Vanmorgen ontving ik een email van OmroepMax (Internet afdeling) dat mijn account geblokkeerd is. Ik heb nog niet zo lang geleden Dashlane aangeschaft en geinstalleerd en al mijn wachtwoorden gewijzigd. Ik weet niet goed wat ik met onderstaand advies aan moet?
Wat is het advies en hoe pak ik dat aan?
++++zie onderstaand email van Omroep Max
Uit voorzorg hebben wij uw account direct geblokkeerd.
Wij adviseren u het volgende, in navolging van het advies van de Politie:
Het voorkomen van misbruik vereist dat de geïnfecteerde systemen volledig worden hersteld/opnieuw geïnstalleerd. Slechts het wijzigen van wachtwoorden en/of het uitvoeren van een virusscan bieden geen oplossing.
Het is bekend dat de stealer zich op verschillende plekken in het operating system nestelt. Een schone installatie is daartegen een doeltreffende oplossing. Voor zover bekend hecht de stealer zich niet aan documenten en nestelt zich ook niet in de MBR of anderszins als rootkit.
Daarnaast is het sterk aan te raden dat de gebruikers al hun wachtwoorden, dus niet alleen voor uw dienst(en), wijzigen en hierbij de regels voor veilige wachtwoorden in acht nemen.
Denk bijvoorbeeld aan wachtwoordzinnen en het instellen van tweefactorauthenticatie (2FA).
Lees hier meer over een veilig wachtwoord aanmaken:
https://veiliginternetten.nl/themes/sit ... rd-123456/
https://www.seniorweb.nl/tip/een-veilig ... -onthouden
https://www.consumentenbond.nl/internet ... -onthouden
Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,