Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

Beste,

Heb hulp nodig met pc terug normaal te laten runnen.
Alle logjes en mijn pc specs zitten in de bijlage

probleem : pc zeer traag na lange tijd niet gebruikt, crasht soms met bluescreen en loopt random vast

Bedankt voor de hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

HijackThis is een verouderde tool en wordt daarom niet gebruikt.

Stap 1:
Schakel eerst Systeemherstel in. Hoe je dat doet lees je bijv. hier.

Maak vervolgens een Windows 10 Herstelpunt:
Start de Verkenner.
Rechtsklik op Deze pc en kies Eigenschappen.
Klik op Systeembeveiliging.
Op het tabblad Systeembeveiliging klik op de knop Maken.
Volg de aanwijzingen die verder verschijnen.

Stap 2:
De-installeer de volgende programma's:
- HijackThis
- Popcorn Time
- Spybot - Search & Destroy
- SUPERAntiSpyware

Stap 3:
Download Afbeelding CrystalDiskInfo naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je bijv. hier.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://imgdumper.nl
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De schijven zien er alvast goed uit.
Heb je Stap 1 en 2 ook uitgevoerd ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

ja hoor, heb alle stappen uitgevoerd, zou het dan ok moeten zijn?
Ik kreeg een melding dat ik moest herstarten vooraleer ik spybot volledig kon verwijderen, misschien moet ik dat nog even doen.

Bedankt voor de hulp :)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

lijkt inderdaad wel terug op normale snelheid te werken :+1
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima, herstart de computer en doe dan het volgende.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Is er al verbetering merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

jah! eigenlijk werkte hij gistere al vlotter, maar ook als ik nu meerdere programma's open gaat dat terug aan de normale oude snelheid.
Dat crashen/vastlopen weet ik nog niet zeker, maar voorlopig heeft hij dat toch al niet gedaan :)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Kijk het een paar dagen aan en meld daarna het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

top, zal ik doen, thanx voor de hulp, much appreciated
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

hmm heb nog steeds problemen eigenlijk.
Maar denk eig niet dat het malware gerelateerd is.
Enkel 4GB van mijn 8GB ram is beschikbaar.
In task manager staat dat er 4gb hardware reserved is.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Schakel de computer uit.
Controleer of de RAM modules goed in het slot geplaatst zijn, eventueel even eruit halen en weer terug plaatsen.
Mogelijk is 1 van beide RAM modules defect.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”