Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

goedemiddag,

ik zit bij mijn schoonouders en wanneer ze inlogt op haar laptop op haar Account dan heeft ze wel internet verbinding, ze kan wel e-mailen maar niet surfen via een internet bowser.
Wanneer in op haar laptop inlog op mijn account dan kan ik wel alles doen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Think out of the box
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe het volgende in haar account:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

hierbij de twee logfiles:
FRST.txt
Addition.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Think out of the box
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Internet Speed Tracker Internet Explorer Homepage and New Tab
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
FRST staat in de dik gedrukte map Running from C:\Scan <== Sleep die uit die map naar je bureaublad

AfbeeldingAfbeelding

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Fixlist.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

bovenstaande stappen doorlopen.
Moet nog wel steeds wissellen van account. dit omdat na herstart bij het account wat problemen geeft Internet het nog niet doet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Think out of the box
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Kan ze via geen enkele browser op het internet komen?


Stap 1.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure. (zet de proefversie uit Handleiding.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.


Stap 2.
Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

Op haar account werkt inderdaad geen een browser het.
Mijn account lijkt nu ook te haperen. na opstarten is hij traag. Ik weet niet of dit aan de scan procedure ligt. en of het nu eenmalig is.
(werkt nu wel goed)
hierbij de logs:
ZHPCleaner.txt
Malewarebytes.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Think out of the box
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Er staat genoeg malware/adware op waardoor die haperingen kunnen onstaan;

Stap 1.
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Stap 2.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Kan haar account nu op internet?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

Hoi,

Na de laatste stap heb ik geen herstart gedaan en meteen IE / Edge tests. beide deden het niet.
opnieuw alles op gestart en meteen naar mijn eigen account gegaan.

hierbij de logs.
ZHPCleaner2.txt
MTB.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Think out of the box
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Voer Minitoolbox nog eens uit:
Vink de volgende onderdelen aan:

Flush DNS
Report IE Proxy Settings
Reset IE Proxy Settings
Report FF Proxy Settings
Reset FF Proxy Settings
List content of Hosts
List IP configuration
List Winsock Entries
List last 10 Event Viewer Errors
List Installed Programs
List Devices (Only Problems)
List Users, Partitions and Memory size
List Minidump Files
List Restore Points


Herstart de pc als dat niet is gebeurt en test het internet op haar account?
Lukt het nog niet om op internet te komen zet AVG eens uit en test dan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

goedenavond,

stappen opnieuw uitgevoerd en een koude (her-)start uitgevoerd.

Edge werkt nog steeds niet
IE geeft lange tijd aan "Not Responding"
Chrome werkt gelukkig wel.

Note:
Malewarebyte staat in de start-up
AVG is nog steeds uitgeschakeld (je gaf aan om deze uit te zetten en daarna heb ik hem niet meer aan gezet).

hierbij het logbestand van "MiniToolBox"
MTB 2216.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Think out of the box
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Als AVG weer is ingeschakeld doet Chrome het dan ook nog?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

Goedemiddag,

AVG is ingeschakeld.
Laptop doet nog steeds raar. Na een paar keer te hebben moeten herstarten, dit omdat iconen op desktop en taakbalk het niet deden. En alles heel trage reageerden.

Nu werkt Chroom goed.
Edge: niet
IE: ook niet.
beide starten zeer traag op. waarna intypen van een URL wel lukt maar na de pagina niet geladen wordt.
Think out of the box
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Reset de browsers IE en Edge eens:

Afbeelding Reset Internet Explorer.

Microsoft Edge Resetten:
  • Dit behoud nog je gegevens en instellingen!
  • Klik op de toetsen "Windows-X, Klik op "Windows PowerShell (Admin)" als Gebruikersaccountbeheer opent klik "Ja".
  • CMD scherm openden, type het commando "powershell" klik daarna "Enter".
  • Kopieer en plak vervolgens het onderstaande commando achter PS C:\WINDOWS\system32> klik daarna "Enter".
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml”}
  • Schrik niet van al de rode meldingen die voorbij komen en doe tijdens dit proces niks.
  • Het resetten is klaar als er PS C:\WINDOWS\system32> staat hierna kunt u het CMD scherm sluiten en de pc herstarten.
Afbeelding


En om malware verder uit te sluiten doe (neem hier de tijd voor)

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
theedgeforu2
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2005 12:55

goedenavond,

IE en Edge gereset volgens de aangegeven stappen.
Het heeft even geduurd voordat de scan voltooid was.
twee gevonden dingen, zie logbestand.
(weet je zeker dat bij het sluiten van het programma door op de "X" rechtsboven te drukken de bedreigingen verwijderd zijn???
Eset.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Think out of the box
Afbeelding

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”