Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

Onlangs had ik de PC ge-update naar W10, laatste build. Maar dat gaf problemen in mijn uitvoer via display-port, signaal viel telkens weg.
Dus de PC weer terug gezet naar de vorige versie. Sindsdien ervaar ik een aantal problemen:
- iCloud for Windows synct niet meer in Outlook. Ik wilde het programma opnieuw installeren, maar dat geeft een foutmelding bij het verwijderen.
- Chrome start niet meer op 'omdat de configuratie naast elkaar onjuist is'.
Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

Onlangs had ik de PC ge-update naar W10, laatste build. Maar dat gaf problemen in mijn uitvoer via display-port, signaal viel telkens weg.
Dus de PC weer terug gezet naar de vorige versie. Sindsdien ervaar ik een aantal problemen:
- iCloud for Windows synct niet meer in Outlook. Ik wilde het programma opnieuw installeren, maar dat geeft een foutmelding bij het verwijderen.
- Chrome start niet meer op 'omdat de configuratie naast elkaar onjuist is'.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
De-installeer Spybot - Search & Destroy. Je hebt Malwarebytes al.

Stap 2: Java updaten
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.

Stap 3:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

In de bijlage het gevraagde bestand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat is al een mooie opruiming.
Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Kan je Google Chrome wel opstarten als je het start vanuit de map waar het geïnstalleerd is ?

Is het bestand C:\Program~1\Common~1\Apple\Intern~1\APLZOD64.DLL aanwezig ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

Antwoord op 1e vraag is ja. Antwoord op 2e vraag is nee.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Antwoord op 1e vraag is ja.
Rechtsklik op het bestand chrome.exe in de geïnstalleerde map en klik op "Aan taakbalk vastmaken".
Kan je Chrome daarna wel vanaf de taakbalk starten ?
Antwoord op 2e vraag is nee.
Probeer de installatie van iCloud Outlook te herstellen of anders opnieuw installeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

Ja, Chrome lukt nu zonder problemen.

Met iCloud is het een stuk lastiger. Hij mist een *.msi -bestand waardoor de-installeren niet lukt, ook niet via Revo of iets dergelijks.
Uiteindelijk is het de-installeren via Geek gelukt -dacht ik-, maar als ik iCloud opnieuw wil installeren zegt hij dat ik de app al in bezit heb. Ik krijg iCloud niet meer geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Naast iCloud Outlook was ook iCloud geïnstalleerd. Heb je die laatste ook verwijdert ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

Ja, ik heb ze allebei verwijderd.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Typ in het veld Zoeken de tekst *iCloud* en klik dan op Bestanden Zoeken.
Wacht nu tot de melding verschijnt dat het bestand Search.txt bewaard is.
Post dit bestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mvdk
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:18

Gedaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Kan je iCloud nu wel installeren ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”