Pagina 2 van 2

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 04 dec 2017 19:47
door cloudmar
Ik heb meerdere zaken getest en nagekeken. De pc geeft aan dat de internetkabel mogelijk defect is. Deze heb ik getest en blijkt niet defect (gezien het feit ik wel op internet kan..) Ook andere netwerkkabels op andere pc's werken prima. Ik heb windows 10 de netwerkinstellingen laten resetten maar dit hielp ook niet.

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 04 dec 2017 19:54
door abbs
cloudmar schreef: 04 dec 2017 19:47 Ik heb meerdere zaken getest en nagekeken. De pc geeft aan dat de internetkabel mogelijk defect is. Deze heb ik getest en blijkt niet defect (gezien het feit ik wel op internet kan..) Ook andere netwerkkabels op andere pc's werken prima. Ik heb windows 10 de netwerkinstellingen laten resetten maar dit hielp ook niet.
Een netwerk kabel kan verouderen kan je zien wat erop staat meestal Cat en dan een nummer.
Ik laat je nog even één scan doen zodat alle troep weg is, alleen hij kan uren duren dus neem er de tijd voor:
Zorg dat je wel op het einden een logje maakt (zeer belangrijk)

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 05 dec 2017 06:26
door cloudmar
Bij het logfiltje

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 05 dec 2017 09:35
door abbs
Hallo,

Kijk toch uit met al die illegale zooi het sloopt je pc (zoals je nu kan merken).

Doe het volgende:

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.

Hoe gaat het nu?

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 05 dec 2017 17:34
door cloudmar
Hallo abbs,

ja wat kan ik zeggen? Lesje geleerd?:)

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 05 dec 2017 17:58
door abbs
Hallo,

Dat ziet er netjes uit, stond op deze pc Windows 10?
Hoelang heb je dit probleem en is het ineens ontstaan?
Hoe ben je aangesloten op internet bedraad of via wifi?

Kan je van de melding eens een printscreen plaatsen ook één als je probeert te updaten?
Hoe: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=4036

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 05 dec 2017 20:38
door cloudmar
Internet is bedraad aagesloten is inderdaad windows 10. Probleem heb ik een maand ongeveer. Ik kan je niet precies zeggen wat er is gebeurt maar ineens kreeg ik de melding op mijn webbrowser (firefox en internet explorer) dat internet niet meer werkte, ik heb toen mijn virusscannner laten scannen en deze vond wel iets. En daarna kon ik weer het internet op maar sindsdien krijg ik dus deze meldingen



Afbeelding
Afbeelding

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 07 dec 2017 10:23
door abbs
Hallo,

Staat bij jou systeemherstel aan?

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 07 dec 2017 19:51
door cloudmar
Ja als het goed is wel anders kan ik vanuit systeemherstel wel windows opnieuw instaleren met behoud van mijn bestanden

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 08 dec 2017 09:01
door abbs
cloudmar schreef: 07 dec 2017 19:51 Ja als het goed is wel anders kan ik vanuit systeemherstel wel windows opnieuw instaleren met behoud van mijn bestanden
Ik denk dat dat de beste oplossing is (maak voor de zekerheid wel een back-up van je foto's, word-bestanden, E-mails enz.)
Gebruik na een verse installatie geen illegale zooi mer er zijn vaak goedkope of gratis oplossingen.
Neem Office hier als voorbeeld Voorbeeld Office.
Als er verder nog vragen zijn stel ze gerust.

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 12 dec 2017 18:56
door cloudmar
Dank je wel voor de hulp tot zover:) Ik ga opnieuw installeren en vanaf nu alles legaal doen;)

Re: Wel internet, maar volgens netwerkcentrum niet...

Geplaatst: 12 dec 2017 19:09
door abbs
cloudmar schreef: 12 dec 2017 18:56 Dank je wel voor de hulp tot zover:) Ik ga opnieuw installeren en vanaf nu alles legaal doen;)
Bedankt en graag gedaan :)

Ps. Vergeet niet eerst je belangr9ijke bestanden, adressen, E-mails enz te back-uppen (voor zover het nodig is).