Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
kiirsttx
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2011 16:55

Sinds gisteren heb ik oppeens geen internet meer op mijn laptop..
ik heb ooit eenzelfde probleem gehad, dat was toen er een 3e laptop bij kwam, uiteindelijk bleek dus dat de modem (ofzoiets) maar 2 ip adressen had..
het lijkt nu precies hetzelfde want als ik alles reset kan ik wel internet krijgen op mijn laptop, maar dan weer niet op de vaste computer??
iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik het kan oplossen?

ik heb al geprobeert om alles te resetten, niet gelukt
Gebruikersavatar
kiirsttx
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2011 16:55

Nog even een bijvoeging:

Ik krijg de wel-bekende 'Lan-verbinding geeft geen geldig ip adres' melding
Die ik ook krijg als er een 3e computer aangesloten word.
Ik heb internet via het stroomnet, heb verschillende stopcontacten gebruikt, werkt ook niet.
het vreemde vind ik vooral dat hij het op de ene pc wel doet en de andere niet. reset ik alles, dan kan ik wel internet op mijn laptop krijgen, maar niet op de computer.
het is dus 1 van de 2. en dat is nooit zo geweest... altijd met 2 computers tegelijkertijd gewerkt, tot gister !
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Stel in de router DHCP in op automatisch.

Het is een klein beetje onzin dat een router niet genoeg IP-adressen intern kan uitgeven, tenzij de router aan sluitage onderhevig is.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
kiirsttx
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2011 16:55

En hoe doe ik dat? ( ik heb echt minimaal verstand van computers )
Gebruikersavatar
kiirsttx
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2011 16:55

Ik heb trouwens geen router...
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dan doe je dat in de modem/router.
Moet je gedraad aangesloten inloggen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
kiirsttx
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2011 16:55

Nou mensen, bedankt voor de 'hulp'
voor mensen zonder verstand van computer kunnen dingen wel wat beter uitgelegd worden.. maar iig mijn probleem is opgelost....
voor de mensen met hetzelfde probleem die GEEN router hebben. koop er een. heel simpel en je hebt binnen 5 minuten op zoveel pc's internet als je wilt :)
groetjeees
Gebruikersavatar
swaken
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 07 jan 2011 01:59

ik heb ooit eenzelfde probleem gehad, dat was toen er een 3e laptop bij kwam, uiteindelijk bleek dus dat de modem (ofzoiets) maar 2 ip adressen had..
Geen router.
Wat meer uitleg.
Jij hebt bij je provider een internetabonnement voor 2 computers. Ga jij een derde computer gebruiken, dan ziet je internetprovider dit .
Nou mensen, bedankt voor de 'hulp'
voor mensen zonder verstand van computer kunnen dingen wel wat beter uitgelegd worden.. maar iig mijn probleem is opgelost....
voor de mensen met hetzelfde probleem die GEEN router hebben. koop er een. heel simpel en je hebt binnen 5 minuten op zoveel pc's internet als je wilt :)
groetjeees
Inderdaad dat klopt. Wel zien als er een technieker langskomt van je provider dat er niet meer computers aangesloten zijn aan de internetverbinding dan voor wat je betaalt. :?
Degelijk en veilig computergebruik begint bij jezelf.
Gebruiker van Windows Vista, Ubuntu, PCLinuxOS
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

swaken schreef:Jij hebt bij je provider een internetabonnement voor 2 computers. Ga jij een derde computer gebruiken, dan ziet je internetprovider dit.
Wat is dat voor onzin?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dag swaken

Een simpele switch had het probleem ook kunnen oplossen. Je sluit de switch gewoon aan op de internet aansluiting op de modem, en je kan verscheidene apparaten met het internet verbinden. Zonder dat je provider het weet.

Groeten
Niels

Terug naar “Internet en Netwerken”