Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Scherm bevriest af en toe!

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
Plaats reactie
hojo
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:17
Besturingssysteem: xp
Bescherming: avg

Scherm bevriest af en toe!

Bericht door hojo » 16 sep 2017 01:06

Beste.
Mijn Asus Transformer T300Chi (windows 10) gaf een tijdje geleden af en toe bevriezend beeld. Toen ik eenmaal ook nog is een blauw scherm kreeg was ik er klaar mee en heb ik hem naar de fabrieksinstellingen terug gezet.
Ik houd van experimenteren en probeer dus veel progs uit. Inmiddels is dit nu de derde keer dat ik hem terugzet naar de fabrieksinstelling omdat hij ook nu weer af en toe een bevriezend scherm geeft. Met internet maar ook zonder. Tevens verschiet mijn muis soms zomaar naar links boven?
Nu heb ik nog geen progs geïnstalleerd en wil graag met een hjt zien of het systeem wel schoon is. Vandaar mijn vraag aan jullie voor een controle.
Is deze nu goed dan ga ik mijn favoriete prog er pas opzetten waarna ik er graag nog een wil plaatsen om te zien of er dan iets aan scheelt. Ik maak hierna een herstelpunt zodat ik later terug kan bij problemen.
Alvast hartelijk dank.
Groeten, Hojo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door abbs » 16 sep 2017 14:30

Hallo,

Ik zie geen rare dingen wat legen bestanden die weg kunnen.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

hojo
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:17
Besturingssysteem: xp
Bescherming: avg

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door hojo » 16 sep 2017 21:07

Hoi Abbs.

Bedankt voor de hulp.
Echter, ik zie behalve de FRST en addition tekst bestanden geen fixlog staan.
Ik heb de frst nogmaals uitgevoerd om te kijken of ik hem over het hoofd zie maar ook nu niets in dezelfde map waar de .exe van frst staat.
Kijk ik ergens overheen of loopt er iets fout?
Voor de zekerheid nogmaals de nieuwe .tekst bestanden maar meegestuurd.
Sorry en de groeten, Hojo.

P.s. inmiddels wel een enkele prog toegevoegd waaronder viruskiller (die overigens frst in quarantaine zet,haha) en winrar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door abbs » 17 sep 2017 10:03

hojo schreef:
16 sep 2017 21:07
P.s. inmiddels wel een enkele prog toegevoegd waaronder viruskiller (die overigens frst in quarantaine zet,haha) en winrar.
Dit klop sommige malware scanners zien FRST als een virus omdat het gedrag van verwijdertools op dat van malware lijkt.

Sleep FRST van uit je download map naar je bureaublad C:\Users\herts\Downloads
Voer hierna FRST zoals ik had omschreven.

Kijk je uit met zulk soort programma's Utra Virus Killer het ziet er zeer krachtig uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

hojo
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:17
Besturingssysteem: xp
Bescherming: avg

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door hojo » 17 sep 2017 17:13

Hoi Abbs.

Ik zal het wel niet snappen maar als ik de FRST.exe uitvoer vanuit de download map dan komen er 2 tekst documenten in diezelfde download map te staan. n.l. addition en frst. tekst.
Nu ik de FRST.exe vanaf het bureaublad opstart staan er nu 2 gelijkende tekst bestanden op het bureaublad.
En op de C: schijf staat FRST daar gewoon bij met een log file map plus die 2 tekst bestanden.
Geen fix bestand te bekennen. Wat zie ik over het hoofd.

