Pagina 1 van 8

laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 04 apr 2020 11:12
door weweje
Hallo,

De laptop wil geen updates installeren, de laatst gelukte is volgens de update geschiedenis gedaan in oktober. Iedere keer verschijnt er de melding: "update mislukt, we proberen het later nog een keer"
Maar na bijna een half jaar zou het eigenlijk wel eens gelukt moeten zijn. De computer wordt ook erg traag omdat hij waarschijnlijk continu bezig is met de upgrade.
Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bedenken.
FRST.txt
Addition.txt

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 04 apr 2020 11:48
door PeterJ
Welkom,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Ask Toolbar Updater
  • AVG Web TuneUp
  • Search App by Ask
Herstart de computer.

Stap 2:
Download de AVG Remover.
Let op: Schakel nu eerst de realtime-bescherming van al je antivirus programma's uit.
Start het gedownloade programma en klik op Continue.
Je computer wordt nu onderzocht op geïnstalleerde AVG producten.
Na afloop zal dit in een lijst weergegeven worden.
Selecteer het gevonden product en laat dit verwijderen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen en herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 3:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 4: Java updaten:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.


Vertel of bovenstaande gelukt is.

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 05 apr 2020 13:37
door weweje
Hallo,

Ik heb alles gedaan, maar

Ask Toolbar Updater
staat niet op de computer

Search App by Ask
wil niet verwijderd worden
er komt te staan "account bestaat al"

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 05 apr 2020 14:15
door PeterJ
Ok, we gaan verder.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 05 apr 2020 17:14
door weweje
Bij deze de bijlage
Fixlog.txt

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 05 apr 2020 18:45
door PeterJ
Prima. We kijken eerst nog naar de programma's van Ask.

Download ZHPDiag 2020 via deze link: ZHPDiag
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 05 apr 2020 20:41
door weweje
Bij deze
ZHPDiag.txt

