Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

youndo

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

youndo

Bericht door jkienjet » 07 feb 2017 22:08

Hallo,

Ik heb op mijn pc na het downloaden van een driver malware- spyware of een virus staan.
Het viel mij direct op omdat mijn browser, zonder hier toestemming voor te geven, opent op youndo als zoekmachine.
Zowel of Firefox als op chrome.
Ik heb alleen geprobeerd om deze in de instellingen weer terug te zetten op google en dit lukte niet.

Ik heb hierna geen gebruik meer gemaakt van de browsers, maar direct MBAM en SAS laten scannen nadat ik deze schoon geinstalleerd heb van een usb.
Hier kwamen behoorlijk wat geinfecteerde files naar voren, welke ik heb verwijderd.
De browsers zijn nu leeg wanneer ik deze open en zodra ik bijv. naar google.nl wil gaan dan krijg ik de melding dat er geen internetverbinding mogelijk is.

Ik heb het logje ook geinstalleerd vanaf een usb stick, gezien ik de browsers niet kan gebruiken om te downloaden.

Ik heb ook geprobeerd om Firefox van de laptop te verwijderen en deze vanaf de usb weer opnieuw te installeren. Echter bij het installeren- downloaden van Firefox wordt de internetverbinding verbroken (volgens installer). Daarna komt de melding dat de installatie niet lukt.

Ik heb dit niet kunnen proberen met chrome, omdat ik daar geen .exe van krijg wanneer ik deze wil installeren.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 07 feb 2017 22:17

ik heb de gedownloade/ geinstalleerde programma's ook al direct verwijderd.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5770
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: youndo

Bericht door PeterJ » 07 feb 2017 23:43

Welkom,

Stap 1:
Download LSPFix.exe met een andere computer.
Plaats de tool middels een USB-stick op het bureaublad van de probleem computer..
Start daar LSPFix.
Plaats een vinkje bij "I know what I'm doing".
Klik in het linkse lijst "Keep" op proxy32 om deze te selecteren.
Klik op de knop >> waardoor proxy32 wordt verplaatst naar de rechtse lijst "Remove".
Let op: Enkel deze mag in het remove-venster staan, geen anderen!!!
Klik op "Finish" en start de computer opnieuw.

Stap 2:
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 08 feb 2017 18:08

Ik heb beide op de usb gezet. Op het moment dat ik stap 1 wilde invoeren kreeg ik de volgende melding

Winsock 2 Registry Key
(HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2\Parameters) is missing or could not be accessed.

If you are still receiving this message as Administrator, it may be necessary to re-install Winsock 2.

Ik heb even gegoogled wat dit inhoud en hoe dit op te lossen is. Ik moet dan MicrosoftEasyfix2014.mini downloaden en dit laten scannen. Dit doet echter niet dit probleem oplossen.

en nu?

PeterJ
Moderator
Berichten: 5770
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: youndo

Bericht door PeterJ » 08 feb 2017 19:13

Op het moment dat ik stap 1 wilde invoeren kreeg ik de volgende melding
Zorg dat LSPFix.exe op het bureaublad van de probleem-computer staat. LSPFix.exe niet uitvoeren vanaf de USB-stick.
Verschijnt het venster van LSPFix.exe wel ?
Zoja, maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 12 feb 2017 15:47

Afbeelding

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 12 feb 2017 16:09

Ik heb de andere scan kunnen uitvoeren, zie hier de logjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5770
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: youndo

Bericht door PeterJ » 12 feb 2017 19:14

We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand in de map waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 12 feb 2017 19:32

De Fixlog!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5770
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: youndo

Bericht door PeterJ » 12 feb 2017 19:41

Al enige verbetering met de internetverbinding ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 12 feb 2017 21:20

Internet doet het inderdaad weer. De laptop is alleen echt ontzettend traag geworden.
Kan ik hier iets aan doen?

PeterJ
Moderator
Berichten: 5770
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: youndo

Bericht door PeterJ » 12 feb 2017 21:36

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Java(TM) 6 Update 15 (64-bit)
  • Java(TM) 6 Update 15
  • Java(TM) SE Development Kit 6 Update 15 (64-bit)
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 15 feb 2017 20:57

de scan is weer gedaan.

De browsers doen het overigens weer perfect!
Wat me nu opvalt is dat de laptop niet meer automatisch contact maakt met de router. ik moet handmatig verbinding maken met de router.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5770
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: youndo

Bericht door PeterJ » 15 feb 2017 21:58

We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Vertel hoe het hierna gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

jkienjet
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2007 07:06

Re: youndo

Bericht door jkienjet » 22 feb 2017 15:13

Mmmmm... Ik denk dat ik een probleem heb.

Na de laatste keer fixen vraagt de laptop om een restart. Dit heb ik gedaan en nu start de laptop niet meer op.
Omdat ik dacht dat het eventueel de adapter wel eens zou kunnen zijn heb ik een nieuwe besteld. Maar ook nu start de laptop niet meer op.. :cry:

Plaats reactie