Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
rautek
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:34

Beste Hijack this professionals,

Het is weer zover. Een keer per 1 a 2 jaar "bevriest" de snelheid van mijn PC. Het lijkt wel of het op dit moment het ergste sinds tijdens is. Het opstarten van de PC zelf duurt op dit moment zelfs 10 tot soms 15 minuten. Hij staat dan al wel aan maar de verschillende applicaties zoals de virusscanner van AVG laat dan erg lang op zich wachten totdat hij het doet. Het opstarten van ongeacht welke applicatie (office, verkenner, etc) duurt dan erg lang. Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor het bewerken van video en audio, en vanzelfsprekend de normale dingen zoals het surfen op social media en het gebruik van Office. Als hij het eenmaal doet is het vaak geen probleem maar het zonder aankondiging stoppen van programma's en soms zelf uit zichzelf opnieuw opstarten is zeer storend op dit moment. De PC is inmiddels alweer een paar jaar oud (jaartje of 5/6 denk ik) ben wel benieuwd of het misschien niet gewoon tijd wordt voor een nieuwere generatie. worden computer niet gewoon langzamer door hun leeftijd en de verouderde interne elektronica??

Alvast heel erg bedankt voor jullie professionele ondersteuning en hulp.

Eddy Rautek
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
rautek
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:34

Beste Abbs,
hierbij de twee bestandjes. Regelmatig verschijnt de tekst in de werkbalk van een programma "reageert niet". Zelfs bij het scannen met programma FRST. Ook het opstarten van Chrome duurt lang. Eigenlijk duurt alles lang. Ik hoop dat je iets kunt vinden in de log bestandjes en dat je deze "overvolle zolderkamer" een beetje kunt opruimen en vooruit kunt branden. Alvast bedankt.

Eddy.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
rautek
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:34

Beste Abbs,

hier mijn logje. Zelfs het opstarten van Zoek.exe was een moeizame bedoeling. Ik moest het programmaatje een keer of 5 opstarten voordat hij uiteindelijk op het scherm verscheen.

Alvast bedankt.

Eddy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen" <-- Noteer wel eerst wat is ingeschakeld
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Hoe werkt je pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
rautek
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:34

Hallo Abbs,

ik heb alles onder opstarten uitgevinkt. maar dat maakt qua opstarten en programma's niet zoveel uit. Als de PC eenmaal draait dan lijkt het mee te vallen. Het opstarten van elke nieuwe applicatie duurt alleen erg lang. Bij msconfig staat onder services nog wel een heel rijtje (verdeeld onder gestopt en actief).

Het lijkt wel of de PC op de achtergrond constant met iets bezig is, al hoor ik geen harde schijf ratelenen. Als ik bijvoorbeeld Powerpoint opstart, duur het een eeuwigheid voordat hij iets laat zien, waarbij in het begin weer het zinnetje "reageert niet" links boven verschijnt.

alvast bedankt.

ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.....

Eddy
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Als je zo alle heb uitgeschakeld kan er niks op de achtergrond draaien.
Je zou de services nog kunnen uitzetten (dit zijn essentiële onderdelen van Windows) dan kan je testen of je besturings- systeem nog goed werkt.
Anders ben ik bang dat het aan je HD zou kunnen liggen:


Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
Helpt het bovenstaande niet schakel alles dan weer in en doe het volgende;

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
rautek
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:34

Beste Abbs

Ik heb het idee dat ik wel iets van verschil merk maar niet echt noemenswaardig.

hier de link:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a35 ... schijf.jpg

het lijkt erop dat mn harde schijf ok is. Althans hij is blauw. Alle opstart programmas staan nu uit en ook de services staan uit.

