Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Browser blijft continu hangen

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
Plaats reactie
Jarno M.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2005 14:42

Browser blijft continu hangen

Bericht door Jarno M. » 03 nov 2017 09:44

Sinds kort veel last van het feit dat Firefox steeds blijft hangen. Ik moet steeds wachten alvorens ik verder kan werken, als ik te snel ga krijg ik de 'reageert niet' melding. Ook opent hij soms ongevraagd 'nieuwe sites'. Heb Malwarebytes gedraaid, gebruik BullGuard op Windows 7 Home Premium. Bijgevoegd de logfiles. Bij voorbaat dank!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6471
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Browser blijft continu hangen

Bericht door abbs » 04 nov 2017 11:24

Hallo,


1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Belangrijk: Gestart vanaf C:\Users\Jarno\Downloads<=== Sleep Farbar Recovery Scan Tool (FRST) nu eerst naar je bureaublad!

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Jarno M.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2005 14:42

Re: Browser blijft continu hangen

Bericht door Jarno M. » 17 nov 2017 18:22

Done, zie bijlagen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6471
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Browser blijft continu hangen

Bericht door abbs » 17 nov 2017 18:36

Hallo,

Er is iets niet goed gegaan, verwijder van je bureaublad de verkregen logjes:
Fixlist.txt
Fixlog.txt

De tool FRST staat nu op je bureaublad?

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte blauwe code en plak dat in "Kladblok"


start
CreateRestorePoint:
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
GroupPolicy: Restrictie - Chrome <==== AANDACHT
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <==== AANDACHT
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2842751431-3420505789-2467075220-1000-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-0 -> DefaultScope {67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=MSSEDF&pc=MSE1
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2842751431-3420505789-2467075220-1000-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-0 -> {67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64} URL = hxxp://www.bing.com/search?q={searchTerms}&form=MSSEDF&pc=MSE1
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2842751431-3420505789-2467075220-1001 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2842751431-3420505789-2467075220-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-0 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
S3 panda_url_filteringd; \??\C:\Program Files\Panda Security URL Filtering\panda_url_filteringd.sys [X]
ContextMenuHandlers1: [UAContextMenu] -> {A9B8E64D-3F7E-4D32-8FC9-E391DEE67D75} => C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Security Protection\PSUAShell.dll -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [UAContextMenu] -> {A9B8E64D-3F7E-4D32-8FC9-E391DEE67D75} => C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Security Protection\PSUAShell.dll -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [UAContextMenu] -> {A9B8E64D-3F7E-4D32-8FC9-E391DEE67D75} => C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Security Protection\PSUAShell.dll -> Geen bestand
Task: {0F399070-D9F8-4393-A020-7E5787FE0977} - \hpUrlLauncher.exe_{441097E5-FB52-4104-85F8-A0EEE43D1159} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {154D1436-FB1C-4347-971A-A09CED175450} - \SidebarExecute -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {36D180F7-86B1-4530-8F63-5EE35C556C9E} - \GoogleUpdateTaskMachineCore1d04126a5b53c01 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {3B2C0B2E-EFDD-4DC9-A885-09495AA074AA} - System32\Tasks\{ACFDB00C-CDEE-4EEB-8E61-44EC425514F3} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a C:\Users\Jarno\Downloads\HijackThis.exe -d C:\Users\Jarno\Downloads
Task: {60F398C6-F009-4FEB-B4EF-955537F134F2} - \GoogleUpdateTaskMachineCore -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {84A77F86-B445-48DE-B57F-B89B693CD5C2} - \GoogleUpdateTaskMachineUA -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {8D3199E6-F612-4DC5-832A-FD8B62EE3484} - \kze3024 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9F8A1C72-DE4B-48DC-9868-6658E037998D} - System32\Tasks\PPI Update => C:\Windows\explorer.exe "hxxp://windowsdefender.site/download/download.php?mn=9996" <==== AANDACHT
Task: {C942E9C8-25AC-4A99-B32E-190CF361609D} - \{87ADF71F-5F6E-4926-9579-E5247790028E} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {CBF31981-E20A-4250-A917-45125B501F91} - \GoogleUpdateTaskMachineUA1d04126a63364f0 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {F8492833-D7D3-4B3C-8CCF-B8F08D27B5F0} - \HP Photo Creations Messager -> Geen bestand <==== AANDACHT
ShortcutWithArgument: C:\Users\Jarno\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> --disable-quic
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> --disable-quic
Hosts:
Reboot:
EmptyTemp:
end


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Kopieer en plak de inhoud van de logbestanden in je het volgende bericht.(als de inhoud te groot is voor één bericht plaats het in meerdere berichten)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Jarno M.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2005 14:42

Re: Browser blijft continu hangen

Bericht door Jarno M. » 17 nov 2017 18:37

Herstel, verkeerde bestand bijgevoegd. Ditmaal wel de fixlog en AdwCleaner.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6471
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Browser blijft continu hangen

Bericht door abbs » 17 nov 2017 18:45

Hallo,

Heb je de nieuwste Firefox al: https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Hoe gaat het hierna met je pc?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Jarno M.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2005 14:42

Re: Browser blijft continu hangen

Bericht door Jarno M. » 17 nov 2017 19:09

Yes, heb ik sinds kort, echter het probleem blijft zich af en toe voordoen (wel minder heb ik het idee).

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6471
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Browser blijft continu hangen

Bericht door abbs » 17 nov 2017 19:44

Hallo,

Doe Firefox opfrissen uitleg.
Hoe is het hierna ?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Plaats reactie