Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

burcht schreef: 24 mar 2017 19:19 de melding is nog steeds hetzelfde wat betreft defender..
Dat klopt de service staat nog uit, maar het is beter om een andere virusscanner te nemen als Defender dus dan heb je Defender niet meer nodig.
verder krijg ik geen zoekresultaten te zien als ik iets zoek via de taakbalk/menu start..
Hoe bedoel je dit?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

verder krijg ik geen zoekresultaten te zien als ik iets zoek via de taakbalk/menu start..
Hoe bedoel je dit?
[/quote]

Op mijn taakbalk heb ik een zoek-app (vergrootglas) gezet voor Zoeken in Windows. Als ik dan een zoekopdracht invoer geeft hij geen resultaten te zien in het veld direct erboven, voorheen (gisteren) nog wel.
Ik heb er een printscreen van gemaakt maar kan geen jpg als bijlage meesturen.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Had je Delfix al uitgevoerd, anders nog niet doen.

Zou je het volgende even met de onderstaande stappen kunnen doorlopen.
  1. Klik met de rechtermuisknop op het startmenu linksonderin
  2. Klik vervolgens op Opdrachtprompt (als administrator uitvoeren)
  3. Typ sfc /scannow (let op spatie tussen sfc en /scannow)
  4. Druk op ENTER

Laat de scan z'n werk doen en start hierna de computer opnieuw op.

Werk je vergrootglas nu?

Zo kan je een printscreen toevoegen: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

ik had delfix al uitgevoerd.

Bedoel je 'uitvoeren'? als ik daar dat commando invoer, zie ik in een flits een zwart schermpje verschijnen maar daarna niets meer.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

ik zie dus geen opdrachtpromp als ik met rechtermuisknop op start druk. Ik krijg wel een zwart schermpje te zien als ik bij uitvoeren 'cmd' invoer maar ik weet niet hoe dat als administator dat te doen.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

hopelijk heb ik dit goed gedaan:

Image

Image
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Bij jou is het "Windows PowerShell(Admin)"
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

ik heb de scan uitgevoerd en opnieuw opgestart maar het vergrootglas werkt nog steeds niet
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

burcht schreef: 25 mar 2017 14:13 ik heb de scan uitgevoerd en opnieuw opgestart maar het vergrootglas werkt nog steeds niet
Ik zie de app (vergrootglas)staan op je taakbalk, als je die aanklikt opent hij dan wel?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

hij opent wel maar toont geen zoekresultaten

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Kijk eerst of er nog updates zijn zo nee doe het volgende;
  1. Klik met de rechtermuisknop op het startmenu linksonderin
  2. Klik vervolgens op Opdrachtprompt (als administrator uitvoeren)
    Bij jou is het "Windows PowerShell(Admin)"
  3. Typ DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (let op spaties voor elke /)
  4. Druk op ENTER

Start daarna de computer opnieuw op en controleer of het probleem zich nog voordoet.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

hallo, het probleem is er nog.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

burcht schreef: 25 mar 2017 18:49 hallo, het probleem is er nog.
Klik met je rechtermuis knop op je start knop en klik daar op "Uitvoeren".
Vul daar in services.msc klik daarna "OK".
Services opent, scrol naar Windows Search klik daarop met je rechtermuis knop > klik dan op "Starten".
Doet zoeken het nu (misschien moet je eerst weer je pc opnieuw opstarten).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Kijk ook meteen of hij op automatisch staat.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
burcht
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:25

hij stond al op 'wordt uitgevoerd' en automatisch. Ik heb gekozen voor 'opnieuw starten' en de pc opnieuw opgestart maar er is niks veranderd..

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”