Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Is er voldoende signaal met wifi ?
Gaat het beter via wifi als je vlak bij het wifi-modem/router staat ?
Zet de wifi-modem/router eens uit en schakel na een 1 minuut pas weer in. Na pakweg 2 minuten is het apparaat volledig opgestart. Gaat het daarna beter ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
scenic43
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 aug 2019 11:15
OS:: windows 10
AV:: windows defender

Signaal op mobiel of via tv is zeker voldoende. De laptop staat ongeveer 3 meter van de modem af. Er zit wel een deur tussen het zit in mijn meterkast.
Het uit aan zetten had ik wel al eens gedaan maar dat heeft niets geholpen.
De laptop blijft helaas nog traag of soms helemaal geen site geladen best wel vreemd.
Het is niet van plaats veranderd en deed het altijd prima.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

3 meter is niet veel. Zijn er meerdere wi-fi netwerken in de buurt ?

Als de wifi-adapter extern is, via USB, haal hem eens los en sluit deze na 20 seconden weer aan.
Als de wifi-adapter in je computer zit. Schakel hem dan eens uit of de-installeer hem.
Herstart de computer en her-installeer de drivers via een vaste netwerkkabel.
Geeft dat verbetering ?

Indien mogelijk, leen een USB wi-fi adapter en probeer het daarmee.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
scenic43
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 aug 2019 11:15
OS:: windows 10
AV:: windows defender

Hallo Peter ik ga kijken of mijn laptop bij een vriend van mij op zijn thuisnetwerk wifi ook slechte verbinding heeft.
Wordt dus vervolgd....bedankt.
Gebruikersavatar
scenic43
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 aug 2019 11:15
OS:: windows 10
AV:: windows defender

Deze melding krijg ik vaak bij het eerste keer openen van startpagina van internet explorer edge.
Afbeelding
Gebruikersavatar
scenic43
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 aug 2019 11:15
OS:: windows 10
AV:: windows defender

Hallo ik heb de modem en router van Ziggo zeker een half uur van stroom gehad.
Het lijkt dat ik nu wel beter en sneller verbinding heb.
Ook heb ik de laptop bij mijn vriend op zijn wifi gehad en daar was het gewoon goed en snel.
Ik wacht nu ff af of het bij mij thuis ook goed gaat.
Groet Scenic
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima, we wachten af.
Probeer eventueel eens een andere browser dan Edge, bijvoorbeeld Mozilla Firefox of Google Chrome.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
scenic43
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 aug 2019 11:15
OS:: windows 10
AV:: windows defender

Het gaat weer stukken beter bedankt hiervoor.
Kan ik de progjes die hiervoor zijn gebruikt gewoon in de prullenbak gooien of moeten
die worden gedeinstalleerd.
Nogmaals Peter Bedankt. :)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima, dan gaan we afronden.
Hernoem FRST64.exe naar Uninstall.exe en start het vervolgens. FRST zal zichzelf en de gebruikte logbestanden nu opruimen.
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
De overige logbestanden mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”