Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
neelix
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:29

Mijn programma's op mijn WIn 10 Pro PC doen er steeds langer over op te starten.
Ik gebruik Windows Security en Malwarbytes Premium om de PC te beveiligen. Scan's leveren niets op.
Eng idee wat hier speelt ?
Thx.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Is het nodig dat er meerdere backup programma's draaien ? Code42 CrashPlan, COMODO BackUp, MiniTool ShadowMaker.
Heb je deze bewust geinstalleerd ? Radmin Viewer, TightVNC

Stap 1:
De-installeer Bonjour.
Herstart de computer.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
neelix
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:29

Hey Peter,
Dank je voor je hulp.

Ik gebruik Crashplan al vijf jaar en die andere backup programma's ben ik aan het uitproberen voor lokale kopieën. Vandaar.
Radmin Viewer en TightVNC zijn een bewuste install.

Bij het herstarten na de fix kreeg ik wel een voor mij nieuwe error message waar ik even geen raad mee weet. Ik wilde een afbeelding in de bijlage plaatsen, maar dat wordt niet geaccepteerd.

De melding is:

APAgent.exe - system error
The code execution cannot proceed because the dnssd.dll was not found.
Reinstalling the program may fix this problem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
neelix
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:29

Oh, no een aanvulling: ik kom erachter dat Malwarebytes Premium realtime protection (4 switches blijven tollen) niet meer opstart.
Heb ik niet eerder gehad, dus ik neem aan dat dit door de fix komt. Zou dat kunnen?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

dnssd.dll is een onderdeel van Bonjour maar wordt blijkbaar ook gebruikt door Apple Airport.
De-installeer Airport en installeer het daarna opnieuw als je dat nog gebruikt.

De fix heeft niets verandert mbt Malwarebytes.
Is er verbetering betreffende het trage opstarten van programma's ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
neelix
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:29

Absoluut. Ik heb geen vertragingen meer.
Dank je.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi. Kunnen we dit topic afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
neelix
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:29

Graag
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hernoem FRST64.exe naar Uninstall.exe en start het vervolgens. FRST zal zichzelf en zijn logbestanden vervolgens opruimen.
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”