Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Hallo,

mijn Asus Laptop start steeds opnieuw op.
Als ik McAfee een volledige virusscan wil laten doen lukt dat dus niet omdat hij na bepaalde tijd opnieuw opstart.
Snelle scan lukte wel en gaf geen resultaat.
Pc is verder traag.

Iemand enig idee?

Groetjes,
Anouk
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier en hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Hoi Peter,
bedankt voor je snelle antwoord,zie bijlagen.
Groetjes,
Anouk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel of er verbetering merkbaar is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Zie bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Stap 2 moet ik even kijken, dat steeds opstarten gebeurd om de zoveel tijd.
Zit er een virus of malware op?
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Het gebeurde helaas net weer.
De computer laat na een pauze niet het inlogscherm zien maar start helemaal opnieuw op.

Nog een idee?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Wordt je laptop niet te warm ?

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De temperaturen zien er normaal uit.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Ja ik heb ook niet het idee dat hij erg warm wordt.
Wel kleurt mijn scherm nu eerst raar als hij opstart.
Eerst lichtgrijs en pas later de normale kleur als ik bijv. Firefox open.

Zie bijlage voor de uitgevoerde stap.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er is een beschadiging op de harde schijf.
Onderstaande actie kan enkele uren duren. Doe dit daarom als je de computer niet nodig hebt, bijvoorbeeld voordat je naar bed gaat.

Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Als dit klaar is zal Windows automatisch opstarten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Oke, bedankt voor de uitleg. Maar even kijken of het nog te herstellen is.
Ik zal het morgen uitvoeren (vanavond lukt niet).
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Geen probleem. We wachten af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20
OS:: Windows 10
AV:: McAfee

Hoi,
stappenplan vanmorgen vroeg uitgevoerd.
Na 2 uur klaar.
Het probleem doet zich nu helaas nog steeds voor :(

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”