Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Blijkbaar heeft proximus belooft fwiw deze week met een nieuwe bbox te komen.
Oke, laat even weten hoe het daarna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Dat zal dan voor maandagavond zijn, ze komen overdag langs.


Alvast heel erg bedankt voor de al de hulp.

Ik laat dan wel iets weten.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Alvast heel erg bedankt voor de al de hulp.
Alvast graag gedaan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Hallo Peter, hier dus de stand van zaken...

De technieker is langs geweest en heeft een nieuwe Bbox geplaatst (bb3) en ook de "Ruckus" vervangen.
Internet gaat nu een pak sneller en ik kan zelfs met mijn tv op het net, wat tot nu toe totaal onmogelijk was.
Probleem lag bij de verouderde toestellen waar Belgacom/Proximus altijd van beweerde dat er geen probleem was + dat het huis hier met glaswol is geïsoleerd wat de WiFi signalen niet goed doorlaat gezien daar een laag aluminiumfolie op ligt.

Tot zover het goede nieuws.

In de afgelopen dagen ben ik er eindelijk in geslaagd een totaal nieuwe versie ven Firefox te downloaden en installeren, wat toen nog niks aan het probleem veranderde.
Vandaag heb ik dus 'apart) getest met zowel FF en Opera en beide gedragen zich op dezelfde manier...
In het begin alles ok, wel een hele hoop processen die tegelijk lopen...
Opera gebruikt blijkbaar veel minder geheugen per proces.
Echter na een klein uurtje lopen voor beide het geheugengebruik op tot 90% en meer, processen tot 3 GB met als gevolg dat ze vastlopen en ik met alle moeite taakbeheer moet openen om de processtructuren te beëindigen.

Op dat gebied is er dus niks veranderd, wat alles behalve normaal is...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi, 1 probleem is alvast opgelost.
We kijken verder.

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Done
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

CHKDSK heeft er minder dan een uur over gedaan.

Printscreen is ook niet nodig, "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden".
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

"Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden".
Dat klinkt alvast goed.

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

De versie die ik had kon niet updaten en dus heb ik maar een nieuwe download gedaan, logs in bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Open het Configuratiescherm.
Klik op Indexeringsopties - Geavanceerd - Opnieuw samenstellen.
Klik op OK bij de melding "Index opnieuw samenstellen".


Herstart de computer en vertel hoe het daarna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Voorlopige resultaten...

'k heb heel de avond Opera laten draaien. Processorgebruik lijkt al normaler, gemiddeld rond de 20%, geheugen zat rond de 30/40%.
Minder processen, nog wel een5-tal, maar dat is misschien normaal?
1 keer heb ik een melding gekregen dat Opera gestopt was wegens te weinig beschikbaar geheugen, daarna is het niet meer gebeurd.
Processen gebruikten tussen de 10 en 200 Mb.

Daarnet even (half uurtje max.) Firefox, ook 5-6 processen, meestal rond de 100-200Mb, behalve eentje wat tussen de 1 en 2 Gb stijgt, +/- 60% geheugengebruik.

Morgen rond 18/19u zal ik FF een uurtje laten draaien en zien hoe dat evolueert...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Firefox opent bij een 1e opstart inderdaad 5 processen met zo'n 350MB aan totale geheugen.
Als je daarna pagina's bezoekt en/of meerdere tabbladen opent zal het aantal processen en geheugengebruik toenemen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Allright...

Firefox blijft vreemd gedrag vertonen...

Bij thuiskomst even mails en facebook gecheckt, dan firefox afgesloten op normale wijze, draait van bij het openen wel een kleine 500-600 Mb, na afsluiten alle processen weg, lijkt dus goed te gaan buiten dat het een pak meer was dan die 350... Inloggen op Gmail blijft wel vreemd: Ik log in en word er direct terug uitgegooid zodat ik nog eens moet inloggen.

Dan terug FF opgestart en op msn.be site laten staan om te zien hoe het verloopt... was iets na 18:00.

Nu terug komen kijken (19:25)... Geheugengebruik op 95%, grootste proces neemt 3 Gb in beslag.
Weeral die melding van "een webpagina vertraagt uw browser" en dan uiteindelijk wel de pagina kunnen sluiten op "normale wijze".
Echter... FF processen blijven draaien... Heb een paar minuten gewacht en dan stopten ze pas vanzelf. Taakbeheer weer gesloten.

Dus, nieuwe poging... ik start eerst taakbeheer op zodat ik kan zien wat er gebeurt, plots wil FF uit zichzelf openen en krijg ik de melding dat een versie van FF al loopt en eerst moet afgesloten worden... Dat gebeurt plots ook vanzelf en FF opent zonder dat ik het gevraagd heb...
Terwijl ik dit typ draaien de processen wel rond de 350...
Wat ook telkens gebeurt als ik hier post is dat ik de melding krijg dat het formulier ongeldig is en ik het nog eens moet verzenden wat dan wel lukt.
Ik zal dit bericht nu posten en direct daarna eentje om te zeggen of het "ongeldige formulier" weer gebeurde of niet...
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Et voila, weeral ongeldig dus... Toch wel heel vreemd denk ik processen zitten nog steeds tegen de 400 aan dus dat lijkt even ok...
Misschien zit de msn site er voor iets tussen? Die heb ik nog niet aangeraakt sinds de laatste opening van FF.
Het lijkt erop dat eens ik die durf openen alles geleidelijk aan de hoogte in schiet en blijft gaan tot max.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”