Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

Goedemorgen,
Ik heb even een vraagje, de computer van mijn dochter reageert anders dan anders en MBAM heeft er ook 215 dingen afgegooid. Nu wilde ik FRST laten lopen maar als ik die open (ook als admin) dan komt hij in beeld maar gaat gelijk weer weg. ze heeft sinds vorige week ook te pas en te onpas een popup van haar kladblok en dan krijgt ze er de mededeling bij dat het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. Maar ik weet niet hoe nu verder daar FRST niet wil openen.

Ik wacht jullie antwoord even af en alvast bedankt.

Groetjes Mariska
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Zou je het logje van Mbam straks ook willen plaatsen.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Probeer de volgende tool eens:

Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

Hoi Abbs,

ik heb de beide logjes toegevoegd.
alvast bedankt voor je tijd.

Groetjes Mariska
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Stap 1.

Voer de stappen 2 & 3 uit uit deze link Chrome Web Data.


Stap 2.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

Hi Abbs,


scannen duurde zo ontzettend lang door haar minecraft map. Ik heb de beide logjes toegevoegd.

tot morgen

groetjes Mariska
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Als bepaalde mappen zo groot zijn neemt scannen zeker veel tijd in, hoe mer bestanden hoe langer de scan duurt.

Het is zonde van je tijd Mbam hoefde niet ik had het volgende geschreven:

Voer de stappen 2 & 3 uit uit deze link Chrome Web Data.

Heb je die ook gedaan, zo nee doe die nu en doe daarna:

Stap 1.
Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).

Stap 1.
Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Vertel er ook bij hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

Hoi Abbs,

Ik had Mbam geplaatst omdat ik die bij stap 2 of drie moest laten lopen.. ging automatisch.
ik heb de beiden over de computer laten gaan en de bestandjes toegevoegd.

Groetjes Mariska
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dus Google Chrome heb je gereset?
En hoe draait de pc nu na deze schoonmaak beurt?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

Hoi Abbs,

Ja hij is gereset, loopt al een stuk sneller waarvoor mijn dank.
nu houden we alleen wel dat het kladblok steeds oppupt, 1 scherm met (naamloos) kladblok en een popup met de mededeling: het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
Weet niet of je er iets mee kan maar alle tips zijn welkom, als ze het krijgt kan ze namelijk niet verder totdat ze het weg geklikt heeft.

Alvast super bedankt
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Als die popup er is klik hem niet weg maar doe een scan met FRST (vergeet niet eerst Addition.txt aan te vinken).
En zou je er en printscreen an willen maken: Uitleg.

AfbeeldingAfbeelding

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

Hoi Abbs,

Ik heb het logje erbij toegevoegd en ook de printscreen. Als ik de melding van kladblok niet afsluit dan wil FRST niet lopen. Alles loopt dan vast.

Ik hoop dat het lukt met de printscreen.

Groetjes Mariska

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

andere tekst bestandje vergeten dus deze nu toegevoegd.

Groetjes Maris
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik ga even kijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Open de map Downloads en sleep de tool FRST naar je bureaublad!

Afbeelding Afbeelding

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Olifantie
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 dec 2009 19:34

Goedemorgen Abbs,

Ik heb de logjes toegevoegd.

Groetjes Mariska
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”