Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

ik heb sinds 1 a 2 weken dat een site wordt geblokkeerd. op mijn telefoon en andere laptops doet deze site het wel, maar op die van mij niet.
het gaat hier om de tui.nl site. andere sites werken normaal.

https://www.tui.nl

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.tui.nl/" on this server.
Reference #18.5db93554.1620848604.16b1e47e

ik gebruik microsoft edge. ook chrome heb ik er op staan. maar ook daar werkt het niet.
heb het getracht te googlen en daarbij adviseren ze een andere browser zoals mozilla.
helaas werkt ook dat niet.

ik ben er helaas niet al te handig in verder, dus ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

alvast super bedankt!

had ook tui zelf al bericht, maar die begrepen er niets van....
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Doe het volgende zodat we meer informatie over je computer verkrijgen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

Hallo Peter

Bedankt voor je reactie.
Bij het downloaden wordt het bestand tegen gehouden door Microsoft, dat heb ik genegeerd.
Maar nu ik het wil uitvoeren, geeft hij het weer. Het zou schadelijk kunnen zijn voor mijn laptop.
Toch uitvoeren?
ben er een beetje huiverig mee. vandaar even dubbel checken.
mvgr Jenny
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Geen paniek. FRST is volkomen veilig.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

toch het bestand kunnen downloaden, na wat googlen
bijgaand de bestanden.
hopelijk zie je er iets aan wat niet goed is.
alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er zijn meerdere antivirus programma's geïnstalleerd. De-installeer McAfee LiveSafe of AVG AntiVirus FREE. (McAfee lijkt me de oudste dus ik zou die de-installeren.)
Herstart daarna de computer.
Vertel welke je verwijdert hebt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

ik heb mcafee verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

hoi Peter
duurde even, maar het is gedaan. bijgaand het bestand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat is al een mooie opruiming.
Enige verbetering merkbaar nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

hij is wel wat sneller, maar helaas de gewenste site is nog steeds geblokkeerd. zowel op chrome als edge. helaas.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Schakel je modem/router EN computer eens uit.
Wacht een minuut en schakel daarna de router weer in.
Het opstarten van de router duurt pakweg 2 minuten. Daarna start je computer weer op.
Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

router opnieuw opgestart. laptop helemaal uit. maar helaas mag ik er nog steeds niet op -.-
het rare is dat als ik tui.de doe bijvoorbeel ik er wel op kom.
alleen daar mag ik niets boeken..
denk dat het van mijn pc nog niet mag of zo :cry:
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Reset de browser Edge eens:
  • Klik op Start - Instellingen - Apps.
  • Scroll omlaag naar Microsoft Edge en klik hierop.
  • Klik op Geavanceerde opties.
  • Scroll omlaag en klik op Herstellen.
  • Geeft dit geen verbetering kies dan Opnieuw instellen.
Vertel hoe het hierna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
arjenmala
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2008 16:44

Beetje late reactie, maar het bleek dat er een vpn virus ding op de pc zat. Zodra die eraf was, is t probleem over. Bedankt voor het meedenken.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”