Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
WickedMind
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2006 15:38

Hoi allemaal.

Voor het eerst hier op het forum, meestal kan ik m'n probleempjes zelf wel oplossen, maar deze keer niet.
Ik werd vanochtend wakker met de boodschap "jus, een virus!"
Ik m'n bed uit om te ontdekken dat de computer vol met spyware en dergelijke zit.
Ik heb het meeste er wel uit kunnen filteren, maar toch loopt het nog niet soepel.


Een probleem is volgens mij winlogin.exe die hij automatisch opstart na het inloggen op een profiel. Roept hij aan uit de map C:\Windows\inet20000\
Zowieso nog nooit van gehoord en in m'n system32 zit ook nog een winlogin, dus ik vermoed dat die "inet20000" een spyware iets is aangezien ik daar eerder vandaag ook al spyware ingevonden heb.


Omdat ik het niet goed voor elkaar kreeg om computer schoon te maken, kwam ik hier. Ik de programma's gedownload om PC schoon te maken.
Sommige daarvan openen weer niet (regCleaner o.a.) ik zie het process ff in de taskmanager staan, maar gaat daarna weer weg zonder iets te doen.

M'n PC is zowieso ontzettend traag geworden de laatste 2 maanden.


Enig idee hoe ik mn PC toch weer helemaal goed op de rails doe.
Spyware weg is eerste zorg.

Maar gekraak uit mn PC terwijl ik 5-10 seconden wacht tot m'n browser is opgestart vind ik ook niks.

tips zijn van harte welkom.
Alvast bedankt.

Justin
Gebruikersavatar
Thor
VIP
Berichten: 1083
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:35
Contacteer: Website

Justin,

Indien je dit schoonmaakplan : http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html,

hebt gevolgd (eventueel met haperingen, geeft niet),

kun je hier : http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4,
vervolgens een HijackThis log posten (uitleg onderaan schoonmaakpagina).

Groeten,
Thor
Vragen en antwoorden horen in uw topic, PM wordt niet beantwoord.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
WickedMind
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2006 15:38

Schoonmaakplan voor groot gedeelte gevolgd.

IE begint alleen te flippen zosnel ik naar windows update pagina ga.
FireFox werkt niet.

CWShredder werkt niet.
CCleaner werkt niet.
RegCleaner werkt niet.

Ik gebruik Avast, maar kan ik niet opstarten.


Met Spyware S&D kwam ik langs 2 WindowsSecurityCenter-notifications.
Die vertelde me dat iemand (misschien wel m'n virusscanner) ervoor had gezorgd dat ik daarvandaan geen alerts meer kreeg als die er waren.


Defragmenteren lukt niet, ik mis een deframentatie programma blijkbaar.
Gebruikersavatar
Wizkid
Lid
Berichten: 1063
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:06

Ik zie dat je al een logje geplaatst hebt ;) Een helper zal je daar verder helpen :)


Hjthelper :)
Afbeelding

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”