Gr, Hojo.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door abbs » 17 sep 2017 17:27

Hallo,

Ik heb een handleidingen voor je (alleen hier laat ik een text bestand maken jij mag hem downloaden)
Maar lukt dat niet mag jij het ook handmatig doen.

https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=198568



Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Geen bestand
Task: {0F71139B-44DA-4814-95B3-36544058B19C} - \DropboxOEM -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {11D86923-F5DC-454B-A02F-15E92AEE7B8A} - \Asus Chi Docking Power Status -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {16C0F2CB-05FF-42DC-B079-DCDC8E771142} - \WpsUpdateTask_Administrator -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2A54A1DB-3B64-4109-9616-BD43C07507DC} - \ATK Package A22126881260 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2B87FDF9-B9DF-4CD4-9DF1-50FBE78A69CE} - \ASUS\ASUS Product Register Service -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {4386BF6E-721D-4EB5-8AC7-30800635B9EA} - \Update Checker -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {47B485D9-1AC5-4DE9-BEE0-A56921B2021A} - \WpsNotifyTask_Administrator -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {830EABF0-E932-45B0-B45C-AC4C02A46254} - \Microsoft\Office\Microsoft Office Touchless Attach Notification -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9DB58488-6813-4F97-A191-F1CD789E19A2} - \ASUS Patch for Touch Panel -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AFAA9314-B058-4A48-8698-A9BEC065F40F} - \ASUS Splendid ACMON -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {BEDBAC99-9F22-4853-80FD-A9835D90697A} - \ATK Package 36D18D69AFC3 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C2F2E751-2AA0-4040-A495-980B5BEB6504} - \ASUS Smart Gesture Launcher -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E6010D43-6AE7-4B59-8E67-EC78FD8E8E96} - \Microsoft\Windows\NetCfg\BindingWorkItemQueueHandler -> Geen bestand <==== AANDACHT
EmptyTemp:
Reboot:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

hojo
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:17
Besturingssysteem: xp
Bescherming: avg

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door hojo » 17 sep 2017 18:11

Hoi Abbs.

Sorry. Maar ik heb gedaan wat je hebt uitgelegd en een fixlog gemaakt (met je geposte voorbeeld) en uitgevoerd. FRST ging er gelijk mee aan de gang maar gaf een melding voordat het klaar was. FRST zou niet goed meer werken!!!

Ik begin maar helemaal overnieuw om geen verwarring te maken en hoop dat het nu wel gaat lukken.
Dus nu weer de nieuwe bijlagen opgestuurd.

Gr.Hojo.
P.s. Wat mij niet duidelijk is hoe ik aan het fixlog kom? Ik neem aan dat jij degene bent die bepaald wat wel en niet weg mag. Dus krijg ik nu straks weer een voorgekauwde tekst waarvan ik een fixlog moet maken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door abbs » 17 sep 2017 18:34

hojo schreef:
17 sep 2017 18:11
Ik neem aan dat jij degene bent die bepaald wat wel en niet weg mag.
Aan de hand van jou uitleg over je problemen bekijk ik de twee logjes. Vaak hebben mensen last van malware/adware en die regels haal ik uit de logjes.
Daar maak ik een Fixlist.txt voor bestemd alleen voor jou pc, dus noem je bestand straks Fixlist.txt en na het scannen veranderd deze naam naar fixlog en deze plats je straks weer hier als bijlage. (alles staat in de handleiding)
Dus krijg ik nu straks weer een voorgekauwde tekst waarvan ik een fixlog moet maken?
Dus nu heb ik voor jou een Fixlist.txt gemaakt dus let op welke naam je bij bestand plaatst straks.



Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte code en plak dat in "Kladblok"


