Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

problemen met externe harde schijf

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
Plaats reactie
M.Jaspers
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2017 21:24
Besturingssysteem: windows 10
Bescherming: norton anti virus

problemen met externe harde schijf

Bericht door M.Jaspers » 23 mar 2017 21:51

log.txt
Mevrouw, mijnheer
Ik heb een externe harde schijf WD Elements. (schijf F)
De word- en excelbestanden die ik er opsla verdwijnen soms plots, zijn totaal onbruikbaar of kunnen slechts gedeeltelijk hersteld worden.
En onlangs zijn alle jpegs (ongeveer 4000) verdwenen.
Als ik die foto's via een andere harde schijf wil terugplaatsen duurt dat eeuwigheden, gesteld dat er al gekopieerd wordt want meestal verschijnt al vlug de foutcode 0x8007045D, schakelt de harde schijf zichzelf uit.
Om verlost te geraken van deze miserie heb ik allerlei zaken geprobeerd: de schijf laten scannen door NAV, door Norton Utilities 16, door CCleaner, door junk removal tool, maar het bleek allemaal boter aan de galg; rest me nog slechts een reddingsboei: Hijackthis.
Ik stel er al mijn hoop op.
Alvast bedankt
M. Jaspers
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6464
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: problemen met externe harde schijf

Bericht door abbs » 25 mar 2017 09:21

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Plaats reactie