Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
SuperTrunks
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:36

Hi

Mijn computer loopt tijdelijk vast: Als ik hem bijvoorbeeld een dag aan laat staan, dan zijn er momenten waarop hij heel erg traag of niet reageert, je kan het ook aan de klok zien, want die loopt achter omdat die stilstaat als hij tijdelijk vastloopt.
In zon toestand kan ik de muis bewegen maar niks wat ik aanklik doet het, soms highlighten dingen wel, als het erger is helemaal niet. Op het toetsenbord werkt alleen alt + tab en er kan dan tussen vensters gewisseld worden, maar omdat verder niks werkt heb je daar weinig aan, sommige vensters blijven er normaal uitzien, anderen worden wit en krijgen een wit-blauw rechthoekig icoontje(van toepassingen) en reageren niet meer.


Ik heb met behulp van Jan, nogmaals bedankt ^___^, de pc schoongemaakt en ik heb nu ook geen last van spyware etc meer maar dit probleem heeft het overleefd.

Ik heb deze computer vanaf eind december maar ik heb het vastloop probleem pas een maand ongeveer, iig nu merk ik het Goed, het is wel gewoon dat mijn Pc bijna altijd aanstaat.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

Alvast bedankt ^___^
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Hoi Supertrunks,

Als een pc dag en nacht aanstaat zal deze ook wel eens herstart moeten worden om de cache vrij te maken.

Wat je kunt doen is regelmatig onderhoud plegen, zoals schijfopruiming, defragmenteren en de prefetchmap eens legen.

De prefetchmap bevind zich in C:\Windows en dient er voor om sneller bestanden te kunnen inlezen (soort archief dus), maar net zoals bij een groot archief, als hij erg vol zit moet je ook langer zoeken voordat je iets hebt gevonden en gaat het juist ten koste van de snelheid.

Hoeveel geheugen zit er in je pc en hoe groot is het wisselbestand ingesteld.
Wat voor processor en videokaart, en zeker niet onbelangrijk werk je ook met video editing.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperTrunks
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:36

Mijn Pc was vandaag nog opnieuw opgestart, hij kan vrij snel zn vastlopers krijgen.

De prefetch map heeft 108 bestanden, 5 MB dat lijkt mij niet zoveel, maar ik weet er dan ook niks vanaf ^^

Schijfopruiming en Defragmentatie zijn eergisteren nog gebeurd

Fysiek zit er 512 MB in, gemiddeld zegt taakbeheer: 323/1248 in gebruik
Cpu gebruik blijft ook laag, ook tijdens de vastlopers blijft geheugen en cpu gebruik laag.

Ik heb een AtiRadeonX800Pro

Ik werk niet aan video-editting

Alle partities hebben minimaal 15% vrije ruimte.

Maar ik ben vaak aan het DLen met bittorent, net was hij vastgelopen toen ik bittorent afsloot, hij deed de hele tijd niks, maar toen ik me op msn aanmelde op een andere pc hier toen kwam er zo'n pop-up venstertje van Trillian omdat ik toen dubbel op msn zat en toen deed ie het weer.
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Plaats voor alle zekerheid eens een HijackThis logfile.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperTrunks
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:36

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 0:08:40, on 8-5-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\APVXDWIN.EXE
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\PsImSvc.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\AVENGINE.EXE
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\WebProxy.exe
C:\Program Files\Trillian\trillian.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Pinnacle\InstantCDDVD\InstantDisc\IDisc.exe
C:\Downloads\Setup\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.paradigit.nl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {FFFFFEF0-5B30-21D4-945D-000000000000} - C:\PROGRA~1\STARDO~1\SDIEInt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Download with Star Downloader - C:\PROGRA~1\STARDO~1\sdie.htm
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: ICQ 4.1 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger - {E5D12C4E-7B4F-11D3-B5C9-0050045C3C96} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YPager.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {E5D12C4E-7B4F-11D3-B5C9-0050045C3C96} - C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YPager.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.paradigit.nl
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Program Files\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\PsImSvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Je logfile is schoon, daar kan het dus niet aan liggen.