start
CreateRestorePoint:
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3871181928-530353574-2240683337-1001_Classes\CLSID\{1BF42E4C-4AF4-4CFD-A1A0-CF2960B8F63E}\InprocServer32 -> C:\Users\herts\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6966.0824\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3871181928-530353574-2240683337-1001_Classes\CLSID\{7AFDFDDB-F914-11E4-8377-6C3BE50D980C}\InprocServer32 -> C:\Users\herts\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6966.0824\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3871181928-530353574-2240683337-1001_Classes\CLSID\{82CA8DE3-01AD-4CEA-9D75-BE4C51810A9E}\InprocServer32 -> C:\Users\herts\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6966.0824\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Geen bestand
Task: {0F71139B-44DA-4814-95B3-36544058B19C} - \DropboxOEM -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {11D86923-F5DC-454B-A02F-15E92AEE7B8A} - \Asus Chi Docking Power Status -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {16C0F2CB-05FF-42DC-B079-DCDC8E771142} - \WpsUpdateTask_Administrator -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2A54A1DB-3B64-4109-9616-BD43C07507DC} - \ATK Package A22126881260 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2B87FDF9-B9DF-4CD4-9DF1-50FBE78A69CE} - \ASUS\ASUS Product Register Service -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {4386BF6E-721D-4EB5-8AC7-30800635B9EA} - \Update Checker -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {47B485D9-1AC5-4DE9-BEE0-A56921B2021A} - \WpsNotifyTask_Administrator -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {830EABF0-E932-45B0-B45C-AC4C02A46254} - \Microsoft\Office\Microsoft Office Touchless Attach Notification -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9DB58488-6813-4F97-A191-F1CD789E19A2} - \ASUS Patch for Touch Panel -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AFAA9314-B058-4A48-8698-A9BEC065F40F} - \ASUS Splendid ACMON -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {BEDBAC99-9F22-4853-80FD-A9835D90697A} - \ATK Package 36D18D69AFC3 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C2F2E751-2AA0-4040-A495-980B5BEB6504} - \ASUS Smart Gesture Launcher -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E6010D43-6AE7-4B59-8E67-EC78FD8E8E96} - \Microsoft\Windows\NetCfg\BindingWorkItemQueueHandler -> Geen bestand <==== AANDACHT
EmptyTemp:
Reboot:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt <=== Opletten
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

hojo
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:17
Besturingssysteem: xp
Bescherming: avg

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door hojo » 17 sep 2017 21:16

Hoi Abbs.

Mogelijk kan ik me beter aanmelden bij seniorennet maar het is goed gekomen. Ik had niet door dat jij mij een fixlog toe zou sturen maar dat ik op jou aangeven zaken zelf moest selecteren. En dan te bedenken dat ik vroeger, met de toen bestaande hjt progs, alles zelf uitvoerde en verwijderde. De tijden veranderen!!!

Maar goed. Bij deze het fixlog bestandje.

Gr, Hojo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door abbs » 17 sep 2017 21:34

hojo schreef:
17 sep 2017 21:16
Mogelijk kan ik me beter aanmelden bij seniorennet maar het is goed gekomen. Ik had niet door dat jij mij een fixlog toe zou sturen maar dat ik op jou aangeven zaken zelf moest selecteren. En dan te bedenken dat ik vroeger, met de toen bestaande hjt progs, alles zelf uitvoerde en verwijderde. De tijden veranderen!!!
Klopt alles veranderd en word steeds ingewikkelder (voor ons een blijvende uitdaging :mrgreen: ).
Maar zo is het goed gegaan en al je lege bestanden opgeruimt, dus verder kan je nu rustig je pc opbouwen.
Kijk uit met de programma's die je gaat gebruiken net als Utra Virus Killer (ik heb er nog nooit van gehoord maar met al die mogelijk heden ziet het er uit als een krachtig programma).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

hojo
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2013 20:17
Besturingssysteem: xp
Bescherming: avg

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door hojo » 17 sep 2017 21:47

Hoi Abbs.

Bedankt voor je geduld. Nog een paar progs er op zoals open office en dan nog even een weekje uitproberen.
Alles goed? Dan schoonmaken (mogelijk kom ik dan nog een keertje langs) en daarna een kloon voor het geval dat.

Gr. Hojo.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6504
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Scherm bevriest af en toe!

Bericht door abbs » 17 sep 2017 22:11

hojo schreef:
17 sep 2017 21:47
Hoi Abbs.

Bedankt voor je geduld. Nog een paar progs er op zoals open office en dan nog even een weekje uitproberen.
Alles goed? Dan schoonmaken (mogelijk kom ik dan nog een keertje langs) en daarna een kloon voor het geval dat.

Gr. Hojo.
Geduld dat maakt niet uit we zitten hier om mensen te helpen ook al duurt het dagen :wink:
Mooi suc6 ermee, bedankt en graag gedaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Plaats reactie