Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste helper,

Ik werk op een laptop met besturingssysteem Windows10.
Op mijn werk krijg ik, sinds gisteren steeds in serie van 3x achter elkaar een melding van mijn Comodo Firewall: Svchost.exe probeert een verbinding van internet te ontvangen. Wat mij betreft is er geen reden (niet logisch op dat moment) dat ik op dat moment die melding krijg en daarom beschouw ik de melding als verdacht.
Ik kan dan op Blokkeren of Accepteren klikken. Ik moet dan wel razendsnel reageren anders is de melding alweer verdwenen.
Normaal gesproken heb ik alle tijd om op zo'n melding te klikken. Sterker nog, de melding blijft in beeld staan totdat ik klik op Blokkeren of Accepteren.
Wanneer ik Comodo open om te kijken wat er gebeurt, zie ik dat er (inmiddels) veel (52) Netwerkinbraken verijdeld zijn.
Thuis krijg ik deze meldingen van mijn firewall niet.

Wilt u eens voor mij kijken in de logfiles of er iets staat wat niet pluis is?
Alvast hartelijk dank!

Vriendelijke groeten van mij! :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Update de volgende programma's:
- Java 8 Update 241
- VLC media player

Is VirtualBox nog geïnstalleerd of ooit geïnstalleerd geweest ?

Heb je Windows 10 instellingen verandert bij: Instellingen - Gaming - Opnames en Instellingen - Gaming - Uitzenden
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Dag Peter,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik reageer met vetgedrukte tekst op jouw aanwijzingen / vragen
Update de volgende programma's:
- Java 8 Update 241 Done
- VLC media player Done

Is VirtualBox nog geïnstalleerd of ooit geïnstalleerd geweest ? Ja, ik het Virtualbox op mijn laptop geïnstalleerd.

Heb je Windows 10 instellingen verandert bij: Instellingen - Gaming - Opnames en Instellingen - Gaming - Uitzenden Ja, om Windows screencast te kunnen gebruiken heb ik daar wat instelling aangezet. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik de functie Uitzenden heb aangezet.
Ik heb nu alles uitgezet Ik vraag me af waarom ik dan toch nog bij X-box netwerken zie staan bij Verbindingsstatus X-box live-services: actief en werkend.
Kan ik die instellingen beter uitzetten wanneer ik de screencastfunctie niet gebruikt of maakt dat niet uit?


Hartelijke groeten van mij. :D
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Dag Peter,

Hartelijk dank weer voor je werk!
Hierbij stuur ik je de Fixlog.txt.
Kun je me een tipje van de sluier oplichten over wat voor soort narigheid je bent tegengekomen?

Ik hoor graag van je.

Hartelijke groeten van mij
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Geen narigheid, alleen tijdelijke bestanden zijn opgeruimd en 2 mappen hersteld.
Vertel hoe het nu gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”