Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Lion of Judah
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2010 11:28

Sinds een week is mijn laptop heel traag en soms werkt het ineens weer als zoals het hoort. Het lijkt erop dat het met opstarten niet goed gaat. Ik heb een paar dagen lang de laptop in de slaapstand gehouden want dan gaat het goed maar gisteren per ongeluk op "afsluiten" gedrukt en nu begint de ellende opnieuw. Wat ook vreemd is dat in dezelfde periode ik alle foto's uit "mijn afbeeldingen" kwijt was, die ineens weer terug waren maar dan ook niet allemaal en dat de door mij verwijderde icoontjes op mijn bureaublad ook ineens weer terug waren.
Heel vreemd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Lion of Judah schreef: 15 feb 2018 12:10 Sinds een week is mijn laptop heel traag en soms werkt het ineens weer als zoals het hoort. Het lijkt erop dat het met opstarten niet goed gaat. Ik heb een paar dagen lang de laptop in de slaapstand gehouden want dan gaat het goed maar gisteren per ongeluk op "afsluiten" gedrukt en nu begint de ellende opnieuw. Wat ook vreemd is dat in dezelfde periode ik alle foto's uit "mijn afbeeldingen" kwijt was, die ineens weer terug waren maar dan ook niet allemaal en dat de door mij verwijderde icoontjes op mijn bureaublad ook ineens weer terug waren.
Heel vreemd.
Met deze rare problemen zou ik je als eerste aanbevelen om al je belangrijke dingen te back-uppen (zoals je foto's, Word bestanden, E-mails enz)
Mag ik daarna antwoorden op de volgende vragen:

1. Waarom heb je een logje in (SafeBoot) veilige modus gemaakt?
2. Ook zie ik dat er beperkingen zijn ingesteld waarom, is dit een bedrijfs- pc?
3. Ook voor de beveiliging is een proxyservice is ingesteld? https://www.websense.com/content/suppor ... proxy.aspx
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lion of Judah
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2010 11:28

1. Omdat het in de normale modus niet lukt
2. Klopt
3. Klopt
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Lion of Judah schreef: 15 feb 2018 14:41 1. Omdat het in de normale modus niet lukt
2. Klopt
3. Klopt
Dus een bedrijf heeft deze pc dan in beheer, hierdoor kunnen bepaalde acties niet worden uitgevoerd (kijk maar naar FRST dat niet in normale modus kan).
Hierdoor kunnen wij ook geen veranderingen aanbrengen omdat je de rechten daar niet voor heb.
Het beste is dat jij dan contact opneemt met de gene die de pc's beheerd en die dan de problemen laat oplossen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lion of Judah
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2010 11:28

Dat heb ik uiteraard eerst gedaan maar die geeft dan doodleuk aan; hij doet het nu en zet hem maar in de slaapstand ipv uit. Daar word ik dan narrig en probeer het dan zelf op te lossen. FRST niet in normale modus gedaan omdat de laptop niet dan supertraag is (het kernprobleem)
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Lion of Judah schreef: 15 feb 2018 18:49 Dat heb ik uiteraard eerst gedaan maar die geeft dan doodleuk aan; hij doet het nu en zet hem maar in de slaapstand ipv uit. Daar word ik dan narrig en probeer het dan zelf op te lossen. FRST niet in normale modus gedaan omdat de laptop niet dan supertraag is (het kernprobleem)
Hier kan ik niks aan doen, de beperkingen zijn zo ingesteld dat ik er ook geen veranderingen in aan kan aanbrengen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Lion of Judah schreef: 15 feb 2018 18:49 Dat heb ik uiteraard eerst gedaan maar die geeft dan doodleuk aan; hij doet het nu en zet hem maar in de slaapstand ipv uit. Daar word ik dan narrig en probeer het dan zelf op te lossen.
Ik heb nog even overleg gehad en wij mogen en kunnen je niet helpen, meden omdat ons forum dan aangeklaagd kan worden door de beheerder van jou laptop.
Hoe makkelijk het ook lijkt uit onze mond ga terug naar de systeembeheerder, of bespreek het met je chef/baas dat je pc niet goed werkt.
Meer als dit kunnen wij niet voor je doen :oops:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lion of Judah
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2010 11:28

abbs schreef: 16 feb 2018 13:09
Lion of Judah schreef: 15 feb 2018 18:49 Dat heb ik uiteraard eerst gedaan maar die geeft dan doodleuk aan; hij doet het nu en zet hem maar in de slaapstand ipv uit. Daar word ik dan narrig en probeer het dan zelf op te lossen.
Ik heb nog even overleg gehad en wij mogen en kunnen je niet helpen, meden omdat ons forum dan aangeklaagd kan worden door de beheerder van jou laptop.
Hoe makkelijk het ook lijkt uit onze mond ga terug naar de systeembeheerder, of bespreek het met je chef/baas dat je pc niet goed werkt.
Meer als dit kunnen wij niet voor je doen :oops:
Ik snap het, geen probleem. Kan je wel wat richting aangeven/iets zeggen over de oorzaak?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Tja het kunnen een aantal dingen zijn, de beveiliging, de proxy instellingen en al die dingen bij elkaar.
Verder is het moeilijk om te zien want ik weet niet wat allemaal beperkt is voor jou account.
Maar het is raar dat een beheerder niet zorg voor een goed werkende pc want hij moet toch ook goed werken als je er op werkt.
Maar deze dingen horen we wel eens meer :cry:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”