Gebruikersavatar
JensD
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:56
OS:: Windows 10
AV:: Windows Defender

Beste

Na het installeren van Adobe Elements, was het onmogelijk om deze te openen.
0xc0150004

Toen ik probeerde sfc /scannow te draaien, kwam volgende melding naar voor:
windows resource protection could not perform the requested operation
Ook Dism werkte nie en gaf een na een tijd fouten.

Pc is vroeger enkele keren gered van malware, maar heb niet meteen een idee wat er nu aan de hand is. Kan iemand kijken of het op te lossen valt zonder formatteren? Alvast bedankt.

Mvg,
Jens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Je gebruikt een verouderde versie van Windows 10.
Doe eerst het volgende.

Stap 1: Software verwijderen:
De-installeer:
- Visual C++ 8.0 Runtime Setup Package (x64)
Herstart de computer.

Stap 2: Java updaten:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.

Stap 3:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JensD
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:56
OS:: Windows 10
AV:: Windows Defender

Dag PeterJ

Alvast bedankt voor de reactie.

Gevraagd om fix uit te voeren, maar computer zou tijdens fixen telkens uitvallen. Is dit normaal?

Logje ziet er op eerste zicht wel OK uit. Wat is de volgende stap die ondernomen dient te worden?

Mvg,
Jens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Gevraagd om fix uit te voeren, maar computer zou tijdens fixen telkens uitvallen. Is dit normaal?
Nee, dat is niet normaal.
De vorige fix is niet volledig doorlopen. Doe daarom het volgende.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Voeg tevens het bestand <datum>_<tijd>.zip op je bureaublad toe als bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JensD
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:56
OS:: Windows 10
AV:: Windows Defender

Beste PeterJ

Vandaag gepasseerd en zelf de fix nog eens proberen te draaien. Alles goed tot hij bij het verwijderen van temp files .../Users/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/ probeert te verwijderen. Blijft steken bij het verwijderen van counters.dat, volgens mij.

Daarna de laatste fix gedraaid, zie bijlage (fixlog vergeten door te sturen, heb je die nog nodig? - is na het aanmaken van de .zip terug vastgelopen bij INetCache).

Ga niet elke dag langs, dus sorry voor het wachten!

Met vriendelijke groeten,
Jens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JensD
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:56
OS:: Windows 10
AV:: Windows Defender

Dag PeterJ

Zie fixlog in bijlage.

Met vriendelijke groeten,
Jens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Schakel de computer volledig uit, wacht 1 minuut en schakel daarna weer in.
Controleer op Windows Updates en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JensD
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:56
OS:: Windows 10
AV:: Windows Defender

Beste PeterJ

Windows update begint het downloaden van v1903, KB4033631 en KB4049411, maar deze mislukken steeds.

Zal volgende keer alle fixlists opnieuw lopen, maar zonder de cleartemp commando, aangezien deze steeds zorgt voor een vastloper.

Met vriendelijke groeten,
Jens
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De vorige fixlists hoef je niet opnieuw te doen.

Verwijder Windows Update
  1. Rechtsklik op Start en selecteer Opdrachtprompt (administrator).
  2. Er verschijnt nu een zwart venster. Kopieer en plak onderstaande commando in the zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
    wusa /uninstall /KB:4033631
  3. Vertel nu eerst of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JensD
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:56
OS:: Windows 10
AV:: Windows Defender

Beste PeterJ

Krijg de melding dat de update niet geïnstalleerd is.

Met vriendelijke groeten,
Jens
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het invoerveld KB4033631 en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "SearchReg.txt" gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST64.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JensD
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2019 18:56
OS:: Windows 10
AV:: Windows Defender

Dag PeterJ

In het bestandje dat aangemaakt is, staan geen treffers. Tussen Zoeken in register en Einde van zoeken is het leeg.

Met vriendelijke groeten,
Jens
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok, maar ik had toch liever het logbestand gezien.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”