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 05 apr 2020 21:30
door PeterJ
Stap 1:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
P2 - EXT FILE: (.AVG Software.) -- C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\browser\searchplugins\wtu-secure-search.xml [Unsigned]  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run]:AvgUi  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run]:AVGUI.exe  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:AVG_UI
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:ApnTBMon  =>Toolbar.Ask
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:AvgUi  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:vProt
O42 - Logiciel: Search App by Ask - (.APN, LLC.) [HKLM][64Bits] -- {4F524A2D-5350-4500-76A7-A758B70C2E03} [Unsigned]  =>PUP.Optional.BrowserTabSearch
HKLM\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\AVG Persistent  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\Hitman Pro
HKLM\SOFTWARE\HitmanPro  =>.EIDOS hitman Game
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\TrendMicro  =>.TrendMicro
HKCU\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKCU\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\AVG Web TuneUp  =>.AVG Web TuneUp
HKU\S-1-5-21-315088226-2690340544-1442652090-1004\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKU\S-1-5-21-315088226-2690340544-1442652090-1004\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 10/03/2014 - [] D -- C:\Program Files\trend micro  =>.Trend Micro
O43 - CFD: 12/02/2014 - [0] D -- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus  =>.McAfee Inc.
O43 - CFD: 05/04/2020 - [] AD -- C:\ProgramData\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 26/02/2015 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_0215tb  =>.AVG Software
O43 - CFD: 11/03/2016 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_0316av  =>.AVG Software
O43 - CFD: 18/04/2014 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_0414b  =>.AVG Software
O43 - CFD: 29/10/2015 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_1015av  =>.AVG Software
O43 - CFD: 25/12/2017 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_1117tb_a03144  =>.AVG Software
O43 - CFD: 13/12/2014 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_1214tb  =>.AVG Software
O43 - CFD: 03/12/2017 - [] D -- C:\ProgramData\HitmanPro  =>.EIDOS hitman Game
O43 - CFD: 02/10/2013 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee Security Scan  =>.McAfee
O43 - CFD: 10/12/2010 - [] D -- C:\ProgramData\PC Tools  =>.PC Tools
O43 - CFD: 26/06/2018 - [] D -- C:\Users\administratie\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 22/02/2017 - [] D -- C:\Users\Default\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 22/02/2017 - [] D -- C:\Users\Default User\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O58 - SDL:2010/12/10 19:32:04 A . (.2010 SurfRight B.V. - Hitman Pro 3.5 Support Driver.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\hitmanpro35.sys   [19528]  =>.SurfRight B.V.®
O58 - SDL:2018/12/30 21:35:14 A . (.© 2017 SurfRight B.V. - HitmanPro 3.7 Support Driver.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\hitmanpro37.sys   [55232]  =>.SurfRight B.V.®
O87 - FAEL: "TCP Query User{3E64F9C3-B9DE-45F6-AD59-0996F8B1AA6A}C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin [Unsigned] (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O87 - FAEL: "UDP Query User{E20EDED2-1AA6-4EAB-AE31-1901D0E039E1}C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin [Unsigned] (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O90 - PUC: "D2A425F405350054677A7A857BC0E230" [HKLM] . (.Search App by Ask.) -- C:\WINDOWS\Installer\{4F524A2D-5350-4500-76A7-A758B70C2E03}\ToolbarIcon.exe  =>PUP.Optional.BrowserTabSearch
[MD5.5B616E2A0265ED318C98EED13A7235FA] [WIS][2017/03/09 00:04:48] (.APN, LLC - Search App by Ask.) -- C:\WINDOWS\Installer\42ce18b1.msi  [532480]  =>Adware.Bandoo
[MD5.AEEED5F2BB5ED9A586D1FC293387AF32] [WIS][2017/02/21 14:33:42] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1869d7.msp   [77639680]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.894F8CA42DB45DFDB94D579984B5B89A] [WIS][2018/09/18 10:10:59] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1993c5f5.msp   [4706304]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.87BDB58F9E5B4EFC3B72EB9AD83EDE24] [WIS][2018/11/13 06:24:12] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1ce7ca.msp   [3485696]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.9886C0E2CB4B90A8E204201A8B79303C] [WIS][2018/05/12 08:05:49] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1d39cd.msp   [103362560]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.3617A09ABC822D955214EBE86A991CF3] [WIS][2017/11/29 12:42:28] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\2a8a7a1.msp   [1355776]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.810C5B64A1C81F7E11460E777A12C132] [WIS][2018/10/08 13:11:58] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\424cca2a.msp   [226615296]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.2F159BBD3479AEB0C168488067503723] [WIS][2018/07/09 07:47:48] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\43993e84.msp   [27000832]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.7DF2196737D027C989EEE176078B4E7F] [WIS][2018/10/22 15:33:19] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\5ccb694d.msp   [2584576]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.BCD625BA9A27EB27FECE6352AD3196E3] [WIS][2016/06/02 06:48:52] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\7c5c194.msp   [69611520]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.AD68D39EDFB11EFC6F9808DD3B80680A] [WIS][2017/11/13 06:26:34] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\c8148.msp   [102899712]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.4DD6787FB27578C1E064077A3DFC0961] [WIS][2016/01/12 05:19:29] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\e065ff8.msp   [64229376]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.FC195281214C157DAC91C0B02FA35554] [WIS][2018/12/10 08:52:51] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\ea7be.msp   [44044288]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.BE12C27B769F766B80F398F7F6066644] [WIS][2018/08/13 08:20:00] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\eb5c4c4.msp   [103403520]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer de volgende programma's.
(Indien tussentijds gevraagd wordt om de computer te herstarten, doe dat dan.)
  • Visual Studio 2008 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2010 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x86 Redistributables
Herstart de computer.

Stap 3:
Vertel hoe het inmiddels gaat.

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 06 apr 2020 09:58
door weweje
de link naar zhpfiz werkt niet

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 06 apr 2020 18:41
door PeterJ
De downloadlink is blijkbaar verandert.

Download ZHPFix2.exe
Schakel de realtime-bescherming van je antivirus eerst uit als deze de download niet toestaat. Dit programma is legitiem.

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 06 apr 2020 19:07
door weweje
Het is gelukt, beetje lastig omdat er alleen pictogrammen staan en dan verschijnt er een soort "google translate"text, maar hier de gecreëerde file
ZHPFix.txt
Het verwijderen van de andere apps is ook gelukt

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 06 apr 2020 19:27
door PeterJ
Prima gedaan. Zijn er nog problemen merkbaar ?

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 06 apr 2020 20:19
door weweje
Ik heb hierna de laptop laten herstarten en daar is hij nu nog mee bezig (windows voorbereiden). Geen idee hoe lang ik dit moet laten doorgaan.

NB: Dit verstuur ik van een anderen computer, de andere is nog bezig.

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 06 apr 2020 20:34
door PeterJ
Rustig afwachten...

Re: laptop wil geen updates installeren

Geplaatst: 06 apr 2020 21:55
door weweje
De laptop is weer opgestart en de update zegt nog steeds dat het niet gelukt is en het later nog eens gaat proberen. Verder werkt alles nog.