Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Junica-Om
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:51

Hallo,
Onlangs wilde ik een programma instaleren maar ben hier per abuis te ver gegaan (betreft Google chrome)
Bij het opstarten heb ik nu een 2e scherm met een reclame en ik kan niet vinden waar dit probleem zit

Kan iemand mij hier verder mee helpen
Ik heb met het programma een log gemaakt, en 2 bestanden hiervan probeer ik als bijlage mee te sturen

Met vriendelijke groeten
Aad
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Afbeelding SecurityCheck naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "SecurityCheck.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als de scan gereed is plaats dan de inhoud van logbestand in het volgende bericht (niet als bijlage).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Junica-Om
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:51

Hallo,
Gedaan zoals gevraagd (exusses voor de late reactie)
Hier is de inhoud

Results of screen317's Security Check version 1.014 --- 12/23/15
Windows 7 x64 (UAC is enabled)
Out of date service pack!!
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
ESET NOD32 Antivirus
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Adobe Flash Player 10 Flash Player out of Date!
Adobe Reader 9 Adobe Reader out of Date!
Google Chrome (61.0.3163.100)
Google Chrome (SetupMetrics...)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
ESET NOD32 Antivirus egui.exe
ESET NOD32 Antivirus ekrn.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: 0%
````````````````````End of Log``````````````````````
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Junica-Om schreef: 04 nov 2017 12:25 Results of screen317's Security Check version 1.014 --- 12/23/15
Windows 7 x64 (UAC is enabled)
Out of date service pack!!

`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Adobe Flash Player 10 Flash Player out of Date!
Adobe Reader 9 Adobe Reader out of Date!
Google Chrome (61.0.3163.100)
Waarom is jou Windows 7 niet up-to-date?
Je mist vele belangrijke updates waardoor je een gevaar voor infectie bent, is mist onder andere SP 1 die zeer belangrijk is.
Haal nu eerst al je updates binnen en daarna SP 1 (jij heb de 64 bits versie nodig) https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... pack-1-sp1
IE 11: https://www.microsoft.com/nl-nl/downloa ... tails.aspx

Update daarna:
Adobe Flash Player 10
Adobe Reader 9
Google Chrome
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Junica-Om
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:51

Hoi,
Na een crash heb ik mijn laptop weer opnieuw moeten installeren van de recovery, ik denk dat dat het probleem dan is van de SP1... iets wat ikn u aan het updaten ben op je aanraden
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Heel goed, als je klaar bent met alle updates en er zijn dan nog problemen doe dan: (maar neem hier de tijd voor)

Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
Zorg dat de optie "Addition.txt" is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Junica-Om
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:51

Hi,
Na je advies om SP1 erop te zetten ben ik iets verder gegaan.
Na een update ben ik noodgedwongen terug gegaan naar W7 (fabrieks instellingen) ik heb een link gekregen om (officieel) mijn laptop weer naar W10 terug te brengen wat ik nu heb gedaan. De mallware zit echter nog wel in mijn chrome

Hier zijn de log bestanden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is wel een zeer grote update;
Doe de volgende twee stappen meteen na elkaar;

Stap 1.
Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:

Klik hier voor de uitgebreide handleiding om Google Chrome te resetten.
  • Open Chrome op uw computer.
  • Klik in de rechterbovenhoek op Meer Afbeelding Instellingen.
  • Klik onderaan het scherm op Geavanceerde instellingen weergeven.
  • Klik onder het gedeelte 'Instellingen resetten' op Instellingen resetten.
  • Klik op Resetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.

    Afbeelding
  • Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
Met deze stappen wordt geen volledige reset uitgevoerd. Sommige instellingen, zoals lettertypen of toegankelijkheid, worden niet verwijderd.


Stap 2.
Chrome-synchronisatie opnieuw instellen:
Volg deze stappen om het synchroniseren te stoppen en de gesynchroniseerde gegevens te wissen.
  1. Open uw Google Dashboard. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw Google-account.
  2. Klik onderaan het scherm op "Synchronisatie resetten" om te stoppen met synchroniseren en al uw gesynchroniseerde gegevens te wissen.
    Afbeelding
  3. Klik op "OK", het wissen van gesynchroniseerde Chrome-gegevens is voltooid.
  4. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren, en meldt u daarna weer aan.
Opmerking: U hoeft dit slechts één keer te doen. Het synchroniseren wordt gestopt op al uw apparaten en uw gesynchroniseerde gegevens worden verwijderd uit uw Google-account.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Junica-Om
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:51

Hi,
Nu het eerste deel van je laatste mail heb ik uitgevoerd, terug naar standaard instellingen maar het 2e nog even niet,.
en ben er eigenlijk niet zo heel blij mee, daar bv de adblocker nu wel geïnstalleerd is maar niet werkt.
en om Chrome even te verwijderen en daarna weer te installeren is geen optie daar hij chrome niet eens wil verwijderen.
dus beetje jammer die laatste optie.
nu zit ik weer met vervelende reclame.
daar ik veel or eigenlijk altijd in jachthavens verblijf (woon op zeilboot) is reclame een onnodig tem voor mij daar het data kost en verbindingen niet vaak snel te noemen zijn dus een beetje van levens belang
het 2e deel, de synchronisatie uitschakelen heb ik dus niet uitgevoerd, navigatie pc aan boord heeft bepaalde zaken wel degelijk nodig en ik huiver voor de gevolgen
sorry

Als je nog een optie weet om het weer in te schakelen (ja hij geeft aan dat het erop staat maar niet als icoon boven in en werkt dus niet) dan hou ik me aanbevolden

laptop ASUS N7 i5 2010
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Dit over je malware:
Als na het verwijderen of resetten van Chrome de reclame- niet weg is, word het malware verspreid door de functie synchronisatie in Google Chrome.
Het klopt dat het even word gestopt:
Dit zal het synchroniseren stoppen en al uw gesynchroniseerde gegevens wissen.

Let op! Het kan enkele uren duren voordat deze wijzigingen volledig zijn doorgevoerd. Log na enkele uren weer in om te controleren of het opnieuw instellen van de Chrome-synchronisatie is gelukt.
Uitleg: https://www.antimalwaresoftware.nl/goog ... erstellen/
navigatie pc aan boord heeft bepaalde zaken wel degelijk nodig en ik huiver voor de gevolgen sorry
Wat dit voor gevolgen heeft voor je navigatie durf ik niet te zeggen.
Een andere optie voor je synchronisatie is er niet.


Het volgende programma is om je Chrome te resetten als er daarna nog reclame- in zit weet je 100% zeker dat het in synchronisatie zit.

Download Afbeelding ResetBrowser naar het bureaublad.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm van "ResetBrowser" opent.
Afbeelding
  • Klik Reset Chrome.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”