Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
meuratt
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 23:34

Hallo allemaal,

Sinds deze week krijg k steeds reclame's. Mijn broertje heeft iets gedownload waardoor ik elke keer reclame krijg. Ook is de computer wat trager geworden. Wie o wie kan mij helpen met het bestrijden van de virussen.

Hierbij de logs, als u meer wil weten dan gewoon even vragen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
meuratt
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 23:34

meuratt schreef: 20 feb 2018 15:46 Hallo allemaal,

Sinds deze week krijg ik steeds reclame's. Mijn broertje heeft iets gedownload... Ook is de computer wat trager geworden lijkt het. Wie o wie kan mij helpen met het bestrijden van de virussen.

Hierbij de logs, als u meer wil weten hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Gaarne de opdracht die hierboven staat uitvoeren aub.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
meuratt
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 23:34

Hallo,

Hierbij de logbestanden.

Groet,

Murat Caner
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
meuratt
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 23:34

Eric schreef: 20 feb 2018 15:54 Gaarne de opdracht die hierboven staat uitvoeren aub.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Download de Afbeelding 32 of 64 bit versie van HitmanPro naar het bureaublad. Klik hier voor een uitgebreide handleiding van HitmanPro.

HitmanPro uitvoeren
  • Dubbelklik op "HitmanPro.exe" en klik op "volgende"
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • U dient de gratis licentie middels uw e-mailadres te activeren, klik vervolgens op "Activeren".
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg het logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in HitmanPro onder het tabblad geschiedenis > logbestanden)
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
meuratt
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 23:34

Eric schreef: 20 feb 2018 16:17 Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

Hierbij stuur ik de logbestand naar u op
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
meuratt
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 23:34

Eric schreef: 20 feb 2018 16:18 Download de Afbeelding 32 of 64 bit versie van HitmanPro naar het bureaublad. Klik hier voor een uitgebreide handleiding van HitmanPro.

HitmanPro uitvoeren
  • Dubbelklik op "HitmanPro.exe" en klik op "volgende"
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • U dient de gratis licentie middels uw e-mailadres te activeren, klik vervolgens op "Activeren".
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg het logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in HitmanPro onder het tabblad geschiedenis > logbestanden)
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Goede morgen,

Goed gedaan, en sjonge, flinke opruiming, die broertjes ook hè.

Mag ik vragen om een NIEUW gemaakt logje van FRST aub. (Farbar Recovery Scan Tool)
En vertel gelijk even hoe het nu gaat.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
meuratt
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2015 23:34

Eric schreef: 23 feb 2018 09:23 Goede morgen,

Goed gedaan, en sjonge, flinke opruiming, die broertjes ook hè.

Mag ik vragen om een NIEUW gemaakt logje van FRST aub. (Farbar Recovery Scan Tool)
En vertel gelijk even hoe het nu gaat.
Goedemiddag,

Ja precies heel vervelend :(. Ik krijg nu bijna geen reclame meer binnen en de snelheid is verbeterd. Ik kreeg net wel 1 keer een reclame binnen maar wel heel veel minder dan de vorige keren. Ik kreeg eerst bij het openen van Microsoft Edge zeker 20 reclame pagina's en net was het er maar 4.

Hierbij stuur ik de bijlage ook naar u toe.

Groet,

Murat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Microsoft Edge Resetten:
  • Dit behoud nog je gegevens en instellingen!
  • Klik op de toetsen "Windows-X, Klik op "Windows Powershell(Admin)", Powershell scherm openden.
  • Kopieer en plak vervolgens het onderstaande commando achter PS C:\WINDOWS\system32> klik daarna "Enter".
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml”}
  • Het resetten is klaar als er PS C:\WINDOWS\system32> staat hierna kunt u het scherm sluiten.
Afbeelding
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Afbeelding

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”