Heb er verder geen verklaring voor, helaas......... :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperTrunks
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:36

Bedankt voor de hulp ^___^

Iig weet ik hoe ik er nu uit moet komen uit zo'n vastloper, als ik me op de andere computer aanmeldt op dezelfde msn dan doet ie het weer.

Ik weet alleen niet of Trillian de oorzaak is, ik zal er op letten of hij ook vastloopt zonder Trillian, alleen ben ik meestal online. Maar als ik online ben kan ik uit zo'n vastloper komen.

Per toeval heb ik dit ontdekt ^^ Omdat ik me aanmeldde op de andere pc op msn om een mail notify te krijgen voor deze topic, dus toch heeft het gewerkt ^___^
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Ik ben benieuwd, in ieder geval bedankt voor de terugmelding.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rene90
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 mei 2005 17:53

misschien geheugen kapot of iets? kan ook aan de temperaturen liggen misschien, op pchelpforum.nl kunnen ze je verder helpen, ik weet niet of ik die link mag geven Eagle maar anders verwijder ik hem wel weer;) daar kunnen ze weer verder helpen.
Gebruikersavatar
rene90
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 mei 2005 17:53

SuperTrunks schreef:Bedankt voor de hulp ^___^

Iig weet ik hoe ik er nu uit moet komen uit zo'n vastloper, als ik me op de andere computer aanmeldt op dezelfde msn dan doet ie het weer.

Ik weet alleen niet of Trillian de oorzaak is, ik zal er op letten of hij ook vastloopt zonder Trillian, alleen ben ik meestal online. Maar als ik online ben kan ik uit zo'n vastloper komen.

Per toeval heb ik dit ontdekt ^^ Omdat ik me aanmeldde op de andere pc op msn om een mail notify te krijgen voor deze topic, dus toch heeft het gewerkt ^___^
Aan trillian zal het denk ik niet liggen, heb zelf ook trillian en nooit problemen mee;) misschien omdat je veel dingen tegelijk aanhebt, bijvoorbeeld kazaa, internet, msn, en dan nog een spel spelen of iets.
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Download en installeer het programma Everest, met dit programma kun je de hardware en software van je systeem controleren, ook je temperaturen van het moederbord etc.....

Als het programma problemen signaleert meld dit dan even.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperTrunks
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:36

Nee aan Trillian ligt het niet want hij liep net ook even vast zonder Trillian aan, soms loopt ie vast als ik bittorent afsluit, andere keren als ik tussen Tv en Monitor wissel.

Uit de vorige vastloper kon ik komen door een cd in en uit de computer te doen.

Ik heb alleen bittorent aan en meestal Trillian maar hij loopt ook vast zonder dat er teveel aanstaat, het geheugen en cpu gebruik blijft laag.

Ik heb everest geinstalleerd maar ik weet niet hoe het werkt, ik heb even rondgekeken en hij zegt:

"De juistheid van de DMI data kan niet worden gegarandeerd"
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Dat klopt, maar daar moet je je niets van aantrekken, in principe is het programma een zeeeeer uitgebreid systeembeheer
Afbeelding
Gebruikersavatar
rene90
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 mei 2005 17:53

Everest:
Voor de temperaturen:
In Everest naar Computer, en dan Sensors. (ziet er zo uit:
Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype HDD
Sensortoegang SMART

Temperaturen
Seagate ST380021A 32 °C (90 °F)

Voor de software op je pc ga je naar het tabje software toe.

Gewoon een beetje klikken het kan geen kwaad in everest kan je het alleen bekijken kan je niks wijzigen;)

gr.
Gebruikersavatar
SuperTrunks
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:36

Omdat ik er geen verstand van heb weet ik niet waar ik op moet letten, maar hier zijn de temperaturen:

Moederbord 35
CPU 59
GPU 41
GPU omgeving 39
WDC (Hd icoon) 36

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”