Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Arcus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2009 07:59

Het gebeurt niet vaak, maar ineens merkte ik dat mijn pc met Win10 pro 64 erg traag hertstart.
Opstarten gaat voldoende snel, binnen 40 sec is het bureaublad opgebouwd, maar bij een herstart (zelfs direct na het starten) gaat het soms over de 2 minuten ...
Hij gaat snel door de bios, maar bij het zwarte scherm met de blauwe vensters is het wachten ...

Alle drivers/software zijn up-to-date.
Ik ben al een poosje aan het zoeken, maar weet nu niet hoe verder :wink:

graag jullie reactie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Let op: Verplaats het programma FRST64.exe vanuit de map "E:\#GERARD Windows 10\Downloads" eerst naar je bureaublad.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Arcus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2009 07:59

Dankjewel voor de snelle reactie.

frst gedraaid vanaf bureaublad (kreeg eerst nog wel een melding of ik het moest toestaan)
Herstart ging nog even traag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het gebeurt niet vaak, maar ineens merkte ik dat mijn pc met Win10 pro 64 erg traag hertstart.
Is dit na een update van Windows 10 gebeurt ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Arcus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2009 07:59

PeterJ schreef: 21 nov 2019 18:40
Het gebeurt niet vaak, maar ineens merkte ik dat mijn pc met Win10 pro 64 erg traag hertstart.
Is dit na een update van Windows 10 gebeurt ?
Nou, dat klinkt een beetje suf, maar ik weet het niet zeker ...
In ieder geval al voor de laatste, ik meen dat er een paar dagen geleden nog een update was.
Dat herstarten gebeurt eigenlijk niet zo vaak, alles werkt vrijwel probleemloos.
Ik heb eigenlijk ook verder geen klachten, alleen ik vind het zo raadselachtig.

Ik heb de hd's gecontroleerd; geen problemen, met/zonder internet herstarten: geen verschil ...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Is de traagheid bij een koude herstart (volledig uit) of bij een warme herstart (na slaapstand) ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Arcus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2009 07:59

PeterJ schreef: 21 nov 2019 19:48 Is de traagheid bij een koude herstart (volledig uit) of bij een warme herstart (na slaapstand) ?
  • Helemaal uit naar snelkoppelingen op bureaublad ca. 40 sec.
  • Slaapstand naar snelkoppelingen op bureaublad incl 1x klikken voor user-account ca. 15 sec.
  • Herstarten (aan/uit --> opnieuw starten) naar snelkoppelingen op bureaublad ca. 2 min. incl. 10 sec. afmelden
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Wat is het verschil tussen punt 1 en 3 dan, behalve de traagheid ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Arcus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2009 07:59

PeterJ schreef: 21 nov 2019 20:59 Wat is het verschil tussen punt 1 en 3 dan, behalve de traagheid ?
Bij 1 bedoel ik pc helemaal uit en dan opstarten
Bij 2 pc is afgesloten in slaapstand en dan starten
Bij 3 bedoel ik als de win10 is opgestart, bureaublad aanwezig enz. prog's draaien enz. en dan kiezen voor herstarten (via aan/uit --> opnieuw opstarten)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dan zou je denken dat het volledig afsluiten lang duurt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Arcus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2009 07:59

PeterJ schreef: 21 nov 2019 21:52 Dan zou je denken dat het volledig afsluiten lang duurt.
Ja, maar dat duurt echt een seconde of 10
Ik kan dus sneller de pc helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten dan een warme reboot ...

Ik ben maar eens begonnen met het verwijderen van alles wat er de laatste tijd op is geïnstalleerd en wat toch niet/eenmalig wordt gebruikt.
Misschien maar eens een schone install, maar daar zit ik niet echt op te wachten, kost toch meer tijd dan je vooraf denkt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Je kan ook eens "Bitdefender Internet Security" de-installeren. Antivirus programma's kunnen soms een impact op de snelheid hebben. "Windows Defender" zal daarna automatisch actief worden dus je computer blijft beschermd.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Arcus
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2009 07:59

PeterJ schreef: 22 nov 2019 10:48 Je kan ook eens "Bitdefender Internet Security" de-installeren.
Nee, dat werkte helaas ook niet.
Ik ben in ieder geval niet meer bang dat er ergens een ernstige 'besmetting' actief is, er zal best sprake zijn van een conflictje of zo.
Volgende week maar eens een schone install.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Update eens "Oracle VM VirtualBox 5.2.20". De nieuwste versie is 5.2.34
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”