Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Crownie123
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 22:29

Hallo allemaal,

Ik heb nog een windows 7 pc (heb m al 3x geprobeerd te upgraden maar dat lukt niet want krijg steeds een foutmelding).
Eigenlijk nooit problemen gehad met deze pc tot voor kort. Mijn broer heeft waarschijnlijk iets gedownload en nu kan er niks meer geopent worden.
Als voorbeeld exe files worden niet meer afgespeeld en photoviewer werkt niet meer.
Het wieletje draait maar er gebeurd vervolgens niks.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of hoe ik de foutmelding kan omzeilen?

Mvg,
Crownie
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Kan je opstarten in veilige modus en dan het volgende uitvoeren:

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links naar het bureaublad. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Crownie123
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 22:29

Beste abbs,

Hierbij een de files FRST en Addition in de bijlage.

Alvast bedankt!
Crownie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Welke virusscanner gebruik je?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Crownie123
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 22:29

Beste abbs,
Ik gebruik als protectie avast en als 2e scanner malware bytes
Groet,
Crownie
Gebruikersavatar
Crownie123
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 22:29

Ik moet zeggen dat het altijd al goed gegaan is tot een maand geleden, dus waar het probleem ligt snap ik niet zo goed.
Heb ze ook al beide herinstalleerd, maar ook dat heeft niks gedaan.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Avast staat niet goed geïnstalleerd verwijder die en installeer die dan niet opnieuw: https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility
Doe daarna het volgende:

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Crownie123
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 22:29

Hallo Abbs,
Door drukte even afwezig geweest.
Hierbij het fixlog.txt bestand in de bijlage.

Vriendelijke groet,

Crownie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe eens een scan met Malwarebytes,
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Crownie123
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2018 22:29

Zojuist geprobeerd malwarebytes te gebruiken.
Geen succes. Hij geeft een toepassingsfout naar geheugen.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Crownie123 schreef: 25 sep 2018 18:45 Zojuist geprobeerd malwarebytes te gebruiken.
Geen succes. Hij geeft een toepassingsfout naar geheugen.
Zou je daar een printscreen van willen plaatsen.
En hoe werkt de pc verder?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”