Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste helper,

Op mijn laptop heb ik 2 accounts; een admin en een standaardaccount.
Mijn standaardaccount draaide goed. Op een bepaald moment heb ik aangemeld op mijn admin-account.

Ik kreeg meteen de melding of Ccleaner wijzigingen aan mocht brengen op mijn laptop. Omdat ik Ccleaner regelmatig laat draaien, als een van de tools, om mijn laptop gezond te houden heb ik op OK geklikt. Ik vertrouwde de 'vraag'. Nu denk ik dat dat ten onrechte is geweest, vooral ook omdat ik nog geen handeling had verricht m.b.t. Ccleaner op dat account waardoor deze vraag op zou kunnen poppen.
Ik had 2 weken geleden ook al problemen gehad op dit admin-account, maar ik dacht deze het hoofd te hebben geboden. Blijkbaar niet. :-)

Probleem: ik kan bepaalde functies niet starten. Een voorbeeld: het startmenu kan ik niet openen. Door gebruik te maken van de tab-toets kan ik ik de knop van het startmenu selecteren om vervolgens via de rechtermuisknop het snelmenu op te roepen. Wanneer ik dan Instellingen selecteer duur het te lang voordat het scherm verschijnt. Dan duurt het weer te lang voordat de inhoud in beeld verschijnt. Wanneer ik dan op Bijwerken en beveiliging klik duurt het weer lang. Na lang wachten verschijnt dan de info over Windows update. Wanneer ik op Windows-beveiliging klik, verschijnt de info na uren wachten niet. Ik kan dus geen virusscan laten draaien.
Ik heb geprobeerd een en ander te starten vanuit veilige modus. Ik heb een aantal zaken geprobeerd uit te voeren/controleren/op te schonen vanaf de Windows Powershell (admin), maar het heeft geen oplossing geboden. Ik heb Ccleaner verwijderd.

Ccleaner startte niet meer op (voordat ik het had verwijderd) en Malwarebytes geeft aan geen rottigheid te hebben gevonden.
Later kan ik ook Malwarebytes niet meer starten. Browsers Firefox, Chrome en Edge starten niet op.
Ik zie regelmatig iets op mijn scherm flitsen. Het gaat erg snel, maar het lijkt alsof er een venster in beeld verschijnt en weer verdwijnt.

Wanneer ik me weer aanmeld op mijn standaardaccount kan ik ook vanaf dat account mijn virusscanner niet laten draaien. Blijkbaar is er niet alleen op mijn admin-account iets mis. Ik kon op mijn standaardaccount wel gewoon Firefox gebruiken en had ik geen problemen met mijn startmenu, vandaar dat ik geen onraad rook. Op mijn standaard-account kon ik ook Ccleaner en Malwarebytes laten draaien. Malwarebytes had geen rottigheid gevonden.
Op een gegeven moment zag ik dat ik onder mijn standaardaccount geen internet had. Nadat ik allerlei dingen had geprobeerd via de Windows Powershell (admin)
had ik via Edge wel internet (Firefox en Chrome nog steeds niet).
Ik heb toen Eset online virusscanner laten draaien, en ik heb de gratis-30-dagen-versie van de virusscanner en malwarechecker van Eset geinstalleerd. Er werd geen rottigheid gevonden.
Omdat ik heel zeker weet dat er rottigheid aan de gang is, wend ik mij nu tot jullie. Wil je me helpen alsjeblieft?
Ter info: ik heb op mijn standaardaccount dus wel internet en vanaf mijn adminaccount geen.

Alvast bedankt!
Groetjes!
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste helper,

In het vorige bericht heb ik zo uitvoerig mogelijk uitgelegd wat het probleem met mijn laptop is en wat ik er zelf aan gedaan heb het proberen op te lossen.
In mijn opperste enthousiasme (of was het wanhoop) ben ik vergeten de logfiles toe te voegen. Daarom stuur ik deze hierbij alsnog.

Nogmaals alvast bedankt.

Groetjes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Zijn deze logbestanden gemaakt met dezelfde computer en met hetzelfde gebruikersaccount ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Dag PeterJ,

Dank voor je snelle reactie.
Ja, met dezelfde computer en met hetzelfde gebruikersaccount.
Ik had herkenbare namen gerenamed, maar heb dat niet in beide txt-bestanden op dezelfde manier gedaan, sorry.
Wil je dat ik de gebruikersnamen gelijktrek voor beide txt-bestanden? Dan laat ik het tooltje nogmaals draaien.

Groetjes!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het wijzigen van logbestanden is absoluut af te raden. Een fix kan hierdoor mogelijk niet goed werken. Als je gebruikersnamen wijzigt, meld dat dan.


Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST64.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Hoi PeterJ,

Bedankt voor je hulp.
Ik stuur je hierbij de logfile. De 2 gebruikersnamen die voorkomen in het originele logbestand heb ik hernoemd naar Piet en Marie. Jij mag de originele namen weten hoor, maar ik gooi ze liever niet open en bloot op internet, vandaar.
Ik zie trouwens op mijn bureaublad ook de volgende 2 txt-bestandjes staan:
wqcskpsbcwbvm.txt en qkstfftogzhtbi.txt. Zijn dat namen van profielen in FF? Als dat zo is, vind ik het vreemd dat er weer 2 profielen zijn. Dat was een tijd geleden ook al. Toen heb ik op aanraden en instructie van een andere helper ervoor gezorgd dat er maar 1 profiel actief was. Ik wil die txt-bestanden verwijderen van het bureaublad, kan ik dat probleemloos doen? Ik had wqcskpsbcwbvm.txt geopend om te kijken wat er in stond. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen?

Wat voor soort rottigheid heb je gezien? Ik hoor graag van je.

Groetjes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De fix is niet helemaal goed gelopen. Heb je FRST64 als administrator gestart toen je de fixlist hebt gebruikt ?
Heeft gebruiker Piet administratorrechten ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Hoi PeterJ,

Ik heb FRST64 nu wel als administrator gestart.
Daartoe had ik een wachtwoord moeten ingeven vanuit het admin Marie account.
Piet zelf is een standaardaccount.

Welke rottigheid heb je ontdekt op mijn laptop?

Bedankt weer voor het helpen zover!

Groetjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima nu. Geen rottigheid gezien tot nu toe. Er zijn tijdelijke bestanden opgeruimd, een map is hersteld.
Ik zie trouwens op mijn bureaublad ook de volgende 2 txt-bestandjes staan:
wqcskpsbcwbvm.txt en qkstfftogzhtbi.txt
Geen idee. Profielen van FF staan normaal gesproken niet op je bureaublad.
Wat staat er in die bestanden ?

Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”