Zijn er nu programma's die niet meer werken of kom ik daar in de loop der tijd achter. Vorig jaar na mijn "schoonmaakbeurt" door Hijack this was ik Adobe photoshop kwijt.

kan het ondank alles toch aan mijn harde schijf liggen. Mijn PC is natuurlijk al een paar jaartjes oud (jaar of 7 denk ik) Is zo'n harde schijf te verangen of is het beter om gewoon een nieuwe PC aan te schaffen voordat ik dadelijk alle Data kwijt ben. Ik heb buiten mijn C-Schif nog twee losse harde schijven in twee open slots van mijn PC zitten van beide 1 TB.

ik weet dat ik veel vragen stel maar ik wil gewoon begrijpen waar het vandaan komt.

bij voorbaat dank.

Eddy
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

rautek schreef: 14 feb 2017 20:44 het lijkt erop dat mn harde schijf ok is. Althans hij is blauw. Alle opstart programmas staan nu uit en ook de services staan uit.
Je mag alles weer inschakelen, en je harde schijf ziet er netjes uit.
Zijn er nu programma's die niet meer werken of kom ik daar in de loop der tijd achter. Vorig jaar na mijn "schoonmaakbeurt" door Hijack this was ik Adobe photoshop kwijt.
Als je alles weer inschakelt moet alles weer werken.
kan het ondank alles toch aan mijn harde schijf liggen. Mijn PC is natuurlijk al een paar jaartjes oud (jaar of 7 denk ik) Is zo'n harde schijf te verangen of is het beter om gewoon een nieuwe PC aan te schaffen voordat ik dadelijk alle Data kwijt ben. Ik heb buiten mijn C-Schif nog twee losse harde schijven in twee open slots van mijn PC zitten van beide 1 TB.
Gebruikers sporen krijg je altijd waardoor alles langzamer gaat dat is een feit, en maak altijd back-ups zeker nu de schijf kan ineens stoppen (ook als hij nieuw is)
Ik zie verder geen malware problemen of iets anders dus waar het aan kan liggen zou ik niet 100% weten ik denk zelf aan de gebruiks- sporen van al deze jaren bij elkaar.
En dan is de enige oplossing een schone installatie of eens denken aan een SSD schijf en dan deze clone daarop.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
rautek
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:34

Beste Abbs,

Hoe kan ik mijn bestaande C-schijf vervangen door een SSD en dus hier ook alle operating systems zetten. Zoals mijn besturingssysteem en BIOS.

Alvast bedankt,

Eddy
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Je heb hier veel leesvoer voor Uitleg
En filmpjes Uitleg
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
rautek
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:34

Beste Abbs,

onder MSCONFIG kan ik wee kiezen om de opstartprogramma's weer aan te vinken. Maar wat doen de verschillende services onder MSCONFIG eigenlijk? Deze stonden trouwens allemaal grotendeels al weer aangevinkt.

Verder wil ik je hartelijk danken voor je hulp en advies bij het opschonen van mijn PC. Ik vraag me af of het verstandig om de hele PC schoon te vegen en opnieuw te beginnen met een volledig lege PC met alleen WINDOWS (alsof hij weer nieuw is zeg maar). Wat zou jij adviseren in mijn geval?

nogmaals dank.


Eddy
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

rautek schreef: 15 feb 2017 18:29 onder MSCONFIG kan ik wee kiezen om de opstartprogramma's weer aan te vinken. Maar wat doen de verschillende services onder MSCONFIG eigenlijk? Deze stonden trouwens allemaal grotendeels al weer aangevinkt.
Deze uitgeschakelde services zijn essentiële onderdelen van Windows, die dienen weer ingeschakeld te worden.
Verder wil ik je hartelijk danken voor je hulp en advies bij het opschonen van mijn PC. Ik vraag me af of het verstandig om de hele PC schoon te vegen en opnieuw te beginnen met een volledig lege PC met alleen WINDOWS (alsof hij weer nieuw is zeg maar). Wat zou jij adviseren in mijn geval?
Als er niet meer mee te werken valt dan is dit zeker een oplossing Windows 7 word tot 2023 ondersteunt.
Je zou dan alleen het besturings-systeem en alle belangrijke programma's op C:/ kunnen houden en de rest van de programma's op een twee vaste aangesloten schijf zetten dit schilt ook.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”