Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Webbrowsers scannen

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 01 aug 2018 17:51

hallo,

Sinds kort crashen alle webbrowsers die ik gebruik. Ik kan me niet meteen herinneren of er de laatste tijd iets is veranderd aan mijn pc. Ik denk niet dat het een infectie-probleem is.

grt

PeterJ
Moderator
Berichten: 5573
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door PeterJ » 01 aug 2018 19:35

Welkom,

Ik heb je bericht verplaatst naar een ander forumgedeelte.
Doe het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 02 aug 2018 11:33

Hallo, in bijlage de FRST-logjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5573
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door PeterJ » 02 aug 2018 20:11

Het gebruik van hack tools is niet aan te raden.

Stap 1:
Download de AVG Remover.
Let op: Schakel nu eerst de realtime-bescherming van al je antivirus programma's uit.
Start het gedownloade programma en klik op Continue.
Je computer wordt nu onderzocht op geïnstalleerde AVG producten.
Na afloop zal dit in een lijst weergegeven worden.
Selecteer het gevonden product en laat dit verwijderen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen en herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 2:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 03 aug 2018 14:40

Geen AVG-bestanden gevonden. Fixlog in bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5573
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door PeterJ » 03 aug 2018 19:25

Prima gedaan.

Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2018')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 04 aug 2018 13:53

Dank je wel, Peter. Hierbij de ZHPDiag-file.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5573
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door PeterJ » 04 aug 2018 16:35

Er zijn sporen van "Bitdefender Antivirus Free" aanwezig. Het programma zelf lijkt niet geinstalleerd.
Hoe zit dat ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 04 aug 2018 16:58

Dat heb ik onlangs geïnstalleerd en enkele dagen geleden weer gedeïnstalleerd. Ik dacht dat het probleem daar zou kunnen liggen.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5573
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door PeterJ » 04 aug 2018 19:24

Stap 1:
Download Afbeelding The_New_Bitdefender_UninstallTool.exe.
Start de tool en klik op de knop Uninstall om alle Bitdefender produkten te deinstalleren.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen, indien aanwezig:
  • AVG PC TuneUp 2014 (nl-NL)
  • Visual Studio 2008 x64 Redistributables (HKLM-x32\...\{FCDBEA60-79F0-4FAE-BBA8-55A26C609A49}) (Version: 10.0.0.2 - AVG Technologies)
  • Visual Studio 2010 x64 Redistributables (HKLM\...\{21B133D6-5979-47F0-BE1C-F6A6B304693F}) (Version: 13.0.0.1 - AVG Technologies)
  • Visual Studio 2012 x64 Redistributables (HKLM\...\{8C775E70-A791-4DA8-BCC3-6AB7136F4484}) (Version: 14.0.0.1 - AVG Technologies)
  • Visual Studio 2012 x86 Redistributables (HKLM-x32\...\{98EFF19A-30AB-4E4B-B943-F06B1C63EBF8}) (Version: 14.0.0.1 - AVG Technologies CZ, s.r.o.)
Herstart de computer.

