Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
stefan007
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:08

Hallo,
Sinds enige dagen probeert mijn PC het programma "71okymk3e7mk.exe" te starten. Maar dat lukt nu en krijg ik een melding van die strekking via een popup.
Als ik in de verkenner naar dit programma zoek vind ik het in een verborgen map " C:\ProgramData\Virtual Workplace Agent".

Nu heb ik dat programma al twee maal via "Revo Uninstaller Pro" geprobeerd te verwijderen, maar ket komt steeds weer terug.
Is "71okymk3e7mk.exe" wel een veilig propramma? en waar dient het toe? En nog belangrijker, hoe kom ik van die melding af?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Het is een onderdeel van "Virtual Workplace Agent".

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
stefan007
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:08

Hallo Abbs,

Gedaan zoals aangegeven met bijgaand fixlog als resultaat.
Na het uitvoeren van FRST.exe werd de PC automatisch afgesloten en opnieuw opgestart. En de melding is verdwenen.
Thanxs!

Groet,
stefan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is mooi, als er verder geen problemen meer zijn doe dan de laatste stap:

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
stefan007
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:08

Hallo Abbs,

Ook gedaan. Alles draait weer als vanouds. Melding weg.
Super bedankt!!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

stefan007 schreef: 15 mei 2017 20:35 Hallo Abbs,

Ook gedaan. Alles draait weer als vanouds. Melding weg.
Super bedankt!!
Bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”