Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

Hallo,
mijn naam is Gerrit Hingst
ik ben al een aantal maanden bezig mijn laptop te repareren, echter is er steeds wel iets anders dat vast loopt.
ik houd alles schoon, defrag, drivers up to date, drivers die werden voorgesteld door de dealer geprobeerd...maar waar het niet beter van werd.... cccleaner, meerdere malware progs gebruikt ook met rootkit mogelijkheden.

dus ik zou het zo niet meer weten, wat ik kan bedenken heb ik gedaan, maar de laptop start traag, loopt soms vast
of staat helemaal stil... dan is alleen een harde reset mogelijk.
het is wel zo, ik gebruik hem voor oa. lesgeven, dus wanneer ik hem vervoert heb is het nog slechter....
wel zal ik binnenkort er eens wat werkgeheugen bij plaatsen, er zit nu 4gig in en heb gezien dat hij redelijk veel virtueel
geheugen gebruikt.

ik zal mijn logjes achter laten en ben benieuwd of er misschien iets anders aan de hand is wat mijn scanners niet zien
of ik niet kan repareren.

met vriendelijke groet,

gerrit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Verplaats eerst het bestand FRST64.exe vanuit de map C:\Users\Gebruiker\Downloads\virus naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

hallo Peter,

bedankt dat je mij kan helpen.
ik heb het fixlog toegevoegd

mvg,
Gerrit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Vertel hoe het hierna gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

Hallo Peter,

hierbij de Fixlog.

Tot zover gaat het goed. Ik zag dat het 2 bestanden heeft verwijderd, heb je dingen gevonden/gezien wat schadelijk zou kunnen zijn, en het systeem vertraagd.??

met vriendelijke groet,

Gerrit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er zijn geen bestanden verwijdert maar registersleutels waarin explorer gegevens bewaard worden. Als deze gegevens corrupt raken raakt explorer van slag. Door deze gegevens te verwijderen zal explorer normaal werken en mettertijd nieuwe legitieme gegevens aanmaken.
Wil je het een paar dagen aanzien of kunnen we gaan afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

Hallo Peter,

Dus als ik het goed begrijp zit er helemaal
Geen virus of adware dergelijke in mijn laptop..??

Is de fix van jou dan genoeg denk je..??

Ik zou net mijn mail checken en was een mailtje aan het lezen, en mijn hele mailpagina weer weg.. die zou ik opnieuw opstarten en kreeg ik een blauw scherm en is hij opnieuw opgestart...
Vanmiddag ging het overgens redelijk goed, ik heb nog wat wordbestandjes gemaakt en dat ging prima... dat bewaar ik in dropbox zodat ik die map kan delen met mijn boekhouder.. waar ik eerst steeds last van had was als ik een wordbestandje maakte en opsloeg, dan ging hij ook uit dropbox..
dus als ik een volgende wilde maken eerst weer dropbox moest openen en naar het mapje moest gaan om daar het bestandje weer te starten voor de volgende...

Ik ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan... ik was bijna eigenlijk zo ver om het complete systeem maar te vernieuwen.. maar liever niet met alle programmas en dingen die ingesteld staan.

Jij denkt dat het systeem met de tijd beter gaat lopen..??

Met vriendelijke groet,

Gerrit
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Is de fix van jou dan genoeg denk je..??
Was gewoon een vraag hoe je computer nu reageert. Je zei namelijk "Tot zover gaat het goed."
Als er nog problemen zijn kijken we verder.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

Hallo Peter,

de scanner heeft 3 bestanden gevonden en verwijderd..
hierbij de logfile.

met vriendelijke groet,

Gerrit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

Hallo Peter

hierbij het bestandje van ListChkdskResult.txt

gisteren en eergisteren draaide hij al behoorlijk beter, de laptop heeft er vandaag niet zo veel zin in. op een of andere manier duurt het lang met programma starten of er mee te werken....

die pup bestandjes van gisteren waren die erg schadelijk..??

met vriendelijke groet,

Gerrit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

die pup bestandjes van gisteren waren die erg schadelijk..??
Nee, die waren gebundeld in de installer van andere programma's.

Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

Hallo Peter

dit is de link:
Afbeelding

met vriendelijke groet,

Gerrit
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat ziet er goed uit. Hoe gaat het nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gerrithingst
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2013 11:40

Ja het gaat een stuk beter..!!

Alleen had ik gisteren wel problemen met mijn usb drivers...

Bij het aansluiten van een gitaarmodule die ik wilde updaten, had ik na het herstellen van de firmwaren van het apparaat.
Dat mijn laptop de module niet meer kon vinden... dat probleem heb ik vaker met de usb drivers als ik er wat op aansluit.

Ook het afsluiten gaat nog best wel traag.
Terwijl het opstarten een stuk sneller gaat.

Maar verder gaat het een stuk beter met het werken met de laptop.

Met vriendelijke groet,

Gerrit

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”