Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

Hoi....ik kreeg net te horen dat mijn dochter vanmiddag een blue screen kreeg..helaas was ik op werk dus het probleem is nog niet weg...maa konden we dat niet achterhalen.?.zal eens terug kijken morgen, wat het nou was met jouw programma, had het al verwijderd ..en ik was zo blij..verdikkeme.!!!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Ali, aangezien het dus de PC van je dochter betreft, weten we ook helemaal niet wat zij er eigenlijk allemaal mee doet.
En dan kan zo'n BSOD om allerlei redenen ontstaan.
Ook door malware namelijk.
Ik denk dan ook dat het veel beter is die PC aan een grondig onderzoek in het DDS-gedeelte van dit forum te laten onderwerpen!
Wat dat is in dit gedeelte van het forum niet de bedoeling.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

Toch weer een Bscreen gehad gisteren..

computer name: ALI-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz Intel586, level: 6
8 logical processors, active mask: 255
RAM: 8565661696 total
VM: 2147352576, free: 1925181440



--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.


On Fri 24-2-2012 17:02:19 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\022412-6864-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)
Bugcheck code: 0xE4 (0x1, 0xFFFFFA8007E92A60, 0x1, 0x0)
Error: WORKER_INVALID
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that memory that should not contain an executive worker item does contain such an item, or that a currently active worker item was queued.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.


On Fri 24-2-2012 17:02:19 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: usbhub.sys (usbhub+0x12BC7)
Bugcheck code: 0xE4 (0x1, 0xFFFFFA8007E92A60, 0x1, 0x0)
Error: WORKER_INVALID
file path: C:\Windows\system32\drivers\usbhub.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Default Hub Driver for USB
Bug check description: This indicates that memory that should not contain an executive worker item does contain such an item, or that a currently active worker item was queued.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.


On Sat 18-2-2012 14:28:52 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\021812-6817-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmdag.sys (atikmdag+0x3AE1A3)
Bugcheck code: 0xD1 (0x9C, 0x2, 0x1, 0xFFFFF88007D92E7D)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmdag.sys
product: ATI Radeon Family
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: ATI Radeon Kernel Mode Driver
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: atikmdag.sys Advanced Micro Devices, Inc. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL





--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

3 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

Toch weer een Bscreen gehad gisteren..

computer name: ALI-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz Intel586, level: 6
8 logical processors, active mask: 255
RAM: 8565661696 total
VM: 2147352576, free: 1925181440



--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.


On Fri 24-2-2012 17:02:19 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\022412-6864-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)
Bugcheck code: 0xE4 (0x1, 0xFFFFFA8007E92A60, 0x1, 0x0)
Error: WORKER_INVALID
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that memory that should not contain an executive worker item does contain such an item, or that a currently active worker item was queued.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.


On Fri 24-2-2012 17:02:19 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: usbhub.sys (usbhub+0x12BC7)
Bugcheck code: 0xE4 (0x1, 0xFFFFFA8007E92A60, 0x1, 0x0)
Error: WORKER_INVALID
file path: C:\Windows\system32\drivers\usbhub.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Default Hub Driver for USB
Bug check description: This indicates that memory that should not contain an executive worker item does contain such an item, or that a currently active worker item was queued.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.


On Sat 18-2-2012 14:28:52 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\021812-6817-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmdag.sys (atikmdag+0x3AE1A3)
Bugcheck code: 0xD1 (0x9C, 0x2, 0x1, 0xFFFFF88007D92E7D)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmdag.sys
product: ATI Radeon Family
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: ATI Radeon Kernel Mode Driver
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: atikmdag.sys Advanced Micro Devices, Inc. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL





--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

3 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat betreft de eerste foutmelding:
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)
Bugcheck code: 0xE4 (0x1, 0xFFFFFA8007E92A60, 0x1, 0x0)
Via http://www.sevenforums.com/crashes-debu ... 7cc40.html lees je o.a. dit:
Hi, i had the same problem. Try to deactivate Aggressive Link Power Management (ALPM) in bios or activate Hot Plug function in BIOS.
Dus kijk het bios na of je die onderdelen kan vinden!

Verder dan de conclusie van het rapport:
atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.)
Ga inderdaad naar ATI/AMD en zoek daar de nieuwste driver voor de videokaart.
Verder is het belangrijk, dat voordat de nieuwe drivers geïnstalleerd worden, eerst de oude drivers verwijderd worden.
Dus via Start\Configuratiescherm\Programma's en onderdelen verwijder je eerst alles van
AMD/ATI.