Stap 3:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O4 - GS\Programs [Administrator]: Bitdefender Antivirus Free.lnk . (...) C:\Program Files (x86)\Bitdefender Antivirus Free\bdagent.exe  
O4 - GS\Programs [Gast]: Bitdefender Antivirus Free.lnk . (...) C:\Program Files (x86)\Bitdefender Antivirus Free\bdagent.exe  
O4 - GS\Programs [Jo]: Bitdefender Antivirus Free.lnk . (...) C:\Program Files (x86)\Bitdefender Antivirus Free\bdagent.exe  
O4 - GS\Programs [Public]: Bitdefender Antivirus Free.lnk . (...) C:\Program Files (x86)\Bitdefender Antivirus Free\bdagent.exe  
O42 - Logiciel: AVG PC TuneUp 2014 (nl-NL) - (.AVG.) [HKLM][64Bits] -- {555E1FDF-9BF4-4943-BF75-C7DE98F7CF8A}
HKLM\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\Bitdefender Agent  =>.Bitdefender
HKLM\SOFTWARE\Comodo  =>.Comodo
HKLM\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\McAfee.com  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\Panda Software  =>.Panda Software
HKLM\SOFTWARE\Pando Networks  =>.Pando Networks
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Bitdefender Agent  =>.Bitdefender
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Comodo  =>.Comodo
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\McAfee.com  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Panda Software  =>.Panda Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Pando Networks  =>.Pando Networks
HKCU\SOFTWARE\Ad-Aware Search Protection  =>.SUP.Spigot
HKCU\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKCU\SOFTWARE\Opera Software  =>.Opera Software
HKCU\SOFTWARE\Pando Networks  =>.Pando Networks
HKCU\SOFTWARE\AppDataLow\Software\Avg  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Opera Software  =>.Opera Software
HKU\S-1-5-21-415329193-230498918-4009263626-1001\SOFTWARE\Ad-Aware Search Protection  =>.SUP.Spigot
HKU\S-1-5-21-415329193-230498918-4009263626-1001\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKU\S-1-5-21-415329193-230498918-4009263626-1001\SOFTWARE\Opera Software  =>.Opera Software
HKU\S-1-5-21-415329193-230498918-4009263626-1001\SOFTWARE\Pando Networks  =>.Pando Networks
O43 - CFD: 30/05/2018 - [0] D -- C:\Program Files (x86)\Lavasoft  =>.Lavasoft
O43 - CFD: 20/05/2018 - [0] D -- C:\Program Files (x86)\Pando Networks  =>.Pando Networks
O43 - CFD: 26/05/2018 - [] D -- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\AVG PC TuneUp 2014  =>.AVG Software
O43 - CFD: 04/01/2016 - [] D -- C:\ProgramData\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 22/06/2013 - [] D -- C:\ProgramData\AVG2012  =>.AVG Software
O43 - CFD: 16/06/2018 - [] D -- C:\ProgramData\Bitdefender  =>.Bitdefender
O43 - CFD: 16/06/2018 - [] D -- C:\ProgramData\Bitdefender Agent  =>.Bitdefender
O43 - CFD: 02/04/2017 - [] D -- C:\ProgramData\InstallMate  =>Adware.Tarma
O43 - CFD: 07/05/2018 - [] D -- C:\ProgramData\Lavasoft  =>.Lavasoft
O43 - CFD: 13/02/2017 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 20/01/2015 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee Security Scan  =>.McAfee
O43 - CFD: 11/07/2016 - [] D -- C:\ProgramData\MFAData  =>.AVG Software
O43 - CFD: 11/05/2018 - [] D -- C:\ProgramData\Panda Security  =>.Panda Security
O43 - CFD: 12/05/2018 - [] D -- C:\ProgramData\panda_url_filtering  =>.SUP.StartSearch
O43 - CFD: 25/05/2018 - [] D -- C:\Users\Jo\AppData\Roaming\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 01/04/2011 - [] D -- C:\Users\Jo\AppData\Roaming\FrostWire
O43 - CFD: 11/05/2018 - [0] D -- C:\Users\Jo\AppData\Roaming\Panda Security  =>.Panda Security
O43 - CFD: 16/06/2018 - [0] D -- C:\Users\Jo\AppData\Roaming\QuickScan  =>.Bitdefender
O43 - CFD: 09/05/2018 - [] D -- C:\Users\Jo\AppData\Local\adawarebp  =>PUP.Optional.ToolbarCleaner
O43 - CFD: 25/05/2018 - [] D -- C:\Users\Jo\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 11/07/2016 - [0] D -- C:\Users\Jo\AppData\Local\Avg2013  =>.AVG Software
O43 - CFD: 04/01/2016 - [] D -- C:\Users\Jo\AppData\Local\AvgSetupLog  =>.AVG Software
O43 - CFD: 25/11/2014 - [] D -- C:\Users\Jo\AppData\Local\Comodo  =>.Comodo Group.
O43 - CFD: 22/06/2013 - [] D -- C:\Users\Jo\AppData\Local\MFAData  =>.AVG Software
O43 - CFD: 27/09/2016 - [] D -- C:\Users\Default\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 27/09/2016 - [] D -- C:\Users\Default User\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O58 - SDL:2014/08/11 14:01:58 A . (.AVG Technologies - .) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\avgtpx64.sys   [50976]  =>.AVG Technologies®
O58 - SDL:2013/05/23 08:39:23 A . (.ThreatTrack Security - gfiark64.sys.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\gfiark.sys   [41032]  =>.ThreatTrack Security, Inc.®
O58 - SDL:2013/02/19 22:35:29 A . (.GFI Software - GFI Boot Time Operations Driver.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\gfibto.sys   [14456]  =>.GFI Software Development Ltd.®
O68 - StartMenuInternet: <WYZO.EXE> <Wyzo> [64Bits][HKLM\..\Shell\open\Command] (...) -- C:\Program Files (x86)\Wyzo\wyzo.exe  (.not file.)
O68 - StartMenuInternet: <WYZO.EXE> <Wyzo> [64Bits][HKLM\..\InstallInfo\ShowIconsCommand] (...) -- C:\Program Files (x86)\Wyzo\uninstall\helper.exe (.not file.)
O68 - StartMenuInternet: <WYZO.EXE> <Wyzo> [64Bits][HKLM\..\InstallInfo\ReinstallCommand] (...) -- C:\Program Files (x86)\Wyzo\uninstall\helper.exe (.not file.)
O68 - StartMenuInternet: <WYZO.EXE> <Wyzo> [64Bits][HKLM\..\InstallInfo\HideIconsCommand] (...) -- C:\Program Files (x86)\Wyzo\uninstall\helper.exe (.not file.)
EmptyCLSID
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 05 aug 2018 12:45

Ziehier de ZHPPfix-log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5573
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door PeterJ » 05 aug 2018 13:20

ZHPFix heeft ook aardig wat opgeruimd.
Vertel hoe het nu met je computer gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 05 aug 2018 13:41

Browsers lijken weer normaal te werken. Ik ga nog even afwachten, kan zijn dat ze alsnog crashen. Voorts lijkt PC in het algemeen sneller te werken.
Kan je mij zeggen waar het probleem lag en wat ik kan doen om het in de toekomst te voorkomen?

PeterJ
Moderator
Berichten: 5573
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door PeterJ » 05 aug 2018 14:07

Er waren restanten van allerlei antivirus programma's aanwezig en deels nog actief.
Kijk het een paar dagen aan en meld daarna hoe het gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

zochar
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2010 15:43
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: Webbrowsers scannen

Bericht door zochar » 06 aug 2018 13:32

Helaas, browser crasht nog altijd.

Plaats reactie