Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Ik krijg geen antwoord

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 28 aug 2017 13:58

Onderstaand bericht heb ik gepost bij Mededelingen dat HJT in het nieuw is.
Waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat daar vragen gesteld worden.
Ik hoor dat graag en op welke wijze ik deze vraag kan stellen.

Ook ik ben van mening dat de lay-out er verzorgd uit ziet.
Het enige probleem wat ik onder vind is het opstarten van het forum, het wisselen naar een andere vraag en het afsluiten. Dat alles vindt met enige vertraging plaats. (plm. 5 a 6 sec.)
Ik werk met I.E. 11 op een W7 SP1 laptop en alleen bij dit programma heb ik "last" van de vertraging.

M.vr.gr. Gert

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door abbs » 28 aug 2017 14:14

Hallo,

Ik heb je een eigen onderwerp gegeven (zo val je beter op).
Uit je verhaal maak ik op dat je dit probleem alleen in IE heb?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 28 aug 2017 18:55

abbs bedankt dat je mij wilt helpen.
Als eerste ik gebruik alleen maar I.E. geen andere browsers.
Ik werk al jaren met een Sony VAIO laptop al wel met aangepaste hardware o.a. Samsung SSD van 256 GB en het geheugen opgewaardeerd van 4 naar 8 GB.
Omdat het een Sony betreft is er veel bloatware aanwezig doch tot op heden geen enkel probleem en dat wil ik graag zo houden, dus a.u.b. geen verwijdering van VAIO producten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door abbs » 28 aug 2017 19:35

gertcor schreef:
28 aug 2017 18:55
Omdat het een Sony betreft is er veel bloatware aanwezig doch tot op heden geen enkel probleem en dat wil ik graag zo houden, dus a.u.b. geen verwijdering van VAIO producten.
Mocht dit gebeuren doen we dat in overleg :wink:

Start Internet Explorer eens op zonder invoegtoepassingen uitleg.
Hoe werkt IE nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 28 aug 2017 21:33

Er is geen enkel verschil tussen ingeschakeld en uitgeschakeld.
Alleen Kaspersky Protection Toolbar en Kaspersky Protection zijn bij mij ingeschakeld en verder zijn alle invoegtoepassingen van Microsoft Corporation uitgeschakeld.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door abbs » 29 aug 2017 09:41

Hallo,

Reset IE eens, dat kan op twee manieren:
1. met behoud van je instellingen "Laat het vakje Persoonlijke instellingen uit gevinkt en klik op de knop Opnieuw instellen".
2. nu wel een vinkje plaatst bij Persoonlijke instellingen verwijderen.

Maak wel een back-up van je favorieten welke optie je ook kiest Uitleg.
IE resetten: Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 29 aug 2017 18:46

Hallo abbs,
In eerste instantie voorstel 1 uitgevoerd en opnieuw opgestart.
Na weer opstarten van hijackthis.nl/... is er nog dezelfde vertraging, 9 a 10 sec. wit scherm voordat er beeld verschijnt.
Daarna voorstel 2 uitgevoerd nadat ik eerst de favorieten had geëxporteerd en weer opnieuw opgestart.
Er is echt geen verbetering merkbaar ook nu plm. 10 sec.
Als voorbeeld KPN Webmail gestart en die staat er binnen 3 sec.
Wel vreemd dat ik na uitvoering van nr. 2 geen favorieten heb behoeven terug te zetten, als ik op de "ster" klikte stonden ze gewoon weer allemaal.
Met de vertraging is overigens wel te werken als je maar weet dat het even duurt.
Maar abbs zie je nog mogelijkheden dan graag uiteraard.
Prettige avond, Gert

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door abbs » 29 aug 2017 18:56

Hallo,

Ik zag in de logjes dat je ook Firefox en Chrome op je pc heb staan heb je die al eens getest.

Download Afbeelding ResetBrowser naar het bureaublad.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm van "ResetBrowser" opent.
Afbeelding
  • Klik Reset Internet Explorer.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 29 aug 2017 20:42

Hallo abbs,
De browsers Firefox en Chrome heb ik niet op de laptop draaien en staan ook niet bij programma's en onderdelen in het configuratiescherm.
Bij een eerdere vraag met betrekking tot AdBlock heb ik die mededeling ook gekregen en de helper heeft dat toen verder onderzocht maar niets gevonden.
Overigens het programma ResetBrowser niet gedraaid omdat ik in die Franstalige site niet weet waar ik op moet klikken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door abbs » 30 aug 2017 09:06

Hallo,

Klik op "TELECHARGER !" en doe daarna de stappen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 30 aug 2017 11:53

Ik heb eerst ResetBrowser naar het bureaublad laten downloaden en toen daar rechts op geklikt om te kiezen voor "als administrator" uit te voeren. Programma laten lopen (balk liep geheel vol)
Uiteraard geen installatie van Chrome en/of Firefox gedaan.
I.E. geheel afgesloten en via de snelkoppeling vanuit uw mail weer naar de vraag gegaan.
Ik had nu 7 sec. dus iets sneller, het kan een incident zijn dus vandaag nog een paar keer proberen.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door abbs » 30 aug 2017 12:01

Hallo,

Ik hoop het want meer opties heb ik dan niet meer. :(
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 30 aug 2017 13:23

Heel hartelijk dank voor de hulp abbs.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door abbs » 30 aug 2017 13:44

gertcor schreef:
30 aug 2017 13:23
Heel hartelijk dank voor de hulp abbs.
Maar is er nu wel mee te werken (anders zou je een andere browser kunnen proberen)
De gebruikte programma's mag je met bijbehorende logjes weer verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

gertcor
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45
Besturingssysteem: Windows 7 Home SP1
Bescherming: Kaspersky IS 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik krijg geen antwoord

Bericht door gertcor » 30 aug 2017 14:02

Er is goed mee te werken mede door de hardware aanpassingen zoals eerder genoemd.
Het gekke is alleen dat deze site veel langer duurt dan het opstarten van alle andere sites die ik gebruik.
Ik kan nog eens kijken of bij uitgeschakelde Kaspersky scanner het wel sneller gaat.
Als dat zo is laat ik het weten, nogmaals bedankt.

Plaats reactie