Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Even een update...

Ondertussen kan ik dus blijkbaar wel zonder teveel wachten en onderbrekingen naar Youtube kijken. zelfs met meerdere vensters met YT die openstaan. Outlook, Facebook en deze site blijven wel een zwaar probleem. Bij andere sites is het wat gemengd qua resultaat...
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

'k zal zien hoe het verder loopt en breng morgenavond verslag uit...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke, we zien je reactie wel verschijnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Hallo Peter,

hier een verslagje...

Vanmorgen leek alles goed te gaan, maar heb maar een 15-tal minuten achter de pc gezeten.

Bij thuiskomst na het werk, enkel mails gecheckt, een paar links naar "het nieuwsblad" en even facebook.
Gedrag viel me behalve FB, da's telkens een ramp om te kunnen afmelden.

Daarna pc laten draaien gedurende +/- 1h30 met enkel startpagina open (msn).

'k Wil terug zien hoe het gaat en alles loopt dus vast. uiteindelijk met veel moeite taakbeheer kunnen opstarten.
FF zat aan 4.900.000 kB, geheugengebruik op 96%.
Weeral melding van "een pagina vertraagt uw browser" en daarna de vraag "script stoppen of doorgaan"

Na de browser af te sluiten bleven er nog 4 processen van FF draaien waarvan er 1 ongeveer op 2.700.00kB draait.
Al die processtructuren beeindigd en browser terug opgestart om dit bericht te kunnen plaatsen.

Niks veranderd dus...

Ik kan proberen Opera te downloaden, maar 'k vrees dat dat niks aan het probleem zal verhelpen, gezien IE ook al geen verschil maakte gisteren.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

4.9 GB is wel erg veel. Als je Firefox start en een startpagina naar Google en verder nog niet browst is dat normaal gesproken zo'n 300-400 MB.
Doe eens het volgende.

Deinstalleer Mozilla Firefox via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen
Herstart daarna de computer.

Na de herstart:
Verwijder de vetgedrukte map "C:\Program Files\Mozilla Firefox" of "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox".
Verwijder de vetgedrukte map "C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Mozilla".

Download en installeer Firefox opnieuw: https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Daar ligt het dus al niet aan...

'k heb een paar pogingen nodig gehad om FF te kunnen downloaden en dan loopt het bij het installeren steeds vast...
Ondertussen Opera geprobeerd, maar daar wil het downloaden helemaal niet lukken...
'k merk wel dat mijn processorgebruik dikwijls zeer laag is, van 0 tot 5 % nu zit hij aan 15-17 met enkel deze pagina open in IE.
Geen idee of dat normale waarden zijn?

Bij het versturen van dit bericht, bounced het terug als "ongeldig formulier", ga het nogmaals versturen, was de vorige keren ook dikwijls zo.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Een paar vragen:
a) Hoe werkt de computer met andere programma's waarbij geen internet nodig is ?
b) Hoe maak je verbinding met internet, draadloos of bekabeld ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Andere programma's werken normaal.

Pc is verbonden via wifi, B-Box staat een verdieping hoger, ongeveer net erboven...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Sluit de computer eens via een netwerkkabel aan. Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Dat zal niet zo simpel zijn, dan moet ik een gat boren naar boven...
Het vreemde is dat sommige sites zoals youtube en andere met foto's of filmkes wel werken terwijl mijn pc banking totaal onmogelijk is...
Een gedownload programma zoals FF zou toch moeten kunnen installeren?
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Ondertussen Opera kunnen downloaden en installeren... Same sites, same story...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Schakel de router uit en herstart hem na 10 seconden.
Enige verbetering nu ?
Dat zal niet zo simpel zijn, dan moet ik een gat boren naar boven...
Je kan ook tijdelijk een langere kabel gebruiken of de computer/laptop naar de router verplaatsen. Je 'pc banking' zou dan normaal moeten werken.
Zijn er meerdere wifi-routers in je buurt aanwezig ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Wel, in dat geval is Belgacom/Proximus het probleem en moeten zij maar een oplossing bieden.
Op zich verklaart dat niet waarom het anders wel allemaal werkte en nu totaal niet meer...

Kabels en verplaatsen is geen oplossing, Ik woon op het gelijkvloers en boven mij woont een ander familielid met hun gezin.
Gezien dit 1 huis is hebben we ook maar 1 abonnement wat zou moeten volstaan voor het hele huis, wel aparte elektriciteit enz...

Ik kan moeilijk met mijn pc naar ginder verhuizen, een langere kabel heeft nog altijd een opening nodig om bij mij buiten en bij hun binnen te gaan.
Belgacom moet gewoon spullen verkopen die werken ipv de mensen brol te verkopen en vanalles te beloven wat achteraf nonsens blijkt...
In hun ogen zal het wel aan ons liggen... Zolang zij maar geld op de rekening krijgen... Spijtig genoeg is Telenet op geen enkel vlak anders...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Kabels en verplaatsen is geen oplossing, Ik woon op het gelijkvloers en boven mij woont een ander familielid met hun gezin.
Aha, er zijn dus meerdere computers die gebruik maken van deze internet-aansluiting.
Je zou eens kunnen navragen of zij ook de problemen ondervinden die je beschrijft.

Is het mogelijk om je computer tijdelijk op een ander locatie/adres aan het internet te koppelen om te zien of er dan verbetering is ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

De pc boven mij, naast de bbox dus heeft geen last, die een verdieping hoger wel. Blijkbaar heeft proximus belooft fwiw deze week met een nieuwe bbox te komen. De onze zou niet sterk genoeg zijn. Vreemd genoeg zeiden ze vroeger altijd dat het probleem onze pc's waren, hun apparatuur was hier allemaal op voorzien.... Dikke zever dus... Kga het nog even afwachten en zeg dan later op de week wel hoe het zit... Als ze tenminste hun beloftes houden....

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”