Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
1966jelleke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

Gisteren heb ik via een update (dacht ik, zal toch niet goed hebben opgelet...) van de Windows spellen (Freecell) een Amazon Assistant binnen gekregen.
Ik krijg deze niet verwijderd. Niet via programma verwijderen, niet door gebruik van adwcleaner. Heb ook een herstelpunt van februari teruggezet... helpt ook niet.
Ik heb MalwareBytes gebruikt. Deze vindt de bedreigingen maar het probleem blijft.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Jelleke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

We kijken eerst nog met een andere tool.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
1966jelleke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

frst log en addition log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
1966jelleke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

Het programma start niet meer op bij het opstarten van de pc.
Maar staat nog wel steeds in de lijst van programma's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Maar staat nog wel steeds in de lijst van programma's.
Dat kan kloppen.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op Afbeelding AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het nieuwste bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C<volgnummer>].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel hoe het hierna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
1966jelleke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

Tijdens het opstarten 2x melding dat een cmd niet opgestart kon worden (snel moeten kijken, weet niet precies wat er stond).
Amazon assistant staat nog in de lijst met programma's.
Maar tot nu toe gaat alles precies zoals je beschrijft. Dat geeft moed ;-).
In elk geval alvast bedankt voor je inzet tot nu toe!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Amazon assistant staat nog in de lijst met programma's.
Probeer dit te de-installeren. Mogelijk verschijnt de melding dat het al verwijdert is en wordt de softwarelijst automatisch opgeschoont.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
1966jelleke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

Nee helaas. Via software verwijderen kan ik alleen wijzigen, niet verwijderen. Precies zoals in het begin ook...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- https://www.nicolascoolman.com/fr/download/zhpcleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
1966jelleke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

Duurde even ivm werk, maar hierbij het nieuwe log.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan een aantal knoppen.
    Klik op de knop Sleutel en vink uit:
      GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\2DC097D2C1F32604D9A2F6053436E476 [C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 9\Nero Vision\NMTvWizard.exe.manifest] =>PUP.Optional.TVWizard

    • Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
    • Klik op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
    • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
      (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
    Stap 2:
    Herstart de computer en vertel hoe het nu gaat.
    Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
    Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
    Gebruikersavatar
    1966jelleke
    Lid
    Berichten: 8
    Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

    Amazon Assistant is nog steeds te vinden in de lijst met programma's, maar tijdens het opstarten krijg ik geen enkele melding meer.
    Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
    Gebruikersavatar
    PeterJ
    Moderator
    Berichten: 3838
    Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

    Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
    • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
      (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
    • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

      Code: Selecteer alles

      installedprogs;
      installer-list;
      emptyfolderscheck;delete
      Amazon;a
      
    • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
    • Klik nu op de knop "Run Script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Sluit het geopende logje.
    • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
    Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
    Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
    Gebruikersavatar
    1966jelleke
    Lid
    Berichten: 8
    Lid geworden op: 06 mar 2017 21:59

    nieuwe log
    Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

    Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”