Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
sssvriens
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:53

ik heb het programma opnieuw gedownload en nu werkt het weer, hierbij het logje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
sssvriens
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:53

ik heb twee maal uw instructies opgevolgd, twee maal gaat het proces tot 100% wacht dan heel lang dan krijg ik een blauw scherm dat windows een ernstige fout heeft ondergaan. kan de printscreens dus niet versturen helaas.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

kan de printscreens dus niet versturen helaas.
Een foto van het scherm maken met een smartphone/camera lukt ook niet ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
sssvriens
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:53

ik weet niet waarvan ik een printscreen moet maken. hij is op 100% verder geen melding of iets en dan valt de laptop uit met een blauw scherm en een melding dat windows is vastgelopen.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Post het logbestand C:\Windows\Logs\DISM\dism.log als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
sssvriens
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:53

hierbij het logje

http://www.filedropper.com/dism_3 (was te groot om te uploaden hier)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
sssvriens
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:53

Ik weet niet wat er met mijn laptop is op dit moment. Mijn laptop blijft vastlopen en ik kan niks ermee op dit moment, zelf als ik hem op een juiste manier wil afsluiten loopt de laptop vast bij het afsluiten. Ik kan echt niet zonder mijn laptop, ben een beetje in paniek nu.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dan zit er weinig anders op dan de HD te vervangen en Windows opnieuw te installeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
sssvriens
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:53

Serieus? Ik zit dagen lang je instructies op te volgen en nu is mijn laptop stuk en zeg je ga maar de hd vervangen en windows opnieuw installeren?

Sorry dat ik emotioneel reageer maar ik sta hier echt even van te kijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Niet geschoten is altijd mis.
Er zijn slechte sectoren op de harde schijf en dat aantal is toegenomen tijdens de reparatiepoging.
In het begin van dit topic heb ik in dit bericht al aangegeven dat de harde schijf aan het einde is.
Je hebt daarop een backup gemaakt van al je belangrijke bestanden.
Vervolgens heb ik in dit bericht aangegeven dat we een reparatiepoging doen. Helaas geeft dat geen verbetering.

Edit: je kan nog eens proberen om Windows in de veilige mode te starten. Misschien kan er nog wat hersteld worden maar een langdurige oplossing is het zeker niet.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
sssvriens
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:53

Rationeel gezien klopt het helemaal wat je zegt.
Sorry voor mijn reactie, ben geschrokken. Je hebt je best gedaan het was niet meer te redden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Sorry voor mijn reactie,
Geen probleem. Een her-installatie van Windows is het laatste wat je wilt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”