Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Sluit eerst alle openstaande programma's.
Start Afbeelding Firefox.
Klik rechtsboven op de 3 liggende streepjes.
Klik op het icoontje met het vraagteken en de tooltip "Menu Help openen".
Klik op Probleemoplossingsinformatie.

In het venster dat verschijnt, klik rechtsboven op de knop "Firefox opfrissen...".
Firefox wordt nu afgesloten en hersteld de standaard instellingen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Herstart daarna Firefox.
Enige verbetering nu?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Je aanwijzing om FF te verfrissen heb ik nog even uitgesteld.
Alle applicaties die ik open geven namelijk dezelfde klachten, niet alleen FF. Het duurt lang voordat ze opstarten en wanneer ze zijn opgestart kan ik er te lang nog niets mee doen omdat ik bovenin de titelbalk te lezen krijg: Reageert niet.
Ook wanneer ik een bestand tussentijds wil opslaan (met CTRL-s) duurt dit veel te lang.
Aan het 'gedrag' van de applicaties te merken is er rottigheid op mijn computer aanwezig. Wil je er nog eens met die bril naar kijken, alsjeblieft?

Alvast bedankt!

Met vr groet
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Hierbij stuur ik je de link: http://speccy.piriform.com/results/rOXs ... QYLv1V5UXk

Met vr groet
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het Speccy rapport geeft aan dat er 2 antivirus programma's actief zijn, van Avira en Comodo. Dit is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten en je computer vertragen.
Wanneer heb je Avira geïnstalleerd, in je eerdere logjes is daar niets van te merken ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Avira draait al maanden en maanden op mijn PC. Er is wel iets geks mee aan de hand.
In configuratiescherm\Programma's staat 2x Avira.
1 Avira versie geinstalleerd op 15-11-2017 groot: 18,2 MB, versie 1.2.99.31392 en
2 Avira Antivirus geinstalleerd op 19-11-2017 groot: 767 MB versie 15.0.33.24
Ik heb in deze genoemde periode deze applicaties dus niet geinstalleerd!

Comodo gebruik ik alleen de firewall, maar ik zag dat Viruscope aan stond. Die staat nu uit.

Met vr groet
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De-installeer eens alles van Avira en Comodo.
Hoe gaat het daarna met de traagheid ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Sorry voor de vertraging.
Ik heb minder last van 'wegtrekkers' van mijn applicaties. Misschien dat mijn comodo met de virusscanner Avast conflicten gaven.
De comodo-firewall, niet de virusscanner (gratis versie) is wel een goede.
Nu zit ik met Windows Defender en dat is niet afdoende.
Ik zal weer eens op zoek naar een goede gratis andere virusscanner. Misschien AVG weer.
Heb jij nog een goede tip voor een mooie combi firewall met virusscanner?

Bedankt voor de hulp tot zover.

Met vr groet
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Je zou eens kunnen kijken naar Avira of Bitdefender.
Zelf gebruik ik de standaard Windows Firewall en het antivirus programma van ESET.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”