Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Safety4All
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2011 00:04

Hallo iedereen

Kan iemand mij zeggen of ik mij zorgen moet maken als ik van me provider nieuws te horen krijg dat mijn enigste enkele laptop thuis via adsl modem ( geen wifi) 2 mac adressen heeft?

Dit kan toch niet...?

Ik krijg heel veel meldingen van Facebook dat er wekelijks toegang wordt verleend van een voor mij onduidelijke plek ergens op een lokatie waarik niet ben en op een tijdstip dat ik niet achter de pc kan zitten..TOCH staat bij die melding in FB mijn pc..Het lijkt er gewoon op dat iemand mijn IP adres gebruikt word...dit is erg vreemd...Nou na alle mogelijke checks die ik hier gedaan heb is niks gebleken toch!! krijg ik die meldingen van Facebook...Zouden die te vertrouwen zijn?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Zoals jij het stelt is het inderdaad een uniek gegeven.

Zit jouw notebook rechtstreeks gedraad aan de ADSL-modem aangesloten, of zit er nog een of ander apparaat ertussen?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Safety4All
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2011 00:04

Ik weet het ook allemaal niet meer joh..

Ik heb inderdaad een single ADSL modem met maar 1 connectie en dat is naar me laptop
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Sluit je PC af en vervolgens trek je de stekker van de modem uit het stopcontact.

Wacht een vijftal minuten en steek de stekker weer in het stopcontact.

Is de modem geheel opgestart mag je jouw PC ook weer opstarten.

En dan maar afwachten of het probleem dan nog bestaat.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dag Safety4All

Ieder netwerkapparaat (spelconsole,media streamer,router,internet radio,netwerk schijf,... ) of internet kaart heeft een uniek MAC adres. Indien je in je laptop zowel een draadloze netwerkkaart als een gewone netwerkkaart hebt. Dan beschik je over 2 verschillende MAC adressen. Dus indien je 1 x keer suft draadloos. Dan zal het MAC adres verschillen van de keren dat je met behulp van een netwerkkabel connectie maakt.

Je mag ook niet vergeten, dat sommige internet provider het IP adres dynamisch na bv 24 of 48 uren veranderen.

Groeten
Niels

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”