Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Hirudo
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 feb 2006 19:07

hoi iedereen,

ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen.
het wordt een desktop van dell.
de XPS 600 waarschijnlijk.
nu zou ik willen vragen of dit een goede configuratie is voor een een pc waar vooral spelletjes op gespeeld zullen worden ;)

Dimension XPS 600 (D03XP5)
Intel® Pentium® 4 Processor 640 with HT technology (3.20GHz, 800MHz fsb, 2MB cache), Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Catalogusnummer: 2828

Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 640 with HT technology (3.20GHz, 800MHz fsb, 2MB cache)

Microsoft besturingssysteem: Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen: 1024MB DDR2 667 [2*512]
Toetsenbord : Dell draadloos keyboard & Optische Muis - US/Euro (QWERTY)
Beeldscherm: Dell 17" Ultrasharp Flat Panel - in hoogte verstelbaar, kleur zwart (1707FP)
Grafische Kaart: Single 256MB nVidia® GeForce™ 6800 graphics card
Harde schijven: 160GB (7200rpm) Serial ATA harde schijf met 8MB DataBurstâ„¢ cache
Overige opslagmedia: Geen Floppy
Muis: Muis reeds inbegrepen in draadloos toetsenbord
Modem: Geen Modem
Optische drive: 48x CDRW and 16x DVD-ROM
Geluidskaart: Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS (Dell), PCI w/Dolby Digital, 7.1 speaker support
Luidsprekers: Dell AS501-luidsprekers voor Ultrasharp flatpanelbevestiging
Microsoft Applicatie Software: Microsoft® Works 7.0 - English
Basis Garantie 1 Jaar On-site service
Service Uitbreidingen: 3-Jaar On-site service
Bescherm uw nieuwe PC: McAfee® Security Centre™ 15 maanden abonnement
Corel Photo Album Corel® Photo Album™ 6 Foto beheer op basisniveau met een 60 dagen geldige proefversie

Corel Paint Shop Corel® Paint Shop Pro™ X Premium Edition - 60 dagen geldige proefversie

Software Language:
English language

Media Card Reader:
Internal 9-in-1 Flash Card Reader
Power Protection: Belkin 6-Socket 500VA Battery Back-Up
Dell Media Experience: Dell Media Experience 3.1 Basic
Adobe Reader: Adobe Reader 6.0 - Engels
Gebruikersavatar
Magister
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Ziet er op zich goed uit, ik zou alleen meer geheugen overwegen, 1 gb is niet veel voor hedendaagse games. Ik zou ik zeker een apart toetsenbord en muis kopen. Voor games is het nooit verkeerd om een goede muis te hebben. Denk bijvoorbeeld aan de MX of G serie van logitech of de Razor Copperhead/Diamondback 8)
Gebruikersavatar
Wynand
Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 mar 2006 19:39

Grafische Kaart: Single 256MB nVidia® GeForce™ 6800 graphics card
Is lang geen slechte kaart, maar voor niet al te veel meer heb je een GeForce 7300, de 7800 zou ik alleen kiezen als je der 2 van kan nemen.
en zoals magister al zei, meer geheugen, denk aan minstens 1,5...
"Sir, we are halfway on our disaster/recovery."
"That's great news!"
"Indeed. We got the disaster, now just the recovery."
Gebruikersavatar
Magister
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Het is een Dell pc. De keuzes zijn dus beperkt.
Hij kan alleen kiezen uit de 6800, 7900 en x1900 xtx. Of in van de 2 nvidia kaarten in sli. Aangezien dit beide aanzienlijk duurder is, en de winst op gebied van performance in verhouding laag, geen goede opties.

Groetjes,

Stan
Gebruikersavatar
Pimmerd
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:11

Ziet er goed uit hoor. Ik denk dat een SLI opstelling niet nodig is hoor, aangezien je er toch niet veel winst van kan merken van het geld wat je erin steekt. Verder is 1.5 gig wel aan te raden, maar je moet er wel rekening mee houden dat je nu 2x 512 mb draait, misschien is 1x 1gig beter te overwegen vanwege eventuele uitbreiding. Verder schijnt een AMD beter te zijn voor spellen en Pentium beter in videobewerking, dus misschien dat je daar ook rekening mee kan houden.
Even een brutale vraag: Wat moet dit systeem gaan kosten. Misschien kan je beter er een overwegen om bij bijv. alternate.nl te samenstellen, of je moet persé een dell willen (niet dat daar iets mis mee is, maar misschien kan je betere prijs/kwaliteit verhouding verkrijgen.)

Groeten Pim

//p.s. Ik hoop dat ik hier mag posten :oops:
Gebruikersavatar
Wizkid
Lid
Berichten: 1063
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:06

Denk er wel bij: Dell is prima voor Huis & Tuin en Keuken gebruik..

Maar voor games raad ik je echt dell af..

Kun je beter eentje samenstellen bij BV. Azerty of Alternate
Afbeelding

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”