Na een herstart van PC mogen de nieuwe drivers geïnstalleerd worden!
Doe dat als volgt: klik met rechts op de de ATI-setup en kies dan voor "Als administrator uitvoeren".
Zijn de nieuwe drivers geïnstalleerd, is wederom een nieuwe heropstart van de PC noodzakelijk.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

Dank je ..ga ik even doen ..!

Mvg Ali
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hoi Ali. ik heb ook een mailbericht ontvangen van je.
Daarin schrijf je bang te zijn, dat de tweede HD geïnfecteerd is.

Vertel eens welke antivirussoftware jij gebruikt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

hoi ..ja ..ik gebruik geen antivirus !hiervoor had ik windows met microsoft virusprogramma van hunzelf,,heb wel eens virussen verwijderd van mijn 2e hd, maar nu ga ik het helemaal leeg halen misschien is dat wel een optie ..ben wat dingen nu aan het overzetten naar externe hd ( de belangerijste software ) de rest verwijder ik ..en ik ga zo kijken in bios of ik die ene kan uitschakelen wat ze op die site bedoelen of inschaklelen in bios..daarna ati opnieuw installeren en dan kijken of het over is !?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Olala, wat dom!

Ik zal je een tip geven - kijk maar hier: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... 66&t=32595

Voor een gratis antivirusprogramma is Avast 7 zeer uitgebreid en draait het ook bijzonder licht in Windows!

Maar er zijn ook andere alternatieven; zo heb ik elders aangegeven hoe mijn Windows 7 is beveiligd!
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... 12#1474812

Doe in ieder geval je voordeel met wat ik hier heb geschreven, want zonder antivirus online gaan is onverantwoordelijk; niet alleen voor jou maar ook wat betreft communicatie met anderen bijv. via e-mail!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laat Avast 7 maar een volledige Systeemscan doen!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

Pc gescant is schoon...
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat is mooi.
Ik zal je een scanner erbij geven, advies gebruik deze 1x wekelijks, eerst updaten en vervolgens snelle scan kiezen!

Welk programma: Malwarebytes MBAM
Waarvoor/waarom: specialistische scanner om Windows snel te onderzoeken op- en te ontdoen van spy- & malware.
Moeilijkheidsgraad: geen.

Download Malwarebytes MBAM via één van deze locaties: Allereerst:
  • Al meteen na de installatie wil 'MBAM' zijn database opwaarderen – toestaan dus.
  • Ook bij herhaald gebruik: eerst 'MBAM' updaten via de tab 'Update'!
Malwarebytes MBAM opstarten:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start MBAM middels dubbelklik op de snelkoppeling.
    • Windows Vista en Windows 7: start MBAM middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Let op:
    • Malwarebytes verstrekt nu de volledige versie van MBAM.
    • Bij de eerstse start kijg je de mogelijkheid de volledige versie tijdelijk te gebruiken of de gratis versie.
    • Onafhankelijk van welke antivirusprogramma in jouw Windows adviseer ik dan de optie "Weigeren" te gebruiken.
    • Zodoende zal MBAM als gratis versie verder te gebruiken zijn
Afbeelding
  • Doe ook nog het volgende:
    • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
    • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Scannen:
  • Bij het starten van 'MBAM' kies je voor 'Snelle Scan'.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig. Indien de scan voltooid is, klik dan op de knop 'OK'.
  • Klik daarna op de knop 'Bekijk Resultaten' om de resultaten te zien.
Infecties gevonden:
  • Klik nu eerst op OK om de melding weg te klikken
  • Klik vervolgens rechtsonder op de knop Bekijk resultaten.
  • Zorg er nu voor dat alle gevonden infecties aangevinkt zijn, en klik linksonder op Verwijder geselecteerde.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Indien 'MBAM' moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven – dan telkens op 'OK' klikken!
  • Daarna zal 'MBAM' vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

Zal dit vnvnd doen ben op werk helaas...
Gebruikersavatar
ali1975
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2011 19:13

Wat nog bij mij opkomt is dat mijn geluidskaart of die geen conflict geeft..het is een creative audigy extreme music en daar hoor ik ook geen positief bericht over.met brakke drivers ...zal die ook eens update vnvnd.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ga naar Start\Alle programma's\Windows update.

Klik dan eerst naar updates zoeken.
Is dat gedaan, controleer je of er Optionele updates voor Windows en apparatuur zijn!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”