Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Hallo!

Een paar maanden geleden ontdekte mijn virusscanner (Bitdefender) een Trojaans paard, dat zat in een Outlookbestand. Ik heb het toen in quarantaine gezet en er verder niks mee gedaan met de gedachte dat het opgelost zou zijn. Nu merk ik steeds meer dat emails niet verzonden worden of niet aankomen bij de geadresseerde (zonder dat ik daar melding van krijg, erg lastig als je facturen moet versturen via de mail). Een tijdje geleden heb ik een Office herstelprogramma gedraaid en daarna waren de klachten minder, maar de laatste dagen is het weer helemaal mis. Een paar weken geleden wilde Outlook ook niet opstarten, of pas na enkele keren opnieuw proberen. Dit is na het herstel wel verholpen.
Dus nou vroeg ik mij af hoe dit op te lossen. Ik heb een logfile meegestuurd.
Alvast dank voor uw reactie!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.


Doe hierna een volledige/aangepaste scan met Malwarebytes (zorg dat optie Scan naar rootkits aan staat)
Plaats het logje als bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Bij deze gedaan :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Dat ziet er goed uit, hoe staat het met je klachten?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Hallo,

tja, moeilijk te zeggen nu. Wat betreft mail die niet aankomt moet ik even afwachten. Ik zal het laten weten zo gauw ik meer weet. Zat er daadwerkelijk een virus?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Yannick1984 schreef: 31 okt 2019 12:48 Hallo,

tja, moeilijk te zeggen nu. Wat betreft mail die niet aankomt moet ik even afwachten. Ik zal het laten weten zo gauw ik meer weet. Zat er daadwerkelijk een virus?
Er waren geen virussen meer, dus mocht het probleem er nog zijn dan zit het in Outlook.
Je heb toch alwel het wachtwoord veranderd?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Nog niet, maar dat zal ik dan maar zo snel mogelijk doen
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Yannick1984 schreef: 31 okt 2019 15:06 Nog niet, maar dat zal ik dan maar zo snel mogelijk doen
Dit is altijd aangeraden na een besmetting.

De tool FRST met bijbehorende logjes mag je weer verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Daar ben ik nog een keer. Het lijkt toch nog niet opgelost met mijn e-mail. Mailtjes van en naar Outlook en Hotmail adressen komen niet aan, met of zonder bijlage maakt niet uit. Ik krijg ook geen melding dat een mailtje niet kan worden verzonden (normaal krijg je dat wel). Een paar jaar geleden heb ik iets soortgelijk gehad, dat was ook ineens weer opgelost. Werkt Microsoft soms met een zwarte lijst?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Kan je op een andere pc eens je wachtwoorden veranderen?

Lees dit eens door: https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... ing-e-mail

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Het duurde inderdaad even, maar bijgaand het txt-bestand. Ik heb inmiddels ook een forum op tele2 benaderd, daarop nog geen reactie.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Yannick1984 schreef: 12 dec 2019 09:50 Het duurde inderdaad even, maar bijgaand het txt-bestand. Ik heb inmiddels ook een forum op tele2 benaderd, daarop nog geen reactie.
Ik zie geen logje?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Sorry, ik dacht dat ik die had meegestuurd.
Bij deze alsnog
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Ik zie verder geen virussen dus kijk even hoe het met de e-mails gaat.

Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:

Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.
  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:

- Delete Tools
  • Klik op de knop "Run"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, dit kan je als bijlage posten.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Yannick1984
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
OS:: Windows 10
AV:: Bitdefender, Malwarebytes
Contacteer: Website

Voila, bedankt voor de hulp tot zo ver! Ik ga het in de gaten houden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”