Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18
Locatie: Gingelom

hoi,
hier ben ik weer, heb 3 weken geleden pas
een schoonmaakprogramma doorgevoerd hier samen met ABBS, laptop ging naderhand heel
vlotjes voor... ongeveer 1 dag na het sluiten van het topic, toen begon hij weer te ratelen..

opstarten duurt soms een eeuwigheid, surfen de ene keer gaat het redelijk de andere keer
kan je niets open krijgen..

de vorige keer ging hij echt netjes maar niet voor lang...

in bijlage de logjes

groetjes Roberto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Om virussen geheel uit te sluiten doe Eset, lees het volgende eerst door (vooral hoe je een logje krijgt).

Download Afbeelding ESET Online Scanner en sla deze op het bureaublad op.
  • Klik met de rechtermuisknop op eset online scanner_enu.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het hulpprogramma wordt geopend, klikt je op Aan de slag.
  • Lees en accepteer de licentieovereenkomst.
  • Klik in het venster 'Welkom bij ESET Online Scanner op Aan de slag.
  • Selecteer of u anonieme gegevens naar ESET wilt verzenden.
  • Opmerking: als u het scherm "Welkom terug bij ESET Online Scanner " ziet, klikt je op Computerscan > Volledige scan.
  • Klik op de optie Volledige scan.
  • Selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen en klik vervolgens op Scan starten.
  • ESET begint nu met het scannen van uw computer. Dit kan wat tijd kosten.
  • Wanneer de scan is voltooid en bedreigingen zijn gedetecteerd, selecteert je Scanlog opslaan. Bewaar het op je bureaublad als eset.txt. Klik op Doorgaan.
  • ESET Online Scanner kan vragen of je de functie Periodieke scan wilt inschakelen. Klik op Doorgaan.
  • Op het volgende scherm kunt je feedback over het programma achterlaten als je dat wilt. Vink het vakje aan voor het verwijderen van applicatiegegevens bij het sluiten.
    Als je feedback hebt achtergelaten, klikt je op Verzenden en doorgaan. Zo niet, sluit dan zonder feedback.
  • Voeg het (eset.txt) bestand wat je heb gemaakt als bijlage toe aan het volgende bericht.


Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18
Locatie: Gingelom

hallo,
er was tijdens de scan iets fout gelopen, de Eset online scanner had al 3 Fouten gevonden en in quarantaine geplaatst,
maar omdat het programma uren heeft nodig gehad, had ik de laptop open gelaten toen ik ging slapen,
s'morgens was hij uitgeschakeld.. zonder vraag om een logje op te slaan..:(

Ik heb toen een nieuwe scan gedaan, toen heeft hij niets meer gevonden..

In bijlage de screenshot.. als het goed is.

Mvg Roberto

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f644 ... _check.png
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18
Locatie: Gingelom

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Kijk eens of het logje op één van deze locaties staan:
C:\Users\username\AppData\Local\ESET\ESETOnlineScanner\log.txt


C:\Users\username\AppData\Local\Temp\log.txt
C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

Merk je aan deze scan verbetering.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18
Locatie: Gingelom

hallo,
Vind jammer genoeg het logje nergens terug :(

eigenlijk gaat de laptop de ene keer vrij vlotjes en iets later kan je er niets meer mee aanvangen
dan blijft hij ratelen.. zeer vervelend. misschien beter uitkijken om een nieuwe te kopen :(

vriendelijke groetjes Roberto
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Ik denk dat we niet meer voor deze pc kunnen doen en dat deze pc aan zijn kunnen zit.
Je kan Windows nog eens opnieuw kunnen installeren en zo weer opbouwen (maar de hardware word daar niet sneller van).
En anders zoals je aangeeft kijken voor een nieuwe.

De gebruikte programma's mag je weer verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18
Locatie: Gingelom

ga proberen nog even vol te houden.
wordt het te erg kijk ik uit naar een nieuwe.

erg bedankt voor alle hulp.

mvg. roberto
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 1985
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
OS:: windows 10 Pro 64-bit
AV:: Emsisoft Anti-Malware

Hallo,

Dat is goed, bedankt en graag gedaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”