Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
cvanvliet
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:16

Beste HijackThis medewerker,
Ik hoop dat ik deze melding op de juiste manier op de juiste plaats neerzet.
Ik heb enkele problemen:
* Ik vind computer traag. Soms staat schijf enkele minuten compleet op 100%. Zonder dat ik daar ogenschijnlijk iets voor gedaan heb. Probleem bestaat al wel langer, maar lijkt erger geworden te zijn. Zou software probleem lijken, maar soms denk ik weleens dat er ook een hardware probleem is.
* Ik de afgelopen 2 maanden af en toe een zwart scherm gehad als ik Ctrl Alt Delete gebruikte om naar taakbeheer te gaan.
Het lijkt me te vaag deze problemen, maar ik om er toch wel mee omdat ik ook niet meer weet hoe verder te gaan.
Ik heb FRST64.exe gedownload en gerund (volgens jullie instructies), maar ik las hier dat ik de logs niet mocht meesturen (wat ik dan dus ook niet doe).
Het was me niet geheel duidelijk wat ik wel en niet moest doen.
Sorry hiervoor.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen gaan betekenen.
Met vriendelijke groeten,
Kees van Vliet

PS Lenovo Thinkpad notebook met 4GB en inmiddels Windows10 en een harddisk
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Ik heb je topic verplaatst naar een ander forumgedeelte waar je de FRST logjes wel mag plaatsen. Doe dat in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
cvanvliet
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:16

Bij deze de 2 log files van FRST
Met vriendelijke groeten,
Kees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heb je de volgende programma's nog geïnstalleerd en in gebruik ?
- Cyberlink PowerDVD
- MyPhoneExplorer
- Popcorn Time
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
cvanvliet
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:16

Van de drie genoemde programma's gebruik ik er geen enkele.
Alleen MyPhoneExplorer staat nog geïnstalleerd. Zou weg mogen.
Groetjes,
Kees
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Alleen MyPhoneExplorer staat nog geïnstalleerd. Zou weg mogen.
De-installeer dat als eerste.

Daarna, download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
cvanvliet
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:16

MyPhoneExplorer verwijderd en frst - fixen uitgevoerd.
Zie log file
Met vriendelijke groeten,
C. van Vliet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Akkoord als het venster "Gebruikersvoorwaarden" verschijnt.
Klik op Scan.
Er wordt eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
Na het scannen, klik op Opruimen.
In het venster 'Malwarebytes AdwCleaner – reiniging' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.
Na het verwijderen:
In het venster 'Herstart' klik op 'Reboot nu'.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
cvanvliet
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:16

Gevraagde stappen uitgevoerd
Voor C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt zie bijlage
Met vriendelijke groeten,
Kees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Post aub nog het logbestand van stap 1 (Fixlog.txt)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
cvanvliet
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:16

Excuses; vergeten.
Bij deze
Met vriendelijke groeten,
C. van Vliet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Geen probleem, kan gebeuren.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
cvanvliet
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:16

goedenavond;
alles gedaan; alles gelukt. Zie logfile.
met vriendelijke groeten,
Kees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima, hoe gaat het nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”