Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
jetske20011
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2018 13:44

Goedemiddag,
Sinds kort heb ik op 2 werkstations (verschillende locaties) hetzelfde probleem.
Het 1ste systeem ca. 6 maanden geleden ontstaan, het tweede systeem afgelopen week.
Van de één op de andere dag houdt de printerspooler ermee op. Ook na een herstart van de printerspooler zijn de printers niet te vinden, terwijl ze wel geïnstalleerd zijn.
De map met printopdrachten is leeg.
Een IT specialist is er al een dag mee bezig geweest dit te fixen, maar helaas lukt het niet de printerspooler werkend te krijgen.
Hij geeft aan dat er misschien een herinstallatie nodig is om het weer werkend te krijgen.
Eén werkstation heb ik zo gelaten. Het werken erop gaat prima, alleen printen is niet mogelijk.
Nu ook mijn tweede werkstation een probleem geeft, wordt dit wel heel vervelend.
Ik weet niet of het één met het ander te maken heeft, maar sinds vandaag kan ik via mijn computer ook mijn camera's niet bereiken via het vaste programma.
En Firewall niet meer te activeren.
Het lijkt er dus op dat er vreemde wormen in mijn systeem zitten.

Voordat we overgaan tot een complete herinstallatie (waar ik erg tegenop zie) vraag ik jullie hulp.

Daarom heb ik een rapport op laten maken via hijack this.
Dit staat in de bijlage.
hijackthis 16-2 1338 .log
Ik waardeer het erg wanneer jullie je bevindingen hierop loslaten zodat ik iets kan doen.

Alvast bedankt!

Hartelijke groet,
Jetske
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit wanneer daar om gevraagd word. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
We gaan eens dieper kijken:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jetske20011
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2018 13:44

Goedemiddag,
Ik heb het programma gedownload. Ging moeizaam doordat iedere keer werd aangegeven dat het bestand verplaatst was.
Op een gegeven moment opgeslagen op het bureaublad, maar na installeren als administrator, even een zandlopertje, daarna niets meer.
Bestand geplaatst op de C schijf, wederom even het draaiende zandlopertje en verder niets.
Het lijkt niet te willen installeren.
Graag hoor ik wat ik verder kan doen.

Vr.gr.
Jetske
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Afbeelding OTL naar het bureaublad.

OTL uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op "OTL.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" Afbeelding.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jetske20011
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2018 13:44

OTL.Txt
Goedenavond!
Hierbij het bestand.

Vr.gr.
Jetske
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jetske20011
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2018 13:44

En hierbij het bestand Xtra
Extras.Txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik zit met een aantal dingen:
1. Ik zie dat er beperkingen zijn ingesteld waarom, is dit een bedrijfs- pc?
Hierdoor kon je FRST niet uitvoeren.
2. Je Hosts is ingesteld en er staan ook instellingen in die er niet thuis horen door de beperkingen kunnen we dat niet herstellen.
3. Wat opvalt is: Drive C: | 110,86 Gb Total Space | 13,32 Gb Free Space, je C: schijf heeft te weinig ruimten om normaal er op te kunnen werken.
4. Ook staan er bepaalde beveiligingen op waar ik niet omheen kan, klopt dit?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”