Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

Goeiemiddag ,

op de pc van mijn vrouw is er een virus binnen geraakt. Haar Pc is verschrikkelijk traag.
Het geluk is dat er wel geen afteller mail komt en de pc nog bestuurbaar is
je kan ik alle programma's geraken maar het neemt veel tijd in beslag
ik ben actueel bezig via mijn pc te mailen want deze loopt gelukkig nog vlot.

doordat er op haar pc nog een malware bytes aanwezig was heb ik deze laten lopen ... zeer lang ( bijna 2 uur ) heeft het geduurd maar er waren 134 niet gewenste berichten die actueel verwijdert zijn naar quarantaine..

ik probeer nu via haar pc een log te maken om deze eens online te krijgen
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Probeer het anders in veiligemodus:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

bedankt Abbs
de farbar is inmiddels al 3 uur aan het draaien op de pc van mijn vrouw en vrees dat deze pc ( is ook al niet meer van de jongste ) veel rotzooi meedraagt. Als de scan gedaan zet ik hem zeker online
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

ronangel schreef: 04 mar 2018 14:55 bedankt Abbs
de farbar is inmiddels al 3 uur aan het draaien op de pc van mijn vrouw en vrees dat deze pc ( is ook al niet meer van de jongste ) veel rotzooi meedraagt. Als de scan gedaan zet ik hem zeker online
Oke ik wacht hem af :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

na meer dan 6 uur eindelijk de logs
hartelijk dank voor controle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Zou je het logje van Malwarebytes ook willen plaatsen:


Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.
  • Bing Bar
  • Java 8 Update 31 (64-bit)
  • Java 8 Update 31

2. Open de map Downloads en sleep de tool FRST naar je bureaublad!

AfbeeldingAfbeelding

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

3. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

super veel thx voor je snelle reactie
maar alles gaat hier super traag
hierbij mijn quarantaine bestandje die ik maakte van malwarebytes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

het verwijderen van de 3 bestanden loopt vast en zal ik later moeten doen
de fixlog is gelukt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

de scan log is ook gelukt
hierbij de gegevens ervan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan de goede kant op:

1. Doe stap 2 & 3 uit deze link Chrome Web Data.


2. Download de Afbeelding Zemana AntiMalware.Portable naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "Zemana.AntiMalware.Portable.exe” om het programma te starten.
  • Wanneer er een melding van het gebruikersaccountbeheer verschijnt klik je op Uitvoeren of Ja.
  • Beschikbare updates zullen nu automatisch gedownload worden.
  • Klik nu rechtsboven op het tandwiel en zet "Nederlands" als taal.
  • Klik linksboven op het "Huisje", klikt nu op de knop Scannen.
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer er schadelijke software is gevonden zal je hiervan een overzicht krijgen, standaard zal de optie om deze in quarantaine te plaatsen geselecteerd zijn.
  • Klik op de knop "Volgende" om de gedetecteerde items te verwijderen.
    Opmerking: Als opnieuw opstarten vereist is voor het voltooien van het reinigingsproces, klik op opnieuw opstarten.
  • Open opnieuw "Zemana.AntiMalware.Portable.exe”, klik rechtsboven op de rechtstaande balkjes.
  • Voeg het logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Meer omtrent Zemana AntimMalware.


3. Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

goeiemorgen

stap 2 en van chrome web die zijn geluk met opnieuw een nieuwe malware bytes log

maar de laatste 2 dagen heb ik geprobeerd om zemane te laten lopen maar deze kan ik niet afwerken
na meer dan 6 uur lopen is hij nog niet op zijn einde

ik probeer deze avond de andere scanner te lanceren en anders moet de pc wachten tot het weekend dan kan hij eens zeer lang doordraaien
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

ik heb deze morgen de laatste scanner laten lopen en deze liep als niets
hierbij de log

na het plaatsen van deze mail heb ik wel de pc afgezet doordat ik moest gaan werken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Laat de tool Zemane maar en doe het volgende;

Stap 1.
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Stap 2.
Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).

Vertel er ook bij hie het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ronangel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2018 08:11

toestand is verslechterd
ik heb bijna 35 minuten nodig gehad om internet open te krijgen
steeds een draaiend wieltje
zelfs bij het ingeven van dit bericht kwamen er regelmatig stops waardoor de letters later kwamen

zhp cleaner heeft 124 bestanden eruit gehaald en na de installatie van de laatste scanner kreeg ik de melding dat je pc schoon was
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”