Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Magistermagic
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2006 12:18

Hallo,

Alweer een tijdje geleden dat ik eens hier aanwezig was, al dan niet voor mezelf.
Mijn pc doet de laatste week wat raar, opgemerkt doordat ik plots moest een recaptcha invullen bij google, iedere keer dat ik online iets zocht.

Ook heb ik steeds 1x een blauw scherm bij opstarten: bad_pool_caller, staat ergens onderaan scherm.
In bijlage de bestanden van Farbar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Gebruik je Windows en Office legitiem ?
Staat het programma XnView nog op deze computer ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Magistermagic
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2006 12:18

ja, is legitiem én xnview staat op pc, ik gebruik het dagelijks
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er zijn sporen van een hacktool voor Windows of Office aanwezig. Die wordt verwijdert.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Visual Studio 2012 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x86 Redistributables
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Magistermagic
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2006 12:18

bijlage:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Magistermagic
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2006 12:18

hi, ondertussen blauw scherm verdwenen omdat ik 2 dagen geleden een scan én fix heb uitgevoerd met malwarebytes. (61 items)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

hi, ondertussen blauw scherm verdwenen omdat ik 2 dagen geleden een scan én fix heb uitgevoerd met malwarebytes.
Post hiervan het logbestand van Malwarebytes:

Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Magistermagic
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2006 12:18

gaat niet want na de sweep heb ik malwarebytes terug verwijdert, sorry hoor.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Magistermagic
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2006 12:18

Blijkbaar zijn de problemen opgelost, zowel het blauwe scherm als de "capcha".
Bedankt voor alles!!!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima en graag gedaan. We gaan afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”