Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.
Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

Probleem met Windows Defender
-
- Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2019 02:20
- Besturingssysteem: Windows 8.1
- Bescherming: Windows Defender
Probleem met Windows Defender
Goedendag,
(1)Sinds een aantal dagen kan ik de definities van virussen en spyware van Windows Defender niet meer bijwerken. Daarbij viel het mij op dat na elke keer dat ik mijn laptop herstarte de service van Windows Defender (MsMpEng.exe) steeds meer RAM ging gebruiken.
(2) Ik heb mijn computer gescand met Windows Defender (volledige scan) en Hitman Pro (standaard scan) maar deze programma's hebben geen resultaten voor mij opgeleverd.
(3) Bijgevoegd zijn de logbestanden.
Met vriendelijke groet,
woopah
(1)Sinds een aantal dagen kan ik de definities van virussen en spyware van Windows Defender niet meer bijwerken. Daarbij viel het mij op dat na elke keer dat ik mijn laptop herstarte de service van Windows Defender (MsMpEng.exe) steeds meer RAM ging gebruiken.
(2) Ik heb mijn computer gescand met Windows Defender (volledige scan) en Hitman Pro (standaard scan) maar deze programma's hebben geen resultaten voor mij opgeleverd.
(3) Bijgevoegd zijn de logbestanden.
Met vriendelijke groet,
woopah
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22
Re: Probleem met Windows Defender
Welkom,
Begin met de volgende stappen:
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.
Stap 2:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.
Begin met de volgende stappen:
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
- Java 7 Update 45
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.
Stap 2:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.
-
- Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2019 02:20
- Besturingssysteem: Windows 8.1
- Bescherming: Windows Defender
Re: Probleem met Windows Defender
Goedendag,
Ik heb Java verwijderd en de nieuwe versie geïnstalleerd en vervolgens de McAfee Product Removal tool gebruikt en mijn laptop herstart. Wat zijn de volgende stappen?
Met vriendelijke groet,
Woopah
Ik heb Java verwijderd en de nieuwe versie geïnstalleerd en vervolgens de McAfee Product Removal tool gebruikt en mijn laptop herstart. Wat zijn de volgende stappen?
Met vriendelijke groet,
Woopah
-
- Moderator
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22
Re: Probleem met Windows Defender
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op
FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op

Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2019 02:20
- Besturingssysteem: Windows 8.1
- Bescherming: Windows Defender
Re: Probleem met Windows Defender
Goedendag,
Ik heb FRST64.exe gebruikt om te 'fixen' en hier is de log ervan.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Ik heb FRST64.exe gebruikt om te 'fixen' en hier is de log ervan.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22
Re: Probleem met Windows Defender
Probeer Windows Defender bij te werken en meld het resultaat.
-
- Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2019 02:20
- Besturingssysteem: Windows 8.1
- Bescherming: Windows Defender
Re: Probleem met Windows Defender
Goedendag,
Ik heb geprobeerd Windows Defender bij te werken, maar ik krijg dezelfde foutmelding. Wel is het aantal RAM dat het programma gebruikt rond de gebruikelijke waardes gedaald.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Ik heb geprobeerd Windows Defender bij te werken, maar ik krijg dezelfde foutmelding. Wel is het aantal RAM dat het programma gebruikt rond de gebruikelijke waardes gedaald.
Met vriendelijke groet,
Woopah
-
- Moderator
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22
Re: Probleem met Windows Defender
Maak een screenshot van de foutmelding, hoe je dat doet lees je bijv. HIER.Ik heb geprobeerd Windows Defender bij te werken, maar ik krijg dezelfde foutmelding.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
-
- Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2019 02:20
- Besturingssysteem: Windows 8.1
- Bescherming: Windows Defender
Re: Probleem met Windows Defender
Goedendag,
Hier is de afbeelding van de Windows Defender foutmelding.

Met vriendelijke groet,
Woopah
Hier is de afbeelding van de Windows Defender foutmelding.

Met vriendelijke groet,
Woopah
-
- Moderator
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22
Re: Probleem met Windows Defender
Download
Farbar Service Scanner en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op FSS en klik op "Als administrator uitvoeren".
Vink alleen de volgende items aan:
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "FSS.TXT".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Rechtsklik op FSS en klik op "Als administrator uitvoeren".
Vink alleen de volgende items aan:
- Internet Services
- Windows Firewall
- System Restore
- Security Center/Action Center
- Windows Update
- Windows Defender
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "FSS.TXT".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
-
- Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2019 02:20
- Besturingssysteem: Windows 8.1
- Bescherming: Windows Defender
Re: Probleem met Windows Defender
Goedendag,
Hier is het logje van de FSS.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Hier is het logje van de FSS.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22
Re: Probleem met Windows Defender
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op
FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op

Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2019 02:20
- Besturingssysteem: Windows 8.1
- Bescherming: Windows Defender
Re: Probleem met Windows Defender
Goedendag,
Hier is de log van de fix scan van FRST64.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Hier is de log van de fix scan van FRST64.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 3379
- Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22
Re: Probleem met Windows Defender
Controleer Windows Updates. Werkt dat wel goed ?
Kopieer vervolgens het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Kopieer vervolgens het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.