Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
rafifaisal
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 sep 2018 13:40

Hey HJT'ers,
Eerst en vooral mijn petje af voor al het goede werk dat jullie hier verrichtten.

In bijlage een scan van mijn kinderen hun pc.
Niet echt klachten, maar goed ik werk er zelf nooit op dus ga ik voort op hun bevindingen.
Kunnen jullie dit voor de zekerheid nakijken aub.

Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Ik zie virus/malware gerelateerde problemen.
Werken Windows Defender en Windows Update wel goed ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rafifaisal
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 sep 2018 13:40

Hi Peter,
Ben nu Windows update aan het uitvoeren. Namelijk onderstaande 3 updates.
  • Definitie-update voor Windows Defender Antivirus - KB2267602
  • 2019-05 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1803 for x64 gebaseerde systemen (KB4499183)
  • 2019-02 Update voor Windows 10 Version 1803 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4346084)
Voor de rest denk ik dat Windows Defender wel naar behoren werkt, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat het werkt?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zijn alle 3 de Windows Updates gelukt ?

Je Windows Defender heeft een aantal keer update problemen gelogd, vandaar mijn vraag.

Klik op Start - Windows Beveiliging.
Klik aan de linkerkant op het schildje. Het venster "Virus- en bedreigingsbeveiliging" verschijnt nu.
Klik op Snelle scan en wacht het resultaat af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rafifaisal
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 sep 2018 13:40

Yep alledrie de updates zijn gelukt.
Ik heb een snelle scan uitgevoerd met als resultaat: 0 bedreigingen gevonden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. Doe ter controle het volgende.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rafifaisal
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 sep 2018 13:40

Hi Peter,
Krijg bij het runnen van Esset de volgende melding:

" can not get update. is proxy configured "
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Apart. Is er een proxy ingeschakeld ?
Herstart de computer en probeer de Eset scanner nogmaals.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rafifaisal
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 sep 2018 13:40

Nog steeds hetzelfde. Na 70 % vooruitgang krijg ik dezelfde foutmelding :?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken met een andere tool.

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.
Plaats een vinkje bij Select All.
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”