Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Ik zal dit topic daarom open laten staan, mocht je in de tussentijd nog vragen hebben kan je hier natuurlijk altijd terecht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Bedankt, dat is aardig van je.

Grtn
Albertos
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Hierbij even een kleine update en een vraag.
De advocaat is ingehuurd en nu eerst alle papierwerk voordat hij tot actie komt.

De NFB kwam met een setje antieke luidsprekers. Vreemd, want de installateur had gezegd dat het geluid het deed. Maar ondanks een andere set speakers, doet het geluid het via de speakers nog steeds niet.

Weet jij misschien hoe dat kan worden opgelost. Via de koptelefoon doet het geluid het wel. Op het web kan ik ook niets vinden. Waarschijnlijk gebeurt er iets met de instellingen door de installatie van Win10 omdat die andere PC precies hetzelfde probleem vertoont.

Zie plaatje: De X verdwijnt zodra ik mijn koptelefoon heb aangesloten. De tekst krijg je alleen te zien wanneer je er met je muis opstaat en er nog geen koptelefoon aangesloten is. Ik heb ook Windows het probleem zelf laten repareren doch dat lukte Windows niet.

Alvast bedankt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Om welke type set luidsprekers gaat het? Als een koptelefoon wel werkt is er met de line-out (en instellingen) van de geluidskaart waarschijnlijk niets mis.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Zie foto's, voor wat betreft het type speakers.
De zwarte gebruikte ik altijd op bij mijn laptop en weet zodoende dat die het prima doen. Die antieke heb ik alleen op de Dell PC uitgetest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die andere PC, de Dell Inspiron 545, daarvan deed het geluid het via de speakers toen hij nog in handen was vd vorige eigenaar. Die heeft het aan de NFB geschonken en die hebben Win10 erop geplaatst.
Toen ik hem in handen kreeg deed het geluid het niet. En omdat ik haar email adres op de PC vond, kon ik zodoende contact met haar opzoeken. Daarom denk ik dat Win10 de schuldige is. Deze is de Dell Inspiron 530.

Thanks.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Kijk eens onder Apparaatbeheer of er gele vraag tekens staan.

Waarschijnlijk mis je de "Audio" drivers die zijn voor deze laptop niet voor Windows 10.
Maar je kan die voor Vista proberen: https://www.dell.com/support/home/nl-nl ... 30/drivers

Waarschijnlijk zitten die van Realtex erop maar om dat zeker te weten kan je Speccy uitvoeren omdat na te kijken:

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Bedankt voor de reactie. De fout welke ik maakte bij de 545 is dat ik drivers heb gedownload voor video. ;)
Waarschijnlijk mis je de "Audio" drivers die zijn voor deze laptop niet voor Windows 10.
De 530 en de 545 zijn beiden desktop PC's.
De 545, daar stond reeds Win10 op (met geluid) toen de eigenaresse hem schonk aan de NFB. Die hebben Win10 (Legaal) er opnieuw op geplaatst (op haar verzoek).

Mijn laptop is een laptop met Win10 van nog geen 2 jaar oud. Heb er zelfs nog garantie op. ;)

Hierbij de link, na installatie vd 2 meest recente audio drivers.
http://speccy.piriform.com/results/kHYC ... NttzP1Y1aE

Als ik Speccy open heb staan en ik trek de stekker van de luidsprekers uit de desktop PC dan krijg ik daarvan een melding. Ook wanneer ik de stekker er weer in plaats.

Helaas:
In het speaker logootje onderin op het beeldscherm is de X verdwenen. Ik heb gecontroleerd of op de monitor de speaker op 100% staat en ook op youtube. Doch, nog steeds geen geluid.

Ik hoop dat er een lichtje gaat branden? Of moet ik andere drivers gaan uitproberen?

Bedankt

Groeten,
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik kom er niet helemaal uit:

Om welke Dellpc gaat het nu (graag Hardtop of laptop naam en type)

Ga naar apparaatbeheer en maak van dat overzicht een printscreen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Oh je.
Ik heb thuis een desktop PC Dell inspiron 530 met illegale Win10.
En ook een laptop. Maar het gaat om die Dell PC.

Thanks.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

albertos schreef: 03 jun 2021 20:20 Die andere PC, de Dell Inspiron 545, daarvan deed het geluid het via de speakers toen hij nog in handen was vd vorige eigenaar. Die heeft het aan de NFB geschonken en die hebben Win10 erop geplaatst. Toen ik hem in handen kreeg deed het geluid het niet.
Aangezien een koptelefoon wel werkt via dezelfde line-out van de geluidskaart ligt het niet aan de hardware of de instellingen in Windows. Ik denk dat deze speakers EOL zijn,
albertos schreef:Als ik Speccy open heb staan en ik trek de stekker van de luidsprekers uit de desktop PC dan krijg ik daarvan een melding. Ook wanneer ik de stekker er weer in plaats.
Hoor je op dit moment ook gekraak door de speakers? Normaliter als je een 3,5" jackplug aansluit en/of ontkoppelt (als de speakers aan staan) hoor je dit via de speakers.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Sorry vergeten bij te voegen.

Afbeelding

Desktop = Hardtop

Thanks.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Ik denk dat deze speakers EOL zijn
[quote/]
Geen idee wat daarmee bedoeld wordt. EOL is End Of Live. Maar beide speaker sets (zwarte en antieke) doen het op mijn Laptop, dus wat is aan het einde van zijn leven?

Ja, de zwarte speakers kraken, maar is bijna niet te horen en die antieke kraken luid.

Niet om je te verwarren maar de Desktop Dell 545 welke ik terug wil hebben, die deed het met Win10 bij de eigenaresse.
Dus voordat de NFB er een legale Win10 opnieuw op plaatste.

Dus ik snap even niet wat je bedoeld.
Moet ik soms ander type speakers aanschaffen?

Bedankt.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Als de speakers op de laptop wel werken, dan zit het wellicht in het gekozen uitvoerapparaat in Windows 10.
Klik eens met de rechtermuisknop op het speakertje op de taakbalk en kies geluidsinstellingen openen.
Welk uitvoerapparaat is hier geselecteerd en welke zijn er beschikbaar?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Bedankt voor je bericht. Dat heb ik ook al eens helemaal uitgeplozen.
Het uitvoerapparaat is; Real Tech High definition Audio. Het volume staat voor zover Li als Re op 100%. Meer uitvoerapparaten zijn er niet.
Het oplossen m.b.v de functie: Probleem oplossen, helpt ook niet.

Het invoerapparaat is niet gevonden, logisch.

Als het probleem nu bij 1 Desktop zich afspeelde dan denk je gauw dat er iets niet goed vast zit aan het moederboard. Maar het afspeelt zich af bij 2 Desktop PC's. En toevallig na (herinstallatie) van Win10. Op beide Desktop PC's is Win10 er (opnieuw) ongeplaatst.

Grtn.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Controleer het volgende eens.

1.Typ in het zoekvak op de taakbalk Configuratiescherm en selecteer dit in de zoekresultaten.
2. Selecteer Hardware en geluid in het Configuratiescherm en selecteer vervolgens Geluid.
3. Klik op het tabblad Afspelen met de rechtermuisknop op de vermelding voor je geluidsapparaat, en selecteer (Speakers) Als standaardapparaat instellen, en klik vervolgens op OK.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”