Pagina 1 van 1
Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 30 sep 2019 03:22
door woopahwoop
Goedendag,
(1)Sinds een aantal dagen kan ik de definities van virussen en spyware van Windows Defender niet meer bijwerken. Daarbij viel het mij op dat na elke keer dat ik mijn laptop herstarte de service van Windows Defender (MsMpEng.exe) steeds meer RAM ging gebruiken.
(2) Ik heb mijn computer gescand met Windows Defender (volledige scan) en Hitman Pro (standaard scan) maar deze programma's hebben geen resultaten voor mij opgeleverd.
(3) Bijgevoegd zijn de logbestanden.
Met vriendelijke groet,
woopah
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 01 okt 2019 18:30
door PeterJ
Welkom,
Begin met de volgende stappen:
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via
Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
Download de nieuwste Java versie
hier
Klik op '
Gratis Java-download' en vervolgens op '
Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op
Install en daarna op
Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op
Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.
Stap 2:
Download
MCPR (McAfee Product Removal).
Start
MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 03 okt 2019 13:40
door woopahwoop
Goedendag,
Ik heb Java verwijderd en de nieuwe versie geïnstalleerd en vervolgens de McAfee Product Removal tool gebruikt en mijn laptop herstart. Wat zijn de volgende stappen?
Met vriendelijke groet,
Woopah
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 03 okt 2019 22:09
door PeterJ
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage
fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op
FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop
Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als
bijlage toe aan je volgend bericht.
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 04 okt 2019 18:50
door woopahwoop
Goedendag,
Ik heb FRST64.exe gebruikt om te 'fixen' en hier is de log ervan.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 04 okt 2019 20:01
door PeterJ
Probeer Windows Defender bij te werken en meld het resultaat.
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 05 okt 2019 20:42
door woopahwoop
Goedendag,
Ik heb geprobeerd Windows Defender bij te werken, maar ik krijg dezelfde foutmelding. Wel is het aantal RAM dat het programma gebruikt rond de gebruikelijke waardes gedaald.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 05 okt 2019 21:14
door PeterJ
Ik heb geprobeerd Windows Defender bij te werken, maar ik krijg dezelfde foutmelding.
Maak een screenshot van de foutmelding, hoe je dat doet lees je bijv.
HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar
https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 06 okt 2019 22:46
door woopahwoop
Goedendag,
Hier is de afbeelding van de Windows Defender foutmelding.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 06 okt 2019 23:03
door PeterJ
Download
Farbar Service Scanner en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op
FSS en klik op "Als administrator uitvoeren".
Vink alleen de volgende items aan:
- Internet Services
- Windows Firewall
- System Restore
- Security Center/Action Center
- Windows Update
- Windows Defender
Klik op
Scan.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "FSS.TXT".
Post het logbestand als
bijlage in je volgend bericht.
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 07 okt 2019 16:27
door woopahwoop
Goedendag,
Hier is het logje van de FSS.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 07 okt 2019 22:20
door PeterJ
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage
fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op
FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop
Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als
bijlage toe aan je volgend bericht.
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 08 okt 2019 21:48
door woopahwoop
Goedendag,
Hier is de log van de fix scan van FRST64.
Met vriendelijke groet,
Woopah
Re: Probleem met Windows Defender
Geplaatst: 08 okt 2019 23:21
door PeterJ
Controleer Windows Updates. Werkt dat wel goed ?
Kopieer vervolgens het bestand
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar
http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "
Upload File".
Selecteer het bestand
CBS.log op je bureaublad en klik op
Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link
in het kader onder